Forfatter Emne: Schaltstange probleme!!  (Læst 3058 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Schaltstange probleme!!
« Dato: 17. Marts 2010 kl: 22:17:06 »
Efter at have været ude og trække en af drengenes kammeraters bil ud af en snedrive forleden, mistede min syncro evnen til at skifte gear!!
men den stod i 3. gear så med lidt filen kom jeg da hjem.
Nu er sneen imidlertid næsten smeltet og jeg dristede mig igår ind under dyret og konstaterede, at den bagerste schaltstange gebrocken wäre, umiddelbart før "aluminiumskoppen".
Jeg kontakter nordeuropas største og efterhånden også eneste Ladalager, hvor JuHU manden bekræfter at han tilfældigvis har enkelte uoriginale dele liggende, og en af dem er minsanten: "der hintere schaltstange für eine VW T3"
Min glæde var stor da jeg idag, omkring kaffetid, begav mig til Læborg for at hente den.
Og der var den jo!! (lidt ødelagt i den ene ende, men hvem klager)
Med maven fuld af kaffe drog jeg så glad hjem for at påskrue den nyindhentede stang.
Men ak!! den har et knæk i sig der støder imod de langsgående beskyttelsesbarrer og er egentlig også ca 4 cm kortere end den gamle!.

Nu kommer vi så til det egentlige spørgsmål: Er der nogen der ligger inde med en sådan stang til syncro? og i bekræftende fald, er den til salg?
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Mølle

• Gæst
Schaltstange probleme!!
« Svar #1 Dato: 18. Marts 2010 kl: 20:15:31 »
Det har jeg helt givet. men har ikke bemærket forskel??? mål lige hvor lang den er....

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Schaltstange probleme!!
« Svar #2 Dato: 18. Marts 2010 kl: 21:00:49 »
Den måler 1214 mm, fra forenden incl. beslagstykkelsen til enden af stangen.
Det skal siges, at den gamle stang har været skåret over to steder og øget med et ca. 40 mm langt rør.
Det ligner noget klamphuggeri men det har virket.
Problemet er måske heller ikke så meget længden, det er det muligvis også, men jeg kan ikke få stangen op til at blive samlet på grund af beskyttelsesbarren, og kan derfor ikke vurdere om længden kan gå. Det virker som om "knækket" i stangen er for kraftigt, således at når stangen skal rotere aksialt støder imod barren.

Offline POLLE955

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Schaltstange probleme!!
« Svar #3 Dato: 18. Marts 2010 kl: 22:00:12 »
Jeg ved ikke om det er det samme på syncro som 2wd , men der er forskel på knækket om det er benzin el. diesel , mener jeg . hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Schaltstange probleme!!
« Svar #4 Dato: 18. Marts 2010 kl: 23:10:43 »
Min syncro er en JX'er. men der er da et godt point i min søgen, en ting at være opmærksom på!

Mølle

• Gæst
Schaltstange probleme!!
« Svar #5 Dato: 19. Marts 2010 kl: 07:56:42 »
Jeg tjekker beholdningen i morgen lørdag.

hilsen Mølle

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Schaltstange probleme!!
« Svar #6 Dato: 19. Marts 2010 kl: 09:07:53 »
Thanks mate!!
Ifølge VAG i Åbenrå er der forskel på stængerne. De har i hvert tilfælde forskellige reservedelsnumre. Lagermanden dernede mente at gearkassetypen var mere afgørende for forskellen end om det var benzin eller diesel.