Forfatter Emne: O.T. Hvad man IKKE skal gøre...  (Læst 4617 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
O.T. Hvad man IKKE skal gøre...
« Dato: 01. August 2009 kl: 21:55:44 »
I dag havde jeg så sat mig for, at klippe min svigerfars hæk ind mod naboen. Sådan rent hyggeprojekt med gammeldags hækkesaks, og startede da også i fin stil. Sådan godt halvvejs har noget af vildnisset snoet sig ind i naboens carport, og jeg rækker godt op og klipper...... bzzzzz...... Ud vælter det med sådan nogle gule og sorte flyvende tingester,  og de er sure. MEGA sure, skulle jeg hilse og sige. I allerbedste Anders And stil flyver hækkesaksen i en retning, og jeg i den modsatte, vildt fægtende med arme og ben. De er allevegne, og især lige ved døren ind i sikkerhed. Så hvad f.... gør en klog ? Bevæbnet med haveslangen får jeg "kæmpet" mig ind bag fjendens linier og kan åbne døren til sikkerhed, men en af de sataner trænger alligevel gennem mit forsvar, og får afleveret sin "hilsen" lige ved skjortekraven i halsen. Det er ikke specielt morsomt, men vel næppe livstruende. Så afhold jer fra høje hække. Lad dem gro ......

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 01. August 2009 kl: 22:08:40 »
Jeg har prøvet noget lignende for en del år siden da jeg var ved at luge imellem jordbærne. Her var der bare tale om et jordhvepsebo. De syntes bestemt ikke om at jeg rodede i jorden lige ved deres indgang. Jeg fik også en lille hilsen fra en af de arrige bæster.

Nå, men den kloge mand udtænkte en snedig plan. For hvad er der værste der kan ske når man bor i et hul i jorden...... I bedste Anders And stil med fuld hævntørst i øjnene greb jeg haveslangen og satte den for fuld styrke ned i hullet i jorden. Jeg skal hilse og sige at der sammen med vand også flød med druknede hvepse og hvepselarver.

Hævnene er sød når man har en haveslange...
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 02. August 2009 kl: 04:56:06 »
Jeg husker en gang i min barndom hvor vi fandt et hvepsebo i et æbletræ. Vi ventede til det blev mørkt og alle hvepsene var hjemme i hvepseboet.

Så tog vi en brugt kanyle som fatter brugte til at sprøjte køernes patter med når der var sygdom i dem. De er gode på den måde at de har en rigtig lang tynd spids, så man kan sprøjte meget langt og præcist med dem. Denne kanyle fyldte jeg med benzin og min mor holdt så en tændt lighter op foran indgangshullet medens jeg sprøjtede benzinen op igennem flammen og op i indgangshullet. :P  

Det var skægt og det gav en vældig flamme og alle hvepsene døde med det samme i flammerne.

Mon det er derfor at jeg ikke kører benziner 8)

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 02. August 2009 kl: 11:27:32 »
Citat fra: "Baja1500"
hehe...  jeg har bare sådan en stor orange spray fra "a grovvare handel" med nogle underlige tegn på og noget med at man ik må bruge den indendørs dem kan bruges på alt kryb...  

gav engang min ene storebror sådan en og han kom vist til at slå naboens kat ihjel da han troede at det var bier i hækken og så tømte han halvdelen ind i hækken men der sad katten fast inden i....   :shock:  :o

hovsa det kan jo smut det skidt  :oops:  :lol:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 02. August 2009 kl: 12:00:50 »
Det nummer med benzin, hvert år er der flere huse som brænder ned fordi folk   forsøger at tage hvepsene med       benzin eller ukrudtsbrænderen, og så løber det løbsk. Især når folk forsøger sig under tagudhæng på den måde :-)

Og ja - landhandelens butikker er groft undervurderede - der kan man få mange goe sager ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: 03. August 2009 kl: 00:23:41 »
Ja nummeret med benzin gav også noget af et chock for både mig og min mor, og vi har ikke turdet det siden. Vi var nemlig også ved at sætte ild til både æbletræ og alt det andet i nærheden :oops:
Jeg er glad for at jeg ikke gjorde det alene, for så havde jeg nok fået med min mor at bestille, men nu var hun ligesom med i foretagenet og viste derefter store diplomatiske evner overfor min far. :evil:

Det er også derfor at jeg ikke rigtig tør køre en benziner på vores tur 8)

Offline basseoghund

• Sr. Member
    • Vis profil
  • T3 model: 88' Caravelle 1.6td
  • By: 6623 Vorbasse
« Svar #6 Dato: 03. August 2009 kl: 21:33:41 »
vi satte en prop i et hvepsebo , stak den tynde slange fra en dåse Diesel start ind 3 pift . og der blev meget hurtigt stille , jeg fik det så lirket ned i en spand , på vej ned fra loftet begyndte det at summe vildt igen . I med et ordentlig skud "start" igen , da vi kom ud var min svoger så skide smart at smide et cigaret skod i spanden ................................... det gav et drøn og så stod vi 2 knægte smurt ind i honning+skæve/døde bier og hvad der ellers er i sådan et bo  :D
men sjovt var det da
Mvh
Søren P Dalegaard

"SMØRKLATTEN"
88\'er JX

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: 03. August 2009 kl: 22:31:56 »
Jamen så fik i da et bevis for, hvorfor dieselstart er så hamrende effektivt. LOL....
Jeg har indgået en aftale med de famøse bier, at jeg holder mig på behørig afstand mod til gengæld, at de beholder deres stikkende ender for dem selv. Indtil videre fungerer det, men hvis de bryder aftalen, så bliver det højttryksrenseren. (Jeg tør sgi ikke bruge ild i nærheden af det gamle og knastørre træværk.