Forfatter Emne: samme motor sim i golf 2ér?  (Læst 3537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

sren madsen

• Gæst
samme motor sim i golf 2ér?
« Dato: 02. August 2009 kl: 20:13:18 »
Hej, tror min motor i den gamle tr´er 1,6 TD fra 88´ er ved at dø. Den har lige rundet 370.000km.
Har hørt at det er den samme motor der ligger i en golf 2ér (1,6 TD), passer det?

Og hvis det gør, er den så bare lige til at sætte i?
Og passer den på gearkassen?

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 02. August 2009 kl: 20:15:28 »
Der er noget med at du skal være obs på om den er med hydrauliske eller mekaniske løftere, med mindre du finder en hel motor med top og det hele...

Der er så enkelte T3 specifikke ting, såsom f.eks. oliepumpens sugesnabel og manifolder som du skal flytte over fra din T3 motor, men ellers passer den da rimeligt :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

sren madsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 02. August 2009 kl: 20:26:14 »
rimelig? den skal sku passe 100% he he :)
Havde tænkt mig at købe en komplet motor med top og det hele.
Hvad skal det være med, hydrauliske ventilløftere eller mekaniske?

Offline BlackChart

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 02. August 2009 kl: 20:55:15 »
Det er vel som med religion...Mekaniske skal du selv justere, hydrauliske justerer sig selv da de er påvirket af olietrykket...

En Golf motor passer ikke 100% over, der skal som minimum flyttes sugesnabel fra oliepumpen, manifolder og bundkar over for at det passer...

Jeg har ikke selv lavet en sådan overflytning, men er ved at bygge/renovere en 1.9 TD fra en Golf 3 som skal i min T3'er...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jan W

• Sr. Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 03. August 2009 kl: 13:18:30 »
Den passer fint.men du skal flytte alt fra din gamle motor over det eneste du skal bruge fra golfen er blok og topstykke.
Jeg har selv gjordt det et par gange.
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Mølle

• Gæst
« Svar #5 Dato: 03. August 2009 kl: 13:42:58 »
Den passer på den måde, at den udvendigt er blok og topstykke ens. Hvis du får fat i en god motor er det efter min opfattelse hip som hap, hvad type ventilløftere der er monteret. angiveligt skulle hydr.løftere give lidt blødere gangkultur. men det er nok marginalt.

Grunden til at du skal bygge nogle stumper om fra din gamle motor er grundlæggende, at motoren i vores biler ligger betydeligt mere skråt end i en Golf, og derfor vil en golfmotor få svært ved at suge olie op i oliepumpen. Derfor monteres det skrå bundkar og den "knækkede" oliepumpe(sugerør). Grundet andre motorophæng på en T3 er der dårligt plads til Golf turbo og Golf manifold, hvorfor T3erens i-og udstødningsmanifold, turbo og udstødning skal flyttes over. Til sidst kan du flytte din dieselpumpe over, fordi Golfens LDA fylder mere end T3-ens. Dog kan du få plads til den ved at rykke pumpen et hak "bagud", hvilket gør at den kommer meget tæt på topstykket, når du timer den, og dermed får mere plads i højden.

Når du går i gang, så skifter du alle pakninger og simmerringe ved bundkar og krumtap, ved alle studser og topdækel. Så har du en fed motor, som er helt clean og lækker at se på.

god fornøjelse

sren madsen

• Gæst
« Svar #6 Dato: 03. August 2009 kl: 17:33:35 »
Okay, lyder "Mølle"
Så må jeg bare igang jo