En veljusteret JX 1,6TD 70 hk med oliekøler, ny tandrem og service på alle dele er en alternativ. Jeg er ingen ven af "plug and pray" metoden uden service på delene. Til service hører tjekkede dysser, tjekket hhv. renoveret esp og den obligatoriske 12,9 spændbolt på toppen og husk tandremmen med spændrulle og et fint topstykke, pilotlejer og kontrol af kobling ...
En AAZ er en 1,9 TD med 75 hk og her gælder samme regler som ovennævnt ... det er bare en longhuber, den er ikke helt så oppe med omdrejninger, måse 5% mindre ...
Ellers bare det samme med at lave "plug and pray" ombygninger uden service på ... nu er det jo fantastisk med de omtalte benzinombygninger i DK, men diesel har mere kraft i de laveste omdrejninger, derfor kan jeg kun fastholde mit eget - nemlig originalen ... alt andet er synsvinkel ud fra afgiftsproblemet hos jer.
Og husk værdien ... en original kan sælges i Tyskland til fornemme priser, såfremt pladerne er oki ... skrot er ingen interesseret i - her taler jeg om RUSTCRO niveau ...
Og gearkasserne? tja, jeg aner intet. Held og lykke til den nye ejer.