Forfatter Emne: Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?  (Læst 48991 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Løber timeglasset ud for T3? Alternativer?
« Svar #60 Dato: 26. September 2009 kl: 12:13:52 »
Er det "bevidst" at modellerne Mitsubishi Space Wagon og Nissan Serena ikke er blevet nævnt endnu.

Space Wagon er meget personbil med rimelig plads i de nyere udgaver, og de kører rigtig godt.
Jeg kender dog ikke noget til, hvordan de er rent rustmæssigt, og de har ry for dyre reservedele.

Nissan Serena er mere varevogn, som der kører mange af herhjemme, men som 8 pers. bil har den kvaliteter i stil med vores T3.
Den lille 1,6 udgave kører fint, den er lidt undermotoriseret men har trods alt omkring 90 HK. Undervogn er vist ikke det mest moderne, kvalitet på bilen kender jeg ikke, men den har god plads.

Skal vi op i de større modeller, er der jo også Toyota Hiace.

Skal vi have PARKHAVE på banen igen her, og er der andre som kender lidt til bilerne.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #61 Dato: 26. September 2009 kl: 13:01:31 »
Min lille analyse af hvorfor T3 skal dø:
T2: Charmerende storebror til boblen. En bil fra en æra med masser af charme, fri sex, glade dage,   fri kærlighed, velfærd, vækst, fremgang, summer of love osv.

T3: Storebror til ingenting. Måske lillebror til LT31 om noget? En bil fra en æra med Reagan, kold krig, syreregn, aids, chernobyl, ungdomsarbejdsløshed, lavkonjunktur.

Og hvad køber man når man investerer i gamle biler.  Minder - gode minder.

Hvis man har X-hundrede af de lange og skal købe en fin veteranbil og smukke minder - hvilken epoke vælger man så?

Så mit bud er at T3 vil dø en stille udrangerings-død over de næste 10 år, og der kun vil være meget få eksemplarer tilbage i daglig drift - og ikke specielt mange ladefund oplagret til bedre tider - ud over Syncro 16, Westfaliaer og meget velholdte LLE, *-star - og enkelte virkelig flotte panelvans og doka/sika varianter.

Jeg vil meget gerne tage fejl - men jeg tror at analysen er korrekt...

JJ
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #62 Dato: 26. September 2009 kl: 13:12:59 »
Umiddelbar kommentar. Far out man. Du vælger bevidst at fokusere på positivt ved T2 og Negativt ved T3. Der kan laves en direkte modsat beretning hvis man gider.

Hvis T3 uddør gør T2 det også, fanme ikke sjovt at montere elmotor i de køretøjer, hvilket er nødvendigt den dag brændstoffet koster 438 kroner literen. Ingen tvivl om man bliver glad for at se klassiker i gadebilledet uanset om det er en PV 544, boble eller skoda 105, men de kommer nok til at uddø af samme årsag. Er der iøvrigt en Volvo entusiast tilstede, så kender jeg en der vil af med en tip top 240 garagevogn, fanme flot bil, retroperspektivt set.

Var der rigtig mange af de lange, kørte jeg sikkert i en Vabis, Bentley eller en af de tidligste Chevrolet med total custom motor. Lige nu er jeg vældigt tilfreds med Backmobilen og TøseØsen i langtidsperspektiv.

Tilbage til tråden.: Jeg vil mene det er vigtigt at få gjort motorvalg frit.! Kunne fanme være sjovt at køre til syn med en el motor og forlange afgiftsfritagelse, eller måske med en lupo motor og forlange grøn ejerafgift.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline wilson

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #63 Dato: 26. September 2009 kl: 14:14:41 »
Citat fra: "jensjakob"
Min lille analyse af hvorfor T3 skal dø:
T2: Charmerende storebror til boblen. En bil fra en æra med masser af charme, fri sex, glade dage,   fri kærlighed, velfærd, vækst, fremgang, summer of love osv.

T3: Storebror til ingenting. Måske lillebror til LT31 om noget? En bil fra en æra med Reagan, kold krig, syreregn, aids, chernobyl, ungdomsarbejdsløshed, lavkonjunktur.

Og hvad køber man når man investerer i gamle biler.  Minder - gode minder.

Hvis man har X-hundrede af de lange og skal købe en fin veteranbil og smukke minder - hvilken epoke vælger man så?

Så mit bud er at T3 vil dø en stille udrangerings-død over de næste 10 år, og der kun vil være meget få eksemplarer tilbage i daglig drift - og ikke specielt mange ladefund oplagret til bedre tider - ud over Syncro 16, Westfaliaer og meget velholdte LLE, *-star - og enkelte virkelig flotte panelvans og doka/sika varianter.

Jeg vil meget gerne tage fejl - men jeg tror at analysen er korrekt...

JJ

Hvis du vil kalde T2'eren storebror til boblen kan man da med rette kalde T3'en storebror til Golf 1'eren - der er mange ligheder med det nye kantede design osv. Boblen skabte VW - Golfen reddede fabrikken....

