Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»
Hjælp til køb af traktor
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Hjælp til køb af traktor (Læst 3557 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
tplux
Gæst
Hjælp til køb af traktor
«
Dato:
16. April 2010 kl: 11:27:10 »
Hej derude
Jeg er i den heldige situation, at jeg skal have anskaffet mig en traktor med frontlæsser, som skal kunne tage en minibig balle wraphø (gerne mere), og jeg har nu kigget lidt rundt og fundet nogle kandidater, men jeg mangler noget generel info omkring dem. Her er, hvad jeg foreløbig har fundet ud af:
- Ford 4000: pålideligheden er i mit hoved stor, da der er en del derude, og den, jeg har fundet, er nyrenoveret, men derudover ved jeg ikke noget om dem.
- David Brown 990: Så vidt jeg kunne se på forskellige fora, skulle det være en ganske udemærket traktor, og den er lidt billigere.
- Leyland 270: Også billig, men den har tilsyneladende et dårligt ry pga. noget med nogle strejker på fabrikken i '70erne og dårlig arbejdsmoral.
Jeg hælder mest til forden, men hvis der er nogen, der har nogle erfaringsberetninger, også evt. om andre, så lad mig høre.
Det er forresten rimelig fedt at shoppe traktor. Det kan varmt anbefales - specielt, når konen er med på den.
Mvh Tommy
Logget
Bo
Gæst
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #1 Dato:
16. April 2010 kl: 11:28:23 »
Tal med Frank Binau herinde. Han er vist bidt af en gal traktor ;o)
Logget
jankjerbye
Hero Member
T3 model: Caravelle CL R4i 1986
By: 8990
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #2 Dato:
16. April 2010 kl: 11:36:10 »
Jeg har en DB 990 stående og se trist ud.. Den er ikke pæn, men er med hus og frontlæsser. God stærk dieselmotor.
Ny udstødning og nyere batteri, mangler lidt småfix før den er klar til en ny sæson, men er billig da den står i et skur der skal rives ned i løbet af foråret.
Gi et bud på mail: jan@martinelund.dk
Der kan evt. medfølge en masse redskaber.
Den står i postnr 8990.
Logget
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012
Kkrogsgaard
Gæst
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #3 Dato:
16. April 2010 kl: 14:14:14 »
Fiat er heller ikke så dyre, de har nogle gode motore og så er der chance for at få servostyring med også, hvilket er ret lækkert, hvis man vil have frontlæsser med 400 kg hø.
Logget
Jarl
Hero Member
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #4 Dato:
16. April 2010 kl: 18:22:17 »
Nedenstående er ikke sandhed - det er min personlige overbevisning, derfor må man meget gerne være uenig.
Overordnet får man, hvad man betaler for.
Ford 3000 og 4000 er stærke. Nogle modeller - kan ikke huske om det er X eller Y har problemer med at ville ruste i bunden af de løse foringer, så der kommer vand i olien. Derfor - brug god kølervæske.
DB mangler hovedlejer i motoren - læs: klarer sig med minimalt antal. Det er ikke et problem til hyggehobby, men det er ikke optimalt, når der skal arbejdes. Reservedelssituationen er problematisk.
Fiat er stærke, men er kendt for at rotere lidt hurtigt for en diesel. Det er ikke nødvendigvis problematisk, hvis man bruger hjernen, når man kører.
MF er tæt på uopslidelige, men også populære blandt "rideskolepiger" og deres forældre. derfor er de aaaalt for dyre i forhold til størrelse og ydelse. Undgå 4 cylindrede 35 D og 135 D. De har ry for at være dårlige startere. Den 3 cylindrede er derimod legendarisk - sidder f.eks. også Volvo 430, tror jeg. I større MF'ere - 165, 185 får man noget for pengene - og bliver enormt godt kørende.
Volvo BM er creme, men har du råd?
Deutz sætter standarten for motor, gearkasse og lift - i min optik bliver det ikke bedre til pengene. - Deres luftkølede motorer er vedligeholdelseslette og økonomiske. De har ry for at starte altid.
Fendt og eller John Deere tror jeg er det bedste, der kan købes, men det er i en prisklasse over hobbymandens formåen.
Men - alle traktorer (bortset fra Leyland - det køber du bare ikke!) er laaangt mere potente, end dine behov kræver. Derfor ville jeg kigge på det konkrete eksemplar og vurdere standen. Om det hedder Deutz, Fiat eller MF er ikke vigtigt - de 50 timer du vist kører om året kan ikke slide dem op alligevel, så gå hellere efter den pæne velholdte traktor i den rette størrelse, og kig godt på dækkene - især bag på. I den prisklasse, hvor vi hobbyfolk færdes, udgør bagdækkene nemt halvdelen af prisen.
Kig evt. på Maskinbladet.dk - der er udbuddet pænt stort.
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
Fut
Jr. Member
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #5 Dato:
16. April 2010 kl: 20:36:49 »
Hvad er der galt med Leyland? jeg har kørt en del i en blå leyland og den startede altid og kørte fint. Bare nysgerrig. ikke uenig.
Logget
opelhaj
Hero Member
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #6 Dato:
17. April 2010 kl: 13:19:00 »
afsæt penge til et par spritnye fordæk med slanger nu den ska bruges som en staldkat
Logget
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt. 1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911
tplux
Gæst
Hjælp til køb af traktor
«
Svar #7 Dato:
13. Maj 2010 kl: 14:22:30 »
Så fik jeg købt mig en traktor, og det ser ud til at være et godt køb. Mine svigerforældres nabo har solgt sin gård, og skulle dermed af med sine maskiner - bl.a. en fin Fiat 780 med Gyro frontlæsser. Gode dæk, en smule rust i bagskærme - ikke noget der ikke kan klares.
Udover Fiaten fulgte der tvillingehjul, kornvogn, stor rive og en fin tromle med, og mon ikke vi får brug for det på et tidspunkt.
Men jeg ville bare lige takke for hjælpen herindefra - det er altid godt med personlig erfaring.
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»