Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diverse
»
Anskaffelse af forbrugsvarer
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Anskaffelse af forbrugsvarer (Læst 4561 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
KHSalvesen
Hero Member
«
Dato:
26. August 2006 kl: 08:10:38 »
Kan i hjælpe med definationer, eller produktnavne, gerne anbefalinger på følgende produkter som jeg mangler. Jeg kan dælme ikke finde det på nettet, eller også ved jeg ikke hvad det rette navn er.
Det hvide tykke gummistads WV har pakket hjørner og kanter med.
Det er ikke spartel, nærmere en slags fugemasse, men det skal være noget rigtigt/ordentligt noget.
Ledninger. Jeg skal skaffe noget ledning, da jeg flere steder er nødt til at forny. Er det en særlig slags modstandsdygtig (auto) ledning, hedder det noget bestemt. Biltema havde noget, men jeg vil ikke giv 3,5 Kr meteren for noget suspekt tyndt (isoleringen) noget.
Rustbeskyttelse. Ikke for at starte en religiøs tråd om de forskellige mærker, men hvad skal jeg købe. Jeg har set tectyl i Harald, og overvejer også noget pava.
Og da jeg ikke har en ínstruktionsbog, hvad skal jeg bruge her.
Motorolie.
Gearolie til milikasse med spær.
Fedt til at smøre baghjuls ophæng.
Og ikke mindst hvor køber man stadset. Jeg kunne faktisk godt tænke mig et nyt emne i oversigten, der hedder indkøb. Her kunne man berette om positive og negative erfanger med indkøb af alt til T3.
Jeg har allerede brugt utallige timer på nettet, for at finde stumper og materialer, alt imens andre sikkert sidder og ved lige hvad og måske hvor det skal skaffes.
KH KHS - På vej, men endnu ikke på Vejen.
Logget
Kurt - 25115788
transpeter
Gæst
«
Svar #1 Dato:
26. August 2006 kl: 08:28:09 »
Du ku' starte med at aflægge et besøg hos en almindelig autogrossist, eks. MEKONOMEN, eller lignende. Fortæl dem hvad du skal lave, så hjælper de dig med at vælge de ting du skal bruge. fuge, ledning, m.m.
TRANSPETER
Logget
KHSalvesen
Hero Member
«
Svar #2 Dato:
26. August 2006 kl: 08:43:14 »
Nu troede jeg sådan set mekonomen var til firmaer. !
De ser vel også helst du kører på værksted, istedet for garagen.
En butik har Aallltid lige det helt rigtige produkt, til den helt rette pris.
Desværre har den næste butik også det Hheelt rigtige produkt.
Nu er hverken produktet eller prisen identisk, altså må den ene tage fejl, eller begge.
Det er forskellen på et råd herindefra, hvor indtjeningen ikke bestemmer rådet. Men de kunne selvfølgelig godt informere mig om definationer på tingene, så jeg kan søge dem andre steder.
KHS
Logget
Kurt - 25115788
Jarl
Hero Member
«
Svar #3 Dato:
26. August 2006 kl: 10:03:27 »
Det tykke hvide stads kan også fås i sort og grå og hedder Sikaflex 221. Pas på fingrene! Det skal slides af, og det varer min. 14 dage før du kan vise dig offentligt igen. Købes f.eks hos mekonomen eller andre reservedelslagre.
Køb ledning hos en autoelektro. Der får du den rigtige kval. og endda i de rigtige farver. Husk: Lodninger med krympestrømper om holder. Samlemuffer og strømtyve er for amatører.
Tectyl og Pava er begge gode og dyre produkter. Rapsolie blandet 50/50 med bygningstjære (Jem & FIX) er ligeså godt og til en brøkdel af prisen.
Motorolie er religiøst. Mit råd: Når du alligevel er på en foderstof (f.eks. "Raiffeissen" i Tyskland) så køb en 60 l. eller 200 l tromle. 15W40 mineralskolie er fin, hvis den har VW 50500. I store tromler koster det 12 - 18 kr/l. Hemmeligheden ved motorolie er skifteintervallerne. 3 skift på 10.000 km, så er du sikret.
Gearolie til spær må andre svare på.
