Forfatter Emne: Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..  (Læst 6230 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Dato: 16. September 2009 kl: 19:40:55 »
Skal bruge dagen imorgen på at få min DG motor til at køre ordenligt..

Mangler derfor nogen tips til grundindstillinger på den der fandens Pierburg 2E3 karburator..

Og så har den en ide med at når man har sluppet gassen er den 20 sec om at komme ned i omdrejninger ?!?, nogen idéer til hvad det kan være ??

Martin

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #1 Dato: 16. September 2009 kl: 19:49:24 »
det kan være register spjældet der går trægt. eller ikk kan gå tilbage til lukket position. det er vacuum trukket og kan kun åbne ved halv gas og opad normalt. eller falsk luft nede på topstykket hvor selve indsugnings manifolden er skruet på. diesel start kan være en go hjælp. ellers er der vacuum dåsen på strømfordeleren hvis den sidder fast ved fuld avancering
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #2 Dato: 16. September 2009 kl: 20:05:03 »
Har lige skiftet vacuumdåsen på fordeleren, så det er ikke den.

Men jeg mistænker den også for noget falsk luft et sted, så starter dagen med en dåse dieselstart (vidste at diesel kunne bruges til noget)

er igang med at skifte alle vacuumslanger også, for de kan vist ikke blive meget mere møre !!

PARKHAVE

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #3 Dato: 16. September 2009 kl: 20:09:17 »
Er det ikke altid det der er galt med gamle golf'er ?? Enten pakningen ml. manifold/karburator eller en anden karb pga. slitage ??
Synes da de hedder pierburg 2e

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #4 Dato: 16. September 2009 kl: 20:15:28 »
Jov det er desværre samme problembarn som sidder på Golfen..

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #5 Dato: 02. Marts 2010 kl: 20:06:28 »
Fik du løst dit problem?

Jeg mangler nemlig også lidt hjælp til min 2E3 karburator, motoren køre som den får chocker heje tiden, motoren ryster og trækker dårligt i lave omdr.
Jeg har tjekket vaccum slanger, tændning, autochocker kan bevæges. Det er sket de sidste par dage og nogle gange stopper det efter 5 min og kommer så ikke igen mere den dag,!

Nogle forslag?


Hilsen Carsten
Carsten

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #6 Dato: 02. Marts 2010 kl: 20:20:30 »
Hej Carsten..

Ja jeg fik løst mit problem, men desværre på den nemme måde... Satte en anden karb på ?!?

Men i dit tilfælde lyder det som om det er en løs forbindelse til dit Chokerelement, tjek at kabelskoen er stram og at ledningen ikke er knækket eller brændt igennem et sted..

Jeg har masser af karbdele liggende i Gladsaxe hvis du vil prøve at skifte nogle dele ;-)

Martin - 2065 7476

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #7 Dato: 02. Marts 2010 kl: 21:03:00 »
Hmm er chokeren ikke vaccum styret?? eller har den også noget el styring?
Carsten

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #8 Dato: 02. Marts 2010 kl: 21:05:45 »
Hmm.. den er vandtemp styret, men sidder lige og roder.. den har vist ikke noget el element, sad lige med en anden karb i tankerne..

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #9 Dato: 03. Marts 2010 kl: 08:39:40 »
Hej igen. Termostaten lukker vist hellerikke helt tæt, så det passer måske så med at den er lang tid om at lukke for choker.
Carsten

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #10 Dato: 03. Marts 2010 kl: 09:18:47 »
det kunne sagtens være det.. tjek også at der ikke er luft i systemet, det kan drille både thermostat og choker !

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #11 Dato: 03. Marts 2010 kl: 15:55:50 »
Uden tænding på bilen er der konstant spænding på den røde ledning, der giver strøm til varme lemet under manifolden! Men sku det give dårlig motorgang?
Carsten

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #12 Dato: 03. Marts 2010 kl: 16:05:14 »
Øhhh... så må du da have et problem med at holde strøm på bilen.. iøvrigt er det samme ledning som føder chokerelementet med strøm, og så er den lille glødtråd sikkert brændt over !!!

Du skal finde ud af hvorfor der er strøm på hele tiden... lyder som et defekt bundstykke i tændingslåsen !!

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #13 Dato: 03. Marts 2010 kl: 16:14:26 »
Ja her til morgen var den flad, ellers har den ikke været det.  Men er der ikke et relæg der styrere det, for skal der ikke forvarmes når mortoren er kold?

Skal choker være on eller off når den får strøm?

Carsten
Carsten

Solow

  • Gæst
Hjælp... grundindstillinger på 2E3 karb..
« Svar #14 Dato: 03. Marts 2010 kl: 16:22:11 »
Chokeren skal være "on".. Når den for strøm, men det skal den også kun have når der er tænding på.

Det er en lille glødetråd som sidder inde i chokerhuset og hjælpe med at varme bimetallet op indtil at vandet styrer resten.