Forfatter Emne: olieskift med billeder og spørgsmål:-)  (Læst 2354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

neuchs

• Gæst
olieskift med billeder og spørgsmål:-)
« Dato: 07. September 2009 kl: 19:50:26 »
spørgsmålet går på hvordan den lille ting skal vende som skal op i oliehullet..hehe og hvor meget olie skal der rent faktisk i?? hældte 2,2 liter i og så var den et stykke over max..hmmm. virker bare ik som så meget,, havde fået 3-3,5 iter af vide.. så blev lidt overrasket da der ik skulle mere i..  lyden gik fra bankelyd til noget mere rolig lyd, eller skal vi sige normal lyd alene ved at jeg gav den gas.. ligger en gang billeder ind som i meget gerne må kommentere, også selvom det ikke har med olieskiftet at gøre:-)  ved ik om man kan smide film på også, men hvis jeg finder ud af det, kan jeg smide de 2 på hvor man kan høre lydforskellen:-) så kan i jo lige høre om den banker som den skal:-) thank's dude's!!;)

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 07. September 2009 kl: 20:20:33 »
Hov, det var ikke bundskruen du tog, men så vidtjeg husker overtryksventilen ved oliefilteret?

BUndskruen er den som sidder nede ved sidenaf det store runde dæksel på bundkarret.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

T3Anders

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07. September 2009 kl: 23:21:18 »
og forresten så kalder alt det tørre udvendige rust da på et lag olie, voks eller nærmest hvad som helst snasket til at stoppe det inden vinteren...

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 08. September 2009 kl: 00:16:08 »
Du skal altid gå efter det lavest mulige sted, når du aftapper olie. På den måde får du alt bundfald og snask med ud, og gerne ved opvarmet olie dvs. lad motoren køre nogle minutter inden aftapning. Sørg for, at aftørre oliespild inden syn, da det kan koste en anmærkning.

neuchs

• Gæst
« Svar #4 Dato: 08. September 2009 kl: 16:06:29 »
hey, tak skal i ha! fik da hvis fjumret godt og grundigt rundt i det.. det er ik så'en med det når man er nybegynder jo;)... fik kun tappet fra overtryksventilen, så det var jo ik meget olie der kom ud der, derefter fyldte jeg ca 2 liter olie på og så sagde den lidt over max.. hvilket resulteret i at der pissede olie ud af steder man ik trode fandtes:-)..... idag tog jeg den rigtige skrue og ud røg ca 5 liter fin olie..hehe... nyt på og ny smiler den til begge forlygter...  skod når ens mekaniker strejker:( men på den anden side så lære man jo en ting ellere to selv..