Forfatter Emne: Speedometerproblem på t3 \"syncro#.  (Læst 3589 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mølle

• Gæst
Speedometerproblem på t3 \"syncro#.
« Dato: 20. Juli 2009 kl: 22:06:25 »
Ja det er rigtigt. Speedometeret drives af fortøjet, så hvis det mangler bliver det svært at se hastigheden. Hvis trækakslerne var skåret over, som jeg har set et par gange, så kan speedo stadig fungere, blot kardan og fortøj er monteret.

Omdrejningstælleren har intet med transmissionen at gøre. Den få sin impuls elektroinsk hhv. fra trændingsmodulet på en benziner og fra generatoren på en diesel. Hvis din bil er en diesel og den på et tidspunkt har fået anden generator, kan det være at det er en uden W klemme, og så er det svært at få visning. Og Kristian.... billeder af bilen... det kan vi godt lide. og et pip om hvorfra i landet du kommer... velkommen. bare spørg...

med venlig hilsen

Mølle

Mølle

• Gæst
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2009 kl: 22:16:06 »
Jamen tillykke. fortøjet kan mangle af mange årsager som alle refererer til defekter. Hvis du begynder at kigge efter fortøj skal du være opmærksom på at der skal sidde samme differentiale i, som du har i din gearkasse. Der findes tabeller, som kan hjælpe dig. ellers spørg. du skal også bruge trækaksler og kardan for at få skidtet til at virke som 4x4. Inde i fortøjet sidder hjertet i firhjulstrækket, nemlig viscose koblingen. Den kan også være slidt grundet mishandling, som kan være kørsel med forskellige størrelser hjul, forskelligt dæktryk eller blot forskelligt dækslid.  Hvis viscosekoblingen, eller viscoen i daglig tale er slidt tager den enten slet ikke fat, eller er låst, så bilen kun kan køre ligeud uden at bruge vold mod rattet. Glæder os til at høre mere.

Mølle

• Gæst
« Svar #2 Dato: 21. Juli 2009 kl: 07:23:00 »
Måske kan man sætte et venstre forhjulsophæng fra en alm. 2x4 på og så trække et alm. spedometerkabel + skifte selve spedometeret. Bum bum..... hmmmm Jeg må prøve at sammenligne dimensionerne. Har jo begge dele liggende i bunkevis.

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 21. Juli 2009 kl: 20:02:52 »
Mon ikke det er en hvid kasse der på sin vej fra århus har været over martin og få R4 benziner fra en passat??
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Mølle

• Gæst
« Svar #4 Dato: 21. Juli 2009 kl: 21:05:51 »
Hej Coupe Kristian

Måske har du lyst til at kigge forbi Solrød og sparke dæk en dag?? du er velkommen til en Syncro snak. Vi kan evt. også tromme nogle af det andre syncro tosser sammen til en kop kaffe på terrassen. Hvis tingene går efter mit hoved, så regner jeg med at slagte bus på søndag (og måske også en nu på torsdag) Der ligger nemlig tre i indflyvningen til slagtepladsen, så der skal laves plads.

Mølle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 21. Juli 2009 kl: 22:38:29 »
Der er muligt at jeg har en stump der passer til din bil... det må tiden vise... Der er forbehold... -diff udveksling bl.a.