Forfatter Emne: Westfalia - Køleskab - gaslugt...  (Læst 4697 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

marinus

• Gæst
Westfalia - Køleskab - gaslugt...
« Dato: 25. April 2010 kl: 23:24:38 »
Er der en som har haft held til at afhjælpe lugten af forbrændt gas fra westafalia køleskabet? Har haft det ude og inspicere. Det er som om at udstødningen ikke ordenligt forsvinder ud af siden som tiltænkt. Måske skal der monteres en lille blæser...

vh marinus

Offline Gammelpot

• Full Member
    • Vis profil
  • By: 5270 Odense
« Svar #1 Dato: 26. April 2010 kl: 08:10:47 »
Hej Marius.

Overskriