Forfatter Emne: Større motor i syncro  (Læst 2524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline steps2heaven

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 278
    • Vis profil
  • T3 model: Syncro 16"
Større motor i syncro
« Dato: 03. August 2009 kl: 01:15:17 »
Hej
Har en syncro fra 90 1,6 td, er der nogen der har en større motor og er der evt nogen der har forstand på hva man skal ligge i ? På forhånd tak

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.473
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Større motor i syncro
« Svar #1 Dato: 03. August 2009 kl: 01:39:53 »
den nemme er 1,9D eller TD fra en golf3, passat mm også kaldet 1Y(1,9D 68hk) AEF(1,9D 64hk) AAZ(1,9TD 75hk). der skal laves nogle ting om, men det er alt sammen org. dele.

der er også en der har lagt en 5cyl. 2,5TDI i fra en audi, i en syncro, han er bruger her på siden, men det var vist en stor mundfuld, og meget skal costumlaves for at det kan være i en T3.

jeg har en AEF liggende i en skoda felicia, der måske skal sælges, da jeg ikke ved om den skal i min camper eller ej...
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Større motor i syncro
« Svar #2 Dato: 03. August 2009 kl: 08:37:08 »
Udover HK så er nøglen vel nm - at der er meget mere bundtræk i en 1.9 end end 1.6?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.008
    • Vis profil
Større motor i syncro
« Svar #3 Dato: 03. August 2009 kl: 08:48:00 »
Hvorfor ikke gå skridtet videre, og lægge en TDI motor i, med en JX pumpe. 110 hk . Så skulle varme problemet vel være væsentlig mindre. Og mht Gearkassen, det er vel noget med at køre ordentligt.

Kræver en TDI med mekanisk pumpe ret meget mere end en aaz ombygning. Ved godt der er nogen der gerne vil køre på raps.

Hilsen Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!