Forfatter Emne: Pis og lort....... og sgu !!  (Læst 3221 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Solow

• Gæst
Pis og lort....... og sgu !!
« Dato: 02. April 2010 kl: 19:51:47 »
Hader bare de dage hvor man ville ønske der stod en helt ny bil som bare virkede... men så igen, elsker at hoppe ned i T3en og nyde den gamle spand  :)

Men lige nu syntes jeg at den er en spand  :evil:

kommer glad hjem efter en 11 timers dødkedelig dag på News, skynder mig hjem for jeg skal jo lige skifte et kardanled.. op med bilen, af med hjul og ind under.
 Den fine umbraco top glider lige ind i bolten... og rundt drejer den bare !!, der er vist en som har spændt boltene med luftværktøj sidst, man spænder til det sidder fast.. og så holder man luftnøglen på til alle bolte er runde inden i  :evil:

Løsningen bliver nu at jeg skal have hele skidtet skilt ad, ingen problem der.. bortset fra at mine nye ankerplader ikke er kommet og de gamle er så rustne at jeg ikke tør tage dem af.. tror kun det er mudder og skidt som holder den på plads !!

Nå ja.. og så bliver min møtrik på akslen ved med at gå løs, på trods af at den er spændt med 1.600.000 Lbs !! og splitten sidder i.

Tror bare at det er godt at morgendagens program står på snaps.. og masser af det  :D

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #1 Dato: 02. April 2010 kl: 20:31:00 »
nu ingen pyller :0) du kører jo boxer power :0)trækakslerne er på nogen modeller spændt fast med en 12spline så derfor vil en unbarcotop bare smutte rundt :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: 02. April 2010 kl: 20:31:53 »
havde ellers spottet overskriften som en diesel kørers :0)
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Solow

• Gæst
« Svar #3 Dato: 02. April 2010 kl: 20:39:36 »
Havde det været en diesel bil havde den jo ikke kunne ødelægge ledene ved hjulspin i sneen... så havde den stået og forvarmet endnu ;-)

Har tjekket at det ikke er 12 kant Torx  :wink:

Offline Hasse

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 Bus D
  • By: Katrineholm Sweden
« Svar #4 Dato: 02. April 2010 kl: 20:50:54 »
Om en umbraco "insex" i sverige går runt brukar man kunna ta en 12spline med samma storlek o banka in med våld sen går det skruva ur den.
Det har jag praktiserat många gånger med bra resultat.
(ô\\_!_/ô)
Medlem nr 856 Nordiska typ2-klubben
Mitgleid IG Syncro 16

Solow

• Gæst
« Svar #5 Dato: 02. April 2010 kl: 20:52:54 »
Hmm.. det kunne være jeg skulle prøve det.. Tak Hasse ;-)

PS. Han vil IKKE på facebook  :twisted:

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 02. April 2010 kl: 21:29:10 »
Og hvad angår kronemøtrikken, så skyldes det sikkert, at der er slup mellem akselstub og navflange. Det er et klassisk problem, og ikke nok så mange newtonmeter kan spænde det sammen, hvis akslen kan dreje 1/10 grad i forhold til navflangen. Jeg tror, at det er nemmest at finde en andet brugt kit uden slup og sætte på - så har du fred.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

• Gæst
« Svar #7 Dato: 02. April 2010 kl: 22:03:08 »
Citat fra: "Solow"
Hmm.. det kunne være jeg skulle prøve det.. Tak Hasse ;-)

PS. Han vil IKKE på facebook  :twisted:

Hvem?? hvor????

Solow

• Gæst
« Svar #8 Dato: 03. April 2010 kl: 09:36:35 »
Ja hvem mon Mølle :-)

Tak Jarl, jeg satser på at den lige holder til jeg sætter skiver bagpå så, så får den andre nav og akselstub alligvel