Forfatter Emne: Brændstof måler er stået af  (Læst 1237 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
Brændstof måler er stået af
« Dato: 10. Marts 2010 kl: 01:57:59 »
Mary's brændstofmåler er stået helt af.

Det startede med at den i perioder ikke virkede. :cry:

Så virkede den igen i perioder, men på halv kraft  :?

Så virkede den igen i perioder på fuld kraft  :D

Så virkede den igen i perioder på halv kraft  :?

Og så var det jo lidt forvirrende, for var tanken nu næsten tom eller næsten fuld??  :roll:  :roll:  :roll:

Nå, men mysteriet har løst sig nu, for nu virker den slet ikke  :cry:  :cry:

Vi kører på triptælleren, som heldigvis virker igen  :)
Den var ellers stået af i Bolivia i en kort periode, men da tankmåleren samtidig stod af, så måtte jeg jo repearerer km tælleren :?  :?  :?:  :idea:

Nå, men det korte og det lange er, er det nemt at finde frem til hvor den løse forbindelse er til tankmåleren eller på anden måde få det løst?  :?:
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Thor

• Gæst
Brændstof måler er stået af
« Svar #1 Dato: 10. Marts 2010 kl: 12:55:56 »
Hej Dennis

Jeg har haft lignende problem med min Syncro. Fejlen kan være stelforbindelse til tanken. Mellem venstre bagskærm og hjulkasse kan man komme til dette stik. Der er tale om et 2 polet stik, monteret på tank armatur inde bag støddæmpere. Det kan være tricky at komme derind, men det er muligt. I første omgang ville jeg sikre at disse poler er friske og at der er kontakt. Ligeledes ville jeg tjekke om spaderne nede i plastik huset er intakt.
Jeg reparerede min stelforbindelse ved at flytte stel over på en af armatur boltene, derved fik mit armatur stel og det knækkede ben i den 2 polede kontakt var således ligemeget. Desværre viste det sig senere at der i  tankarmaturet var rustet hul i returslange studsen = Bensin lugt = brandrisiko. Jeg tog konsekvensen og indkøbte et nyt armatur hos kaefer & CO ca. pris 600 kr. Det lykkedes mig at udskifte armaturet uden at afmontere tanken  selvom det var besværligt. Det skal dog siges at det var barnemad i forhold til at afmontere tanken!!

Hilsen Thor