Forfatter Emne: Lige et dumt spg. ang en Doka  (Læst 2512 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
Lige et dumt spg. ang en Doka
« Dato: 26. Juli 2009 kl: 05:13:12 »
Jeg sad lige og bladrede igennem et par billeder i arkivet da tanken pludselig slog mig at en Dokka jo er en genial stationcar. Isaer som Syncro. Det var synet af den roede Doka hvor en glad farmand staar og roder ind gennem det opslaaede siderude/vaeg medens en flok glade unger sidder ved et bord foran.

Med mulighed for at blive gjort til grin vil jeg lige spoerge om hvordan saadan en egentlig indregistreres i DK? Er det som personbil eller kan den ogsaa indregistreres som guldpladebil/mandskabsvogn etc. og derved slippe billigere i reg. aftift selvom man bruger de bagerste saeder?

Dennis
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 26. Juli 2009 kl: 07:38:37 »
En mandskabsvogn er helt fritaget for afgift, MEN det er ikke bare lige at få lov til at indregistrere en. For det første er det kun firmaer der kan gøre det. Det er heller ikke alle firmaer der kan gøre det da det skel være sansynligt at man har brug for pladsen (dvs ingen mandskabsvogn i et enkeltmandsfirma). Oven i dette er der en hel masse mystiske regler om hvad man må og ikke må have på laddet alt efter om man er på vej til et arbejdssted eller ej. En doka er en fantastisk vogn, men skal der bagsæder i hedder det 180% afgift.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
« Svar #2 Dato: 26. Juli 2009 kl: 09:06:16 »
Hvilket beløber sig til mellem 7000 og 15000 alt efter væsenets vurdering..
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012