Sad lige og terpede regler på Fstyr da min ombygning til Subaru er noget som jeg vil have godkendt og lovligt.
Faldt så lige over denne sætning som jeg syntes er genial i fobindelse med T3..
For ikke-typegodkendelsespligtigt køretøj kan dokumentationen for egnethed
for effektforøgelse over 20% bestå af fx:
Motor, støj, luftforurening 7.06
Luftforurening Side 25
- Erklæring fra fabrikant eller dennes repræsentant om køretøjets egnethed
for effektforøgelsen, og eventuelt en beskrivelse af, hvilke ændringer der er
påkrævet for, at køretøjet fortsat er sikkerhedsmæssig forsvarlig,
- en prøvningsrapport fra et anerkendt prøvningslaboratorium (i denne sammenhæng
fra TÜV eller Dekra), hvoraf det fremgår, at betingelserne i TÜV’s
Merkblatt 751 er opfyldt, eller
-oplysninger medbragt af fremstilleren i form af oplysninger fra fabrikant/
repræsentant eller teknisk materiale, der dokumenterer, at køretøjet
med hensyn til hjulophæng og bremser svarer til en kraftigere variant, hvis
højere motoreffekt så kan benyttes som udgangspunkt for beregningen af
de 20%
En T3 på hvide plader som min er ikke undlagt typegodkendelse, og da det er muligt at dokumentere at en 112i har samme undervogn som alle de andre efter ´86 må det så være muligt at få den synet med de 133 HK en 2.2 Subaru leverer.
Hvilket så igen betyder at en 78 HK T3 også må kunne synes efter grundmodellen på 112 Hk !!!
Et andet aspekt bliver så at SKAT til enhver tid vil mene at bilen har mistet sin identitet da motoren ikke er en VW, og derved kræve fuld afgift igen.