Forfatter Emne: ny T3 ejer  (Læst 4886 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

rasmus137a

  • Gæst
ny T3 ejer
« Dato: 23. Marts 2010 kl: 12:14:39 »
hej alle jeg har netop erhveret mig en fin gammel t3 1.6td. som skal bruge til at trække min rallybil på trailer til ræs. jeg har samtidig fået fat i en 5 gears gearkasse, mit spørgsmål er nu om der er noget specielt jeg skal være opmærksom på når jeg skifter den. skal også høre om der er nogen der kan svare mig på hvor udover vangen under bilen jeg kan læse stelnummeret, da jeg godt vil være sikker inden jeg udfylder blanket til ny reg,attest

Med venlig Hilsen Rasmus

Solow

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #1 Dato: 23. Marts 2010 kl: 13:13:06 »
Du kan også læse dit stelnummer lige inden for førerdøren, under instrumentbrættet, der sidder et typeskilt hvor det også er stanset ind i.

Med hensyn til 5 gears, skal du huske at hele skiftemekanismen også skal skiftes !!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
ny T3 ejer
« Svar #2 Dato: 23. Marts 2010 kl: 13:25:16 »
Kommer den som 4 gears?

Det er svært at vælge den rigtige 5 gears, men kik evt her

De fåes også med spær, nu du taler trække i "pløre"

Hinze

Mølle

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #3 Dato: 23. Marts 2010 kl: 15:07:57 »
tillykke med din bil. Den bliver du nok glad for.

Stelnummeret sidder på traversen under passagersædet imellem vangen og forreste donkraftbeslag på bagsiden i forhold til kørselsretningen.

hvis du vil skifte fra 4 til 5 gear skal du have gearstang, skiftekullisse, forreste halvdel af forbindelsesstængerne, gearkassen og gearkasseophænget. Gearkasseophænget er forskellig afhængig af om det er 4 eller 5 gear samt om det er til benzin eller diesel.

God fornøjelse.

Offline Hasse

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 659
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
ny T3 ejer
« Svar #4 Dato: 23. Marts 2010 kl: 19:26:26 »
Ursäkta om frågan inte gäller din T3 men vad har du för rallybil samt är det en gatrallybil eller rallycross, har skälv kört rally i ca 20 år därför interreserad.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #5 Dato: 23. Marts 2010 kl: 22:05:23 »
Velkommen til og tillykke med vognen......hmmm JX'er, autotrailer, rallykører.......vi kommer nok til at høre mere til dig i nærmeste fremtid ;)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

rasmus137a

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #6 Dato: 23. Marts 2010 kl: 23:35:29 »
hej Hasse det helt iorden vi køre i en opel ascona b fra 1980 en 2.0sér vi skulle gerne ud og køre historisk næste år det er netop derfor jeg har investeret i t3éren jeg syntes det skulle være en fin gammel vogn til den historiske racer.

Dokajønne der har du nok ret haha men ku forestille mig det er temmeligt svært at få en fartbøde med 1500 kg på krogen.
jeg fik først bilen igår men den virker rimelig ligetil har reperaret ankerpladerne bag og renset alle bremserne og lavet noget rust på den der er også gået baghjulslejer i begge sider så de bliver skiftet imorn og nye kobberrør så skulle den gerne ryge igennem syn.

er der evt nogen større motore der passer overi hvis den lyder alt for meget under traileren, havde overvejet en 1.8 gti fra golf 2 men det kræver noget en betydelig kredit på benzinkortet

Mvh Rasmus

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #7 Dato: 24. Marts 2010 kl: 00:29:07 »
En af de bedste dieselmotorer du kan lægge i en T3 der skal slæbe med en trailer, er en 1,9TD (aaz), men det kræver en oliekøler (og gerne en intercooler). Jeg ville nok vælge en sauger da de i regelen holder bedre til mishandling.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

rasmus137a

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #8 Dato: 24. Marts 2010 kl: 10:40:46 »
det lyder da godt er de til at f fat i ?

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
ny T3 ejer
« Svar #9 Dato: 24. Marts 2010 kl: 13:54:25 »
Der er flere her på sitet, der har nogle til salg, både brugte og nyrenomalede.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Mølle

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #10 Dato: 24. Marts 2010 kl: 14:00:04 »
Ellers så kig efter gamle Passater og Golf med 1,9 TD motorer. Det er dem du skal gå efter.....

Offline Nissen

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 117
    • Vis profil
  • By: 3200 Helsinge
ny T3 ejer
« Svar #11 Dato: 24. Marts 2010 kl: 20:21:44 »
Hej Rasmus

Velkommen til :)
Er det ikke noget med det allerede er en golf motor der er i?
L. Nissen
wbx 2.1 dj (multivan) 1986

rasmus137a

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #12 Dato: 25. Marts 2010 kl: 21:10:43 »
hej nissen jo det skulle jeg mene, kan se du er fra annisse jeg er fra vejby mit værksted er i helsinge

MVH Rasmus

rasmus137a

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #13 Dato: 28. Marts 2010 kl: 16:11:20 »
så fik jeg sku synet t3éren i fredags, og fik derfor kørt en ordentlig tur i den der er et utæt trykrør. så hopper den ud af 4 gear er der nogen der kan svare mig på hvorfor den gør det om det er en almindelig fejl. det skal lige siges jeg har ikk kigget på det endnu syntes det var lettere lige at høre først

Mølle

  • Gæst
ny T3 ejer
« Svar #14 Dato: 28. Marts 2010 kl: 18:12:08 »
tryk-røret??? olierør, dieserør eller vandrør??? Uanset hvad... ikke godt at køre med...

Når den springer ud af gear kan det være slidtage i gearkassen. Er det en 4 gears????  -tjek at skiftestangen fra gearstangen til gearkassen ikke er ved at adskilles på midten, så røret bliver længere og længere...