Forfatter Emne: udskiftning af benzinslanger  (Læst 1947 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Kkrogsgaard

  • Gæst
udskiftning af benzinslanger
« Dato: 24. Marts 2010 kl: 21:50:22 »
Jeg har overvejet om det ville være en god ide at skifte slangerne til brændstofsystemet, hvem har gjort sig denne erfaring og hvad skal skiftes?

Hvilken dimmension og hvor købes det til billig pris og god kvalitet?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
udskiftning af benzinslanger
« Svar #1 Dato: 25. Marts 2010 kl: 00:21:31 »
Hvis du er fanatisk nok, starter du inde ved tanken. Der sidder garanteret nogle stive sataner, der har siddet der siden Ruder Konge gik i korte bukser, eller ialtfald siden nogen af en eller anden grund formastede sig til, at pille tanken ned. Overgangs stykket fra røret til pumpen, og fra pumpe til..... karburator ???  Kort sagt:ALLE de steder du kan finde alt andet end solidt rør.
Prisen og kvaliteten hænger som regel sammen i en eller anden grad, men jeg har da brugt Biltemas med god samvittighed. Dog har jeg læst, at man ALDRIG skal vælge den omspundne, da den ikke tåler blyfri.
Eller sagt på dansk: Det ser fancy ud, men er noget lo.. der i værst tænkelige scenarium kan udløse en brand.  
Og husk: Friske spændebånd alle steder. Giv dem en dråbe olie ned i forskruningen, så sidder de ikke og ruster sammen.

Kkrogsgaard

  • Gæst
udskiftning af benzinslanger
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2010 kl: 00:39:16 »
Tak for et dejligt svar, det er dog lidt svært for mig at overskue hvor meget man skal bruge og af hvilken dimension.

Men du mener at Biltemas lever op til sikkerheden?
Det skal ikke se fancyt ud... man kan jo ikke se dem.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
udskiftning af benzinslanger
« Svar #3 Dato: 25. Marts 2010 kl: 12:29:11 »
jeg har købt biltemas slanger i forsk. mål, men de revner efter kort tid med diesel, hvordan de reagere på benzin ved jeg ik, men kvaliteten er ekstrem ringe!!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Thor

  • Gæst
udskiftning af benzinslanger
« Svar #4 Dato: 25. Marts 2010 kl: 15:00:34 »
Hej Krogsgaard
Jeg har udskiftet samtlige slanger på min syncro. Købte det hele hos Kaefer i tyskland. Da jeg adskilte det hele knækkede nogle af de øverste studser der sidder på tanken (Kaefer havde dem på lager). Et tip er være forholdsvis tålmodig hvis tanken skal ned og ikke mindst op, der er ikke for meget plads. Det føles nu sikkert at køre igen, brandslukkeren er dog stadig fast inventar i bilen. Hilsen Thor

Kkrogsgaard

  • Gæst
udskiftning af benzinslanger
« Svar #5 Dato: 25. Marts 2010 kl: 16:42:00 »
Ja, det med brandslukkeren er nok en god ide. Hvor finder man noget brugbart slukkehalløj?

Kan du huske hvilke længder og dimensioner du købte?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
udskiftning af benzinslanger
« Svar #6 Dato: 25. Marts 2010 kl: 18:26:48 »
Jeg kan ikke længere huske ( fremskreden alderdom ? ) hvilke dimensioner, men mon ikke det har været 6 mm målt indvendigt ?  Hvis ikke nogen har erstattet rørene med slange, vil du have rigeligt i en meter. Det er jo relativt korte overgangsstykker man bruger.  Den almindelige benzinslange fra Biltema er go` nok. Jeg har brugt den på flere biler, og der har ikke været klager (endnu da ).