Forfatter Emne: Defekt/funky blinklys  (Læst 3499 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Defekt/funky blinklys
« Dato: 18. September 2006 kl: 21:21:05 »
På vej ud til træffet på langelinie gik mit blinklys i stykker, symptomerne er som følger:

1) katastrofeblinket virker, alle pærer lyser kraftigt
2) blinklys kontrollampen i panelet lyser for halvstyke kontant
3) aktiveres blinkerarmen skifter kontrollampen fra at lyse halv styke til kontant fuldstyke, slå blinkerarmen fra går kontrolpæren tilbage til konstant halv type
4) mit blinkrelæ virker i Mads-Kaa´s vogn, hans blinkrelæ "virker" ikke i min vogn.

Er der nogen der har været ude for noget lignende, eller tør vove sig ud i en diagnose.

Det kunne være rart og få gjort noget ved det (folk er ikke helt med på hvad det betyder når jeg rækker armen ud af vinduet under et sving :D )
Mvh. Casper

Mads-kaa

• Gæst
Defekt/funky blinklys
« Svar #1 Dato: 18. September 2006 kl: 21:26:14 »
hvordan har din blink arm det? Er det kortslutninger til stel på nogle af ledningerne?

/Mads

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Defekt/funky blinklys
« Svar #2 Dato: 18. September 2006 kl: 21:28:56 »
Trist  :(

En linies svar, og jeg ved ikke hvad jeg skal svare.

Jeg har ikke kigget på dem overhovedet, jeg gik egentligt udfra de var ok når jeg nu fik en form for respons når de blev aktiveret, men den med stel tænkte jeg ikke på. Jeg kigger på dem imorgen.
Mvh. Casper

Kkrogsgaard

• Gæst
Defekt/funky blinklys
« Svar #3 Dato: 18. September 2006 kl: 22:47:35 »
Kan det ikke være blinkerarmen der er slidt i kontakterne?

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Defekt/funky blinklys
« Svar #4 Dato: 24. September 2006 kl: 22:26:42 »
Har brugt den bedere halvdel af 3 timer på at rode med problemet.

Umiddelbart så forbindelserne rimelige ud, lidt ir men ikke noget kriminelt, jeg har målt og skildt stik osv. ad, givet dem kontakt rens, trykluft og samlet igen, stadig ingen funktione :-(

Så er det så jeg måler på sikringen, der _ikke_ ser ud til at være gået, og der er ingen gennemgang :-) hvorfor kontrollerede men ikke det fra starten. Jeg skifter sikringen, kontrollerer det virker i alle lys, og er glad, troede jeg :-( På ved hjem ved det 3-4 kryds hvor jeg gladt har brugt blinklyset springer sikringen igen :?

Hvis der var noget galt, fx. overgang ude ved pærerne, ville det så ikke også springe en sikring men katastrofelyset aktiveret ?
Mvh. Casper

Offline casper

• Hero Member
    • Vis profil
Defekt/funky blinklys
« Svar #5 Dato: 15. Oktober 2006 kl: 21:07:51 »
Nå ville lige give en status, 3 gode timer senere efter lidt sanering af tidligere tiders strømtyve, har jeg målt at der er en overgang i blinkerarmen når den aktiveres til venstre.

Mølle har hjulet mig til en "ombytter" og nu virker alt igen, bortset lige fra hornet :-( Det viste sig dog at være forbindelsen i den messing ring der sidder bag rattet, det ser ud til at der er forskel i diameteren på ringene, en tur mere til Mølles bus skrældning i Køge, og nu har den også nyt rat, og alt elektrisk virker :-)
Mvh. Casper