0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Tog en tur på 30 km til vandet for at aftenbade i går i Mulle-multivan. Den kører godt, men lugter af og til af halvt/helt-ikke-forbrændt benzin når vi holder ved lyskryds. (men den frygt for brand og eksplosion skal man vel leve med ved en 20 år gammel T3 bil?) - Nej, en bil skal da aldrig kunne brænde!!!Da vi skulle hjem efter badetur ca 1/2 time ville den ikke starte. Prøvede 3 gange 10 sekunder...lige da jeg faktisk gav op 4 gang kom den i gang (tak til batteriet for at kunne så længe)3 el. 4 gange 10 sekunder er da ingenting, det skulle batteriet gerne kunne klare, eller skal det skiftesJeg har haft dette start problem siden vi købte bilen i juni, men troede det også blev løst samtidig da vi omsider forleden fandt fejlen med tændings forstærkeren. Har du lavet et grundlæggende service på bilen? Nyt luftfilter, nyt benzinfilter, justering af tænding, justering af ventiler, olieskift, evt. tjeck af benzintryk?Har du prøvet at lave/få lavet en kompressionstest?Hvordan lyder den når den ikke vil starte? Hvad er anderledes end når den starter normalt?Så tilliden til bilen er helt total væk nu. Jeg skulle hiiive ungerne med fordi de kun kunne huske at den huggede og hakkede hele vejen og ændrede deres ferie radikalt, men jeg overbeviste dem om at nu var problemerne ovre...Så satme om ikke jeg skal sidde der igen med noget bras jeg har ofret 20.000 kr, 5 værksteder og hele min egen ferie under og over bilen for at få i orden, og kan fortsætte problem rækken.Den bil er jo mere omfattende og tidskrævende en et plejebarn! Det er svært at genskabe en tillid som er forsvundet, og det er helt sikkert mange penge du har ofret, men hvad er alternativet? Sælge bilen og købe en ny med andre ukendte skavanker?Er det normalt, at når man kører T3, så skal man altid ha Falck abonnement i orden, kedeldragt og værktøj med når man skal nogen steder, og 50/50 risiko for at man ikke når det ene eller det andet?Når man kører i en gammel bil må man ikke forvente samme driftstabilitet som i en ny, det er klart. Når det er sagt, så er det klart muligt at få en stabil bil ud af en T3 (og andre gamle biler), men jeg er af den overbevisning at hvis man ikke gøre et stykke ordentlig arbejde selv, men sætter sin lid til en ukendt mekaniker, ja så ved man aldrig hvad der kan ske.Eller er jeg simpelthen bare ualmindelig uheldig med køb af T3 biler?(den sidste T3 diesel jeg købte stod mig i 52.000 kr på og viste sig at være et rust-lig og kunne ikke synes og måtte sælges for 7.000 kr efter et år)Generelt kan man jo sige at jo grundigere man er ved købet af bilen jo bedre bil får man. Man kan jo dog stadig være uheldig, også mere end to gange...Nå, men for at kigge igennem frustrationerne,har jeg selvfølgelig læst om problemet "ikke at kunne starte når varm" forkellige steder herinde, men alle tråde er uafsluttede, eller ikke nogen løsninger på problemet.Kun èn løste problemet; ved at skifte fra 2.1 WBX til en ny motor 1.9 DG.Det lyder omfattende...Så har jeg også læst i Haynes om problemet:Engine difficult to start when hot1. Air filter element dirty or clogged 2. Fuel injection system fault3. Low cylinder compressionsKan man stole på det?du kan jo ikke stole på noget, man kan ikke skrive bøger som finder fejlen for dig, men det er gode retningslinjer(Haynes havde ikke det rigtige løsningsforslag mht. tændingen til mit sidste problem med huggen og hakken, som N.E Thing løste)Og næste problem der fortsætter, er at den stadig bruger kølevandet. Jeg har udluftet og skiftet diverse rør rundt omkring og temperaturen holder sig i midten.Hvor meget vand bruger den? Med hvilken begrundelse har du skiftet rørene?SUK !!!!
Jeg sælger til højestbydende over 5000 kr og kører med offentlig transport i stedet.