Forfatter Emne: tændingkrise  (Læst 2555 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
tændingkrise
« Dato: 21. September 2009 kl: 18:37:11 »
efter at have skiftet en kølerslange vil bilen pludselig ikke starte
efter lidt fejlsøgning er jeg kommet frem til at der ikke er gnist på tændrørene
jeg har prøvet at skifte tændingsmodulet uden held og det der sidder i bilen virker ude i golfen
jeg har også prøvet at måle strøm på polerne på tændspolen og der er intet
sikringer ser også hele ud

nogen ideer  :roll:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #1 Dato: 21. September 2009 kl: 19:54:13 »
Du skal (med tænding på ) kunne måle + 12 volt på tændspolen. Tændingsmodulet giver via strømfordeleren  minus`en. Strømfordeleren har såvidt jeg husker en brun ledning til stel. Hvis den er knækket / irret over, er der nul output fra fordeleren.
Tændspolen kan være "stået af". Har du målt om der er modstand over terminalerne ?
Og sidst men ikke mindre vigtigt: Har du kigget til rotoren i fordeleren ? Og når du nu har fat i den, så kontroller lige, at dit multistik ved fordeleren sidder korrekt presset i.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #2 Dato: 21. September 2009 kl: 20:01:24 »
den måling jeg lavede på tændspolen var netop på der hvor man skruer de hanstik på hvor man så kan sætte ledningerne på  + - og der er 0 volt til tændspolen så jeg tror ikke den får strøm
jeg må prøve at tjekke samtlige ledninger imorgen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #3 Dato: 22. September 2009 kl: 20:24:31 »
For god ordens skyld skal du måle spænding mellem + klemmen og stel, ikke minussiden på tændspolen. Hvis du ikke kan måle +, kan du jo evt. "låne" via en "lus" fra f.eks. magnetventilen, og se, om ikke den starter ?  Det MÅ være muligt, at få noget "knald på".

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #4 Dato: 23. September 2009 kl: 11:06:04 »
fandt fejlen  :D
den ene minus på tændspolen har åbenbart været så rusten så da jeg har fået ramt den har den åbenbart mistet forbindelsen helt
så efter jeg flyttede stikket en tak starter den som aldrig før

så tak for hjælpen  :D  :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #5 Dato: 23. September 2009 kl: 20:05:21 »
Bare super! Husk nu, at få renset forbindelserne / skiftet de kedelige kabelsko, så du ikke lige pludselig holder et eller andet sted.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
tændingkrise
« Svar #6 Dato: 24. September 2009 kl: 11:33:55 »
ja det jo lige det
når den engang får tid til at holde stille en dag skal jeg have tjekket alle forbindelser igennem
den driller også lidt med det ene baglys engang imellem men det er så bare en sikring der lige skal nulres lidt
men sådan er det jo med en gammel t3 der bliver brugt hver dag
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966