Øhhh - fedt til beghjulsophæng? Svingarmen hænger i gummibøsninger, støddæmperen ligeså og hjullejet og knokkelleddet skal have lejefedt ved montering - ellers ikke. Jeg tror ikke, at der skal smøres noget.
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
KHSalvesen
Hero Member
«
Svar #4 Dato:
26. August 2006 kl: 10:49:45 »
Skal der noget under sikaflex, ex zinkspray, grundmaling.
Da jeg opdagede den mængde VW havde brugt, blev jeg chokeret, da jeg så resultatet indenunder blev jeg glad, det virker.
Måske jeg skulle dyppe bilen i det.
Nu er det så lige jeg har arbejdet med elektronik en ti år, vi lavede taxameter udstyr, og installation. Jeg vil fraråde lodninger.
Vibrationer kan ryste dem fra hinanden, eller som oftest ledningen knækker lige der hvor lodningen slutter. Det har jeg set meget af.
Klemmemuffer (ikke skruesamlemuffer) og udenover et stykke krympflex med lim indeni. Det er det der virker i biler. Og selvfølgelig en ordentlig kvalitet flertrådet ledning. Autoelektriker, lyder som et dyrt ord. Men kan jo være nødvendigt.
Jeg syntes der sidder en smørenippel nedenunder, hvor armen sidder på karossen. Hm?
Hvis du skal forske mere i egenproduktion af undervognsbehandling, kan jeg sikkert godt skaffe dig en klods ren Bitumen. Hvis du er interresseret
Til dig koster gratis.
Et hul er et hul. Fandes også det er i bunden på min T3. Kurt
Logget
Kurt - 25115788
KHSalvesen
Hero Member
«
Svar #5 Dato:
04. September 2006 kl: 10:30:45 »
I baggagerummet, er der klistret noget sort asfalt på.
Hvad kan det hedde.?
Jeg er overbevist om at det ikke er nødvendigt, men når der skal laves bil må det jo godt være ordentligt.
Kurt
Logget
Kurt - 25115788
Mads-kaa
Gæst
«
Svar #6 Dato:
04. September 2006 kl: 11:22:00 »
det sorte "asfalt" er lyddæmpende materiale, man kan også kalde det blygummi. Du kan sagtens fjerne det, men jeg tror du fortryder temmelig hurtigt!!!
I øvrigt vil jeg som Jarl anbefale dig at lodde dine ledninger, hvis de knækker som du nævner det, er det fordi lodningen ikke er god nok, eller fordi aflastningen/krympeflexen ikke aflaster omkring lodningen!
/Mads
Logget
KHSalvesen
Hero Member
«
Svar #7 Dato:
04. September 2006 kl: 12:02:38 »
Det fik jeg ikke noget nyt asfalt af, rigtigt asfalt vil også klistre.
Jeg har fjernet en del af det gamle asfalt for at isætte nye pladedele, og vil gerne klistre nyt på. Det fjernes iøvrigt nemt med en skraber og varmepistol.
MHT ledninger. been there, seen it, done it, and then done it the right way.
Vigtigst er det at bruge et langt stykke krympflex med lim indeni, det drejer sig om at fiksere ledningen, så tror jeg såmænd du kan nøjes med at sno ledningerne. Som tidligere skrevet har jeg set en del ledninger knækket ved lodningens kant, og derfor foretrækker jeg at samle dem med en klemme muffe, og nej de skal ikke klemmes for hårdt.
Krympeflex med lim, beskytter iøvrigt både mod fugt, og virker som let aflastning.
Det virker som om ledningerne i min bil er blevet møre/stive, så revner de, vand kommer, ´shit happens.
Nedenunder har jeg et rimeligt bundt ledninger der er så rådne at ledningerne knækker helt over, bare man berører dem.
Når jeg får fundet det rigtige ledning, og helst i rigtig farve bytter jeg dem ud. Og så har jeg heldigvis et par ruller tyk sort 3M "isolerbånd" der benyttes til kabler i jorden. Som så skal agere yderkappe.
Kurt
Logget
Kurt - 25115788
Mads-kaa
Gæst
«
Svar #8 Dato:
04. September 2006 kl: 12:07:19 »
Hmmm...troede lige jeg fik sagt det hed blygummi, det kan købes i de fleste biltilbehørsbutikker.
/Mads
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diverse