Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Dine Projekter...
»
Motorskift TD til E2
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå ned
Forfatter
Emne: Motorskift TD til E2 (Læst 9206 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Dato:
04. Januar 2010 kl: 19:13:16 »
Som lovet kommer her lidt billeder af motoren i min guldfarvede , jeg er gået i hård træning sammen med min datter , håber jeg fatter det , altså indlæg med billeder .
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
Kkrogsgaard
Gæst
Motorskift TD til E2
«
Svar #1 Dato:
04. Januar 2010 kl: 19:24:35 »
For jævlan Polle det er bare supernice, har du selv været igang med gaffelnøgler uzw.?
Logget
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
Motorskift TD til E2
«
Svar #2 Dato:
04. Januar 2010 kl: 19:33:13 »
Superjob!
Kunne du pladsmæssigt få det til at passe ved indsugningsmanifolden, eller har du "masseret" motorbrønden lidt udaf?
Hvordan opleves den effektmæssigt?
Hvad med brændstoføkonomi?
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
Bluestar
Gæst
Motorskift TD til E2
«
Svar #3 Dato:
04. Januar 2010 kl: 19:36:58 »
flot, undskyld jeg spørger så dumt, men er det en 2,0 eller 1,8 eller... ja ikke alle kan jo de fine koder : )
har du servo på den der?
jesper
Logget
Mølle
Gæst
Motorskift TD til E2
«
Svar #4 Dato:
04. Januar 2010 kl: 19:37:56 »
Det ser rigtigt fint ud.
Næste gang du vil lege med billeder vil jeg da også meget gerne se, hvordan indsugnings siden arter sig.
Måles pladsen til brønden med søgerblad eller i træskolængder?
?
Logget
FarT3
Sr. Member
Indlæg: 424
Motorskift TD til E2
«
Svar #5 Dato:
04. Januar 2010 kl: 20:08:04 »
Ja det er snart længe siden at jeg har været på, men jeg har ærlig talt været lidt trist. Jeg har jo et projekt kørende med en 1,9 td med oliekøler og det hele og har stadig Caspers fine motor liggende flot inde på værkstedet fordi 1000 andre ting kaldte på en først. Så kommer de ......udfyld selv felterne........politikere og gør det endnu dyrer at køre en fornuftig bil bare fordi det er en diesel og på hvide plader, så jeg ved faktisk ikke rigtig hvad jeg gør. Jeg er gået lidt i stå.
Jeg har gemt vores Passat med en 1,8 benz singelpoint og den er der jo ikke afgift på, men hvordan er det med ledninger hvis man ikke vil skifte hele ledningsnettet ? Er det meget kompliceret ? Hvad har du gjort ?
Logget
Med venlig hilsen
FarT3
30252288
Ikke flere T3 tilbage :0(
Ach bus lieber Volkswagen, alles ist weg,weg,weg
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Svar #6 Dato:
04. Januar 2010 kl: 20:36:06 »
Hej Alle !
Nu tog jeg billederne den anden dag , så var jeg så heldig at min datter lige ku hjælpe mig , så prøver igen imorgen , jeg har ikke selv lagt den i , men der er plads nok i indsugningssiden , den kan fint røre sig , det jeg selv skal lave om er et ordentligt luftfilter , og lydpotten , det virker fint , men hvis jeg skal have den synet uden at vække for meget opsigt , så skal den helst gå meget tyst synes jeg , den køre rigtig godt , det er at sammenligne med en 112hk vbx , den er hurtig med godt bundtræk , lidt hurtigere end min røde LLE , den har 95 hk , Jesper det er en 2,0 med 116 hk , det eneste problem jeg har lige nu er at den ikke vil gå i tomgang når den er varm , jeg undre mig lidt over hvor tomgangsregulatoren er henne , eller er det der problemet er , der er ikke nogen , den bruger ihvertfald ikke så meget benz som en vbx , men jeg har ikke kørt en hel tank af endnu , skal nok lige skrive når jeg ved det , en 1,8 er helt sikkert også en god motor til T3 , men 2,0 er sjoverer ( ældre mænd er drenge med gråt hår )
hilsen poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
Mads-kaa
Gæst
Motorskift TD til E2
«
Svar #7 Dato:
04. Januar 2010 kl: 21:45:02 »
Det er ellers en fed udstødning, det ligner rustfri faldstammer??? Er de svejset sammen?
/Mads
PS.: Jeg skal nok snart kigge ned...
Logget
Hinze
Administrator
Hero Member
Indlæg: 5.498
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
Motorskift TD til E2
«
Svar #8 Dato:
04. Januar 2010 kl: 21:52:58 »
Endnu en guru er landet, det er for lækkert det der Poul. Hvilken gearkasse hænger den på?
Hvis du mangler plads, kan du jo droppe luftmængdemåleren og "smede" lidt MegaSquirt på
Hinze
Logget
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Svar #9 Dato:
04. Januar 2010 kl: 22:07:54 »
Det er ikke mig der har lavet det , men jo det er svejset sammen , det er Martin der havde den før ( hvid syncro ) det er mesteren , det er en 3H tror jeg den er ihvertfald lige så lang som en 3H , Hinze jeg er ikke guru , men jeg ved efterhånden hvad der er godt , takket være T3 nettet og lang tids t3 afhængihed , så gælder det bare om at slå nogle søm i så jeg kan tjene til de sjove ting , men tænk lige på andre der køber en ny C5 til 300000 , så køre de 3 år så har de smidt 150000 ud og haft det pisse kedeligt , jeg har været der , hvem gider at gi sin bil voks hved week end og andet sker der ikke, nej vel , T3 er vejen frem der er nye ting hele tiden , man kan lave , eller der falder noget af man kan skrue på .
hilsen poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
verner
Hero Member
Indlæg: 5.472
Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
By: Nord for Vejle
Motorskift TD til E2
«
Svar #10 Dato:
04. Januar 2010 kl: 23:22:36 »
jeg er meget spændt på hvordan dit syn med den går! da jeg selv går med ABS-drømme
Logget
Hilsen Verner
2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Svar #11 Dato:
04. Januar 2010 kl: 23:27:43 »
Det er jeg også Niels ! , men det kan være synsmanden siger afgift , og så må jeg jo ta den derfra , men er der nogen der har et bud på hvad det koster ca.
hilsen poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
verner
Hero Member
Indlæg: 5.472
Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
By: Nord for Vejle
Motorskift TD til E2
«
Svar #12 Dato:
04. Januar 2010 kl: 23:36:53 »
ja det værste er vel ny afgift om igen!!
og endnu værre vejning!!!
måske man sku "exporter" bilen og importer den igen??
Logget
Hilsen Verner
2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Svar #13 Dato:
04. Januar 2010 kl: 23:40:39 »
Så galt går det vel ikke det er vel det samme som at lægge en gti motor i en 1,6 golf , det er der flere der har prøvet og betalt afgift af .
hilsen poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
POLLE955
Hero Member
Indlæg: 2.767
T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
By: 4700 Næstved
Motorskift TD til E2
«
Svar #14 Dato:
14. Januar 2010 kl: 20:23:35 »
Hej !
Nu har jeg fået lavet udstødningen om , til en rigtig vw : wbx potte med kat og lamdasonde , så nu siger den ikke en s--- , så kiggede jeg hvormeget plads der er mellem indsugning og motorbrønd , det er 5mm
hvis jeg drejer meget skarbt til højre , kan der godt komme en lille knurrelyd , men det kan man jo bare lade være med , jeg må sige at den motor passer utroligt godt til T3 , man køre dejligt afslappet den køre når du træder på speederer , og ikke som jx hvor turboen lige skal vågne , og så er der super bundtræk i den , men jeg har et problem , den må ha haft en tomgangsregulator , på mannifolden sidder en slange der er sat en bolt i , den vil ikke gå i tomgang når den er varm , hvis jeg tar bolten næsten ud kan jeg styre tomgangen , ved at den får lidt luft , jeg har nu skruet et spændebånd på , så jeg kan afpasse luften så den går i tomgang , men det er vel uholdbart , er der nogen af jer der kender denne motor som ved hvilken tomgangsregulator den er født med , hvis der er evt. nogen der har en som de vil sælge.
hilsen poul
Logget
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Vores biler.
»
Dine Projekter...
»
Motorskift TD til E2