0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
I den anledning har jeg konsulteret min lokale synsmand, der udtaler, at hvis bilen er udstyret med en benz.-motor med reguleret KAT (lambdasonde), så vil han tildele mig grøn plakette. Det indebærer også (jeg spurgte konkret til dette), at jeg ikke er begrænset til 2E, men kan benyte en masse forskellige 4-i-r benz.-maskiner. Mest interessant og nemmest tilgængelige er måske ABS (multipoint 1,8/90), ABT (monopoint 2,0/90) eller 2E (multipoint 2,0/115).
Og nu kommer du med din viden så ind i billedet. Du kører ABS, så vidt jeg husker.
Er der lavet karrosseritilpasninger ved indsugningsmanifold? Gerne billede ;-)
Du nævner en brændstoføkonomi omkring 10 km/l. Kan du specificere det lidt - hvis nu man kørte bilen som om den "kun" havde JX-præstationer, hvad så?
Har du et indtryk af motorens (oliens) temperaturniveau? Er oliekøler nødvendig?
Oplever du motoren "presset" i almindelig kørsel?CitérNej. På intet tidspunkt. Nævnte jeg Brennerpasset med 80 km/t i tredje gear?Citat fra: JarlHvilken gearkasse har du?Tror det er en 3H. Jeg har forsøgt at se koden, men den er for slidt. Citat fra: "Jarl"Har du KAT på?Ja, der sidder en dims på afgangsrøret som ligener huset til en kat. Om der stadig er hk-ædende indmad i - det ved jeg ikke ;-)Billeder, erfaring osv:http://www.members.shaw.ca/albell/vanagon.htmlMed gode hilsnerJens Jakob
Nej. På intet tidspunkt. Nævnte jeg Brennerpasset med 80 km/t i tredje gear?Citat fra: JarlHvilken gearkasse har du?Tror det er en 3H. Jeg har forsøgt at se koden, men den er for slidt. Citat fra: "Jarl"Har du KAT på?Ja, der sidder en dims på afgangsrøret som ligener huset til en kat. Om der stadig er hk-ædende indmad i - det ved jeg ikke ;-)Billeder, erfaring osv:http://www.members.shaw.ca/albell/vanagon.htmlMed gode hilsnerJens Jakob
Hvilken gearkasse har du?
Har du KAT på?