Den passer på den måde, at den udvendigt er blok og topstykke ens. Hvis du får fat i en god motor er det efter min opfattelse hip som hap, hvad type ventilløftere der er monteret. angiveligt skulle hydr.løftere give lidt blødere gangkultur. men det er nok marginalt.
Grunden til at du skal bygge nogle stumper om fra din gamle motor er grundlæggende, at motoren i vores biler ligger betydeligt mere skråt end i en Golf, og derfor vil en golfmotor få svært ved at suge olie op i oliepumpen. Derfor monteres det skrå bundkar og den "knækkede" oliepumpe(sugerør). Grundet andre motorophæng på en T3 er der dårligt plads til Golf turbo og Golf manifold, hvorfor T3erens i-og udstødningsmanifold, turbo og udstødning skal flyttes over. Til sidst kan du flytte din dieselpumpe over, fordi Golfens LDA fylder mere end T3-ens. Dog kan du få plads til den ved at rykke pumpen et hak "bagud", hvilket gør at den kommer meget tæt på topstykket, når du timer den, og dermed får mere plads i højden.
Når du går i gang, så skifter du alle pakninger og simmerringe ved bundkar og krumtap, ved alle studser og topdækel. Så har du en fed motor, som er helt clean og lækker at se på.
god fornøjelse