0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Citat fra: "wbx4ever"Kan det betale sig at hente i udlandet?Jeg leder primært efter en med multivaninretning og budgetet når bilen skal købes ku lyde på ca 80.000kr For 80.000 kan du købe de fleste T3'ere.Men efter min mening vil det ikke være klogt at købe bil for så mange penge.Det lyder lidt som om du tror du kan slippe for problemer ved at købe dyrt,og det kan du ikke. En T3 er mindst 17 år gammel.Det er bedre at købe en T3 for 10.000 kr, og så har du 70.000 at klareproblemer for.Er du ikke indstillet på at arbejde på bilen selv, er T3 ikke ikke en bil for dig, med mindre penge ikke er et problem.Der er en slags ordsprog, eller floskel der lyder "du får hvad du betaler for".Hvis den gjalt, så behøvede man jo ikke tænke og overveje sine køb så grundig.Flosklen kan betragtes som en virus:Sælgere ønsker at plante denne virus. Derefter kan de så gå ud og sælge dyrt til de "inficerede", som nu tror på "du får hvad du betaler for".De sælger f.eks. en møtrik til den inficerede for 1000 kr.Den inficerede køber glæder sig over den helt særlige og værdifulde møtrik.Sælgeren griner hele vejen til banken.Eller mere rigtig formuleret: "du får hvad du betaler for" er ikke en Evolutionær Stabil Strategi (ESS)http://en.wikipedia.org/wiki/Evolutionarily_stable_strategy
Kan det betale sig at hente i udlandet?Jeg leder primært efter en med multivaninretning og budgetet når bilen skal købes ku lyde på ca 80.000kr
Citat fra: "jensjakob"http://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_theoryJa T3-markedet må vel siges at være et "lemon market".Det opfylder kriterierne.Lovgivning er ikke en god ting her.Som det er nu i danmark, så tør forhandlere vel knap sælge et vrag.De gange jeg har købt T3, har jeg gået ud fra at alle T3 er lemons.Derfor vil jeg heller ikke betale ret meget mere end skrotpris.På den måde tager jeg ingen risiko.Der er selvfølgelig enkelte gode T3'ere, men de er netop ikke på markedet.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_theory