En bil bliver en klassiker når den er gemt i folks bevisthed som et minde fra en svundet tid. Tror utallige håndværkere mm har haft T3'eren som arbejdshest og den har været en del af det daglige gadebillede op gennem 80'erne og starten af 90'erne, derfor tror jeg ikke den vil helt uddø. Der går heller ikke mange år før de første vil påstå at en T4 er en klassiker. Og ingen tvivl om at den bliver det for den model er der lavet rigtig mange af, og den satte også en ny standard for komfort i varevogne da den kom frem, sammen med HiAce.
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

ibber

• Gæst
« Svar #64 Dato: 26. September 2009 kl: 15:16:38 »
der er gået retro mode i Golf1 for de unge , så snart de vil ha børn skal de nok også gå over til T3erer,
men så skal de være lidt nemmerer for dem at modificerer dem lidt , så de bliver billigerer at eje..

i england er der mange unge mennesker der har T3 - det skal nok også komme hertil - vist
omkostningerne ved at eje dem ellers er fornuftige.

og de er utvivlsomt lidt mere fordelagtige på de gamle endnu desværre.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #65 Dato: 27. September 2009 kl: 04:33:38 »
Lige et lille dumt spg. herfra om de planlagte afgiftaendringer. Gaelder de for den aarlige afgift eller gaelder de for import?

Vi har en loes plan om at saelge Mary i USA naar vi er faerdige med rejsen. Priserne virker "meget fornuftige der". og den plan vil yderligere blive styrket hvis de nye planer gaelder den aarlige afgift, og deraf foelgende dalende interesse for T3ér.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline JK

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #66 Dato: 27. September 2009 kl: 06:58:27 »
Det "man" hører om kommende afgift er:
1000 kr mere om året for manglende partikelfilter for diesel-personbilerne.
- Det vil sige under en 10 % stigning i forhold til de 10.220 en hvidplade-T3D koster om året.
- Eller 625% oveni, for os, der også har en Lupo 3L!! ;-)

Ny importafgifter ER indført: 1000 kr mere i engangs-registreringsafgift ved import, per km under 16 km/l, så typisk 7.000 mere for en benzin'er og 4.000 mere for en diesel. Dog får man også fradrag for sikkerhedsudstyr, som f.eks. RDS-Radio :shock:

Alt i alt ikke beløb, der fuldstændigt smadrer ens privatøkonomi, men sammenholdt med eventuelt kørselsforbud i større byer, begynder det jo at lyde lidt surt.

- Af alternativer, findes der også Mitsubishi Cosmos: Den personbilsindrettede L300. Kunne også fås som "Shogun" 4x4 (dog mest varevogne). Tjek den ud.

mvh
JAKOB
PT busløs... Har tidligere haft 1965 T1, 1978 T2, 1980 T3 og 1991 T4.
Kører lige nu Xantia HDi m.læder&aircon + BMW motorcykel og har laden fuld af veteranbiler

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #67 Dato: 27. September 2009 kl: 19:24:05 »
Vi bliver nok nød til at vente på denne

mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #68 Dato: 27. September 2009 kl: 19:25:15 »
Er der i øvrigt nogen der kan huske tråden om den, jeg har ledt efter videoen, men forgæves.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #70 Dato: 27. September 2009 kl: 21:04:07 »
Det sejeste er vel trappen til første sal; Wupti passagerstolen glider lige over i trappefunktion  :shock:

Hinze

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #71 Dato: 27. September 2009 kl: 21:14:41 »
Prøver lige at smide en video ind. Man kunne jo også tage en lille toyo bus og lave en topgear version af den, så var den meget mere anvendelig :lol:  :lol:

<iframe></iframe>

Nå det virkede ikke, så her er et link
http://jp.dk/jptv/utroligt/?id=20261

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
« Svar #72 Dato: 27. September 2009 kl: 21:38:12 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Prøver lige at smide en video ind. Man kunne jo også tage en lille toyo bus og lave en topgear version af den, så var den meget mere anvendelig :lol:  :lol:

<iframe></iframe>

Nå det virkede ikke, så her er et link
http://jp.dk/jptv/utroligt/?id=20261

Hehe, er det en sportsvan?

PARKHAVE

• Gæst
« Svar #73 Dato: 27. September 2009 kl: 23:15:44 »
Ja og nej, det er vist en nyere udgave "down under" af den der kørte som model F herhjemme, en luxus busudgave af en liteace

Offline KHSalvesen

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #74 Dato: 28. September 2009 kl: 07:43:47 »
Lige for at pejle tråden lidt tilbage igen.

Det hjælper vel ikke alverden at spotte efter andet gammelt ragelse fra bilverdenen, hvis det skal være brugs afløser for T3. Det er vel nødvendigt at lede after nyere biler der ikke lige er på vej i bad standing, eller den anden vej med 10 personers busser, indtil det bliver forbudt.

Det er vel helt utænkeligt med en 12 personers T3 sydafrika bus. 8)

Kurt
Kurt - 25115788