Forfatter Emne: Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn  (Læst 1848 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Carsten

  • Gæst
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Dato: 15. Oktober 2009 kl: 12:26:38 »
Hej Klaus,

Paa min tidligere Synrco forsvandt larm fra undervognen da jeg fik strammet de bolte/skruer der holder beskyttelsesrorene omkring Kardannen. Maske et skud vard?

Har ogsa haft hoj "klonk" lyd fra trakakslen...det er mere en bankelyd. TROR ikke at defekt trakaksel burde vel ikke give anledning hoppende/rystende larm fra undervognen.

mvh,

Carsten

Mølle

  • Gæst
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #1 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 13:34:05 »
Hej Klaus

Hvis du udfylder din profil med geografisk tilholdssted så er der garanteret en syncronaut i nærheden, som gider at køre en tur med dig og lytte/føle.

meyn

  • Gæst
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #2 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 19:13:48 »
Hej.

Jeg bor i Vangede og har også selv en Syncro. Du er velkommen til at kigge forbi med den. Jeg er dog ude at rejse indtil torsdag i næste uge - men du skal jo også lige have den samlet så den kan køre - det vil i hvert fald gøre fejlfinding nemmere.

Jeg kan muligvis også godt lokkes til Hundested, da jeg har et sommerhus i Frederiksværk jeg skal forbi kort efter jeg kommer hjem.

Nu kan du se om du får bedre tilbud eller finder fejlen selv inden jeg kommer hjem - ellers kan du bare smide mig en SMS på 20 778 778  og så ringer jeg dig op.

Mølle

  • Gæst
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #3 Dato: 15. Oktober 2009 kl: 20:30:54 »
Birk bor i Hundested, og han ved også en del om syncro...

-og Rabundus holder også til i det nordlige sjælland... Flere muligheder...

t1finn

  • Gæst
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #4 Dato: 16. Oktober 2009 kl: 20:55:28 »
jeg har også haft støj fra undervognen når jeg var kommet lidt op i fart. Det viste sig at det bagerste kadanled.Det som sidder på akslen mellem gearkassen og fortøj var ødelagt og havde meget sløre så nu er den ok, måske det samme hos din vw.

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #5 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 04:02:34 »
Paa www.dlrk.dk var der en lignende traad for nogle maaneder siden. Her var der en genial metode til at teste hvorfra de forskellige type lyde kommer fra. Det gik i alt sin enkelthed ud paa at "paamontere" noget ubalance og saa tage en tur og maerke hvordet det foeltes og loed. Saa vidste man besked til naeste gang der var maerkelige lyde og rystelser fra aksler og daek m.m.

Ang. klonklydende, saa er det ikke noedvendigt at skifte akslerne for at blive dem kvit. Vi har haft problemet og da jeg saa fik mulighed for at se baade aksel og de to knokkelled, saa var det tydeligt at klonklydende kommer fra slidte knokkelled og ikke fra akslerne, da akslerne ikke kan bevaege sig, det er i ledene at bevaegelserne er. Saa det er nok med at afmontere aksel og knokkelled, og saa rense det hele for fedt. Saa er det rimelig nemt at se hvor slidtagen er, og saa udskifte knokkelledene (men naar et nu er adskildt, saa kan man ligesaa godt udskifte baade yderste og inderste knokkelled).
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
Syncro; HJÆLP - rystelser og støj fra undervogn
« Svar #6 Dato: 17. Oktober 2009 kl: 09:50:35 »
Umiddelbart virker det lidt mistænkeligt at din bil ikke vil køre ret langt med én drivaksel og spærret slået til. Hvad sker der mere nøjagtigt, når man ikke kan køre længere?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it