Forfatter Emne: Polenrep, erfaringer?  (Læst 4764 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

• Hero Member
    • Vis profil
Polenrep, erfaringer?
« Dato: 12. Januar 2010 kl: 16:59:46 »
http://www.polenrep.dk/index.html

Jeg faldt lige over denne side i dag, har googlet dem lidt og kan ikke finde noget graverende grimt (nærmest tværtimod) Er der nogen her der har erfaringer/bysladder.

Det ville fandeme være fristende at køre sin vogn til TOTAL karosserioverhaling (nå ja, hvis man da havde guldet :roll: )
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline jankjerbye

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Polenrep, erfaringer?
« Svar #1 Dato: 12. Januar 2010 kl: 17:53:41 »
Om ikke andet kan man da få en drengerøvs tur til Polen og få en på opleveren.. JEG er klar.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
Polenrep, erfaringer?
« Svar #2 Dato: 12. Januar 2010 kl: 18:26:43 »
Kender ikke kvaliteten af det, der laves dernede. Men jeg kender Stettin særdeles godt, og kan varmt anbefale en 3 - 5 dages tur. Cigaretter og øl kan købes til priser, så man næsten tror det er løwn.
Og så må man forresten tage 4 kartoner cigaretter med hjem pr. mand, så turen er hurtigt hentet hjem på besparelsen i forhold til de danske priser. Tandlæge og optiker er også steder, hvor der virkelig er penge, at spare. Se f.eks. www.dentour.dk     Go` ferie ......

pawel

• Gæst
Polenrep, erfaringer?
« Svar #3 Dato: 12. Januar 2010 kl: 20:42:35 »
POLEN?? :shock:
Hvem hulan gider at køre til Polen for at fikse bil?! :roll:

Hvis man har elspejle og brede caratskørter på sin t3 skal man IKKE køre østpå.. Man ser ALDRIG sin bil igen!

:lol:

Offline poot

• Hero Member
    • Vis profil
Polenrep, erfaringer?
« Svar #4 Dato: 12. Januar 2010 kl: 20:44:01 »
Nej og vi andre kan heller ikke leve af at polakkerne tager alt vores arbejde.

ER forøvrigt sikker på  det er endnu billigere, hvis man tager længere øst på..

Aller billigst hvis man tager til Kina. :lol:
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Bluestar

• Gæst
Polenrep, erfaringer?
« Svar #5 Dato: 12. Januar 2010 kl: 20:46:59 »
altså der er jo nok mange forskellige former for polsk arbejde, som der er dansk! men kender en som fik hans bil lavet i polen, veteran! super flot arbejde og alle var tilfredse... indtil at lakken begyndte at boble og falde af i store flager... ikke godt, total spild af penge!!!

men det har jeg også oplevet i dk...

jesper

pawel

• Gæst
Polenrep, erfaringer?
« Svar #6 Dato: 12. Januar 2010 kl: 21:15:03 »
Tingene dernede er meget delt op. Det ene værksted laver el, det andet mekanik, det tredje pladearbejde, fjerde lak. Den ene renoverer dieselpumper og dysser, den anden turbiner osv osv.

Det med at tege derned og overlade alt benarbejdet og ansvaret for at tingene glider til et firma lyder meget luksuriøst i mine ører. Jeg synes jeg har et helveds renden rundt hvergang jeg skal have noget forskelligt fikset..

Og det værste er at få nogle troværdige kontakter. Jeg har steder hvor jeg kan forholde mig til en som renoverer min dieselpumpe, en som har lavet en turbo for mig er også ok (turboen har jeg nu kørt med i fem år) to værksteder som er ok til service som bremser/lejer/ophæng/osvosv, og så har jeg som det nye skud på stammen, nemlig en t3-fanatiker som laver gearkasser og motorer (plus alt andet men det er dyrere og upraktisk for mig da det ligger helt i warszawa).

Pladesmed har jeg ikke fundet. For nogle år siden fik jeg lavet nogle gamle mercedes-døre fra 1965. Farven fra autolakereren var fin nok, men det som smeden havde lavet var til at græde over.. (noget med blik fra øldåser og en masse spartel.. :evil: )

Man kan nemt gøre sig nogle triste erfaringer..

Vil man have noget som er ordentligt så må man selv igang, eller lokke en kammi der måske er en bedre mekaniker til lidt garage-fest med en kasse øl som motivation. :)