Forfatter Emne: Billig maling i ALDI imorgen:  (Læst 6363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Dato: 28. August 2009 kl: 16:25:03 »
Jeg har en lignende bøtte hvid fra Lidl, men jeg har ikke taget hul på den endnu. De lover godtnok guld og grønne skove, mal direkte ovenpå rust :roll:

Tror nu nok, den får engang Biltema primer først.

Kurt
Kurt - 25115788

B3ac0n

  • Gæst
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #1 Dato: 29. August 2009 kl: 01:45:53 »
Hvis det er til smårepperationer kan jeg godt anbefale HAMMERITE. (Okay det er nok lidt dyrt) men det er den bedste maling jeg nogensinde har arbejdet med. har lige malet mine dørhåndtag med det og det ser GODT ud. :) Ud over det har jeg også malet varmeapperatet til min Jeep med det, og sys bare det er blevet meget bedere end jeg kunne håbe på. Man skal dog være forberedt på at de første par lag ikke dækker helt og den er langtid om at tørre helt.  de lover også direkte på rust meeen :/

Venlig hilsen
B3ac0n

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #2 Dato: 29. August 2009 kl: 10:39:59 »
Biltema Spray primer og "Baufix" maling, den er da vist grå istedet for hvid.

Det er til rustpletter nedenunder, så der kommer sovs ovenpå.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #3 Dato: 29. August 2009 kl: 11:17:27 »
Jeg fanger ikke lige pointen. ? Hvaffor en maling nytter ikke på undervognen.? Hvaffor en undervogn er overfladebehandlet, min er rusten.?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #4 Dato: 29. August 2009 kl: 17:02:07 »
Hentede en liter sølvfarvet idag (ville have haft en liter sort, men de havde kun sølv og hvid tilbage)...

Da jeg kom hjem fik motorbøjlerne et lag, oven på det corrostabil de fik den anden dag efter at være blevet slebet ned for alt rust og skidt...
Det dækker helt fint og har samme finish og konsistens som hammerlak, dog lugter det ikke så fælt som det hammerlak jeg sidst brugte (for efterhånden 7-8 år siden)...

Det er næsten synd at man ikke kan se motorbøjlerne når de er monteret :) Men er ved at overveje om jeg skal bruge tiden til jeg får råd til de sidste dele til motoren, til at affedte/rense og give hele underkøringsværnet en omgang med det også...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #5 Dato: 29. August 2009 kl: 18:14:08 »
Citat fra: "BlackChart"
Hentede en liter sølvfarvet idag (ville have haft en liter sort, men de havde kun sølv og hvid tilbage)...

Da jeg kom hjem fik motorbøjlerne et lag, oven på det corrostabil de fik den anden dag efter at være blevet slebet ned for alt rust og skidt...
Det dækker helt fint og har samme finish og konsistens som hammerlak, dog lugter det ikke så fælt som det hammerlak jeg sidst brugte (for efterhånden 7-8 år siden)...

Det er næsten synd at man ikke kan se motorbøjlerne når de er monteret :) Men er ved at overveje om jeg skal bruge tiden til jeg får råd til de sidste dele til motoren, til at affedte/rense og give hele underkøringsværnet en omgang med det også...


Hvis nu du laver en plexiglasplade. i stedet for motor pladen i bagagerummet. og med lidt led belysning, så kan Britta og du ligge og beundre resultatet hver gang i er ude og overnatte.  :wink:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Billig maling i ALDI imorgen:
« Svar #6 Dato: 29. August 2009 kl: 19:32:10 »
BINGO, Poul...Det er sq da det jeg skal :)

Og så med VW logo indgraveret i pladen :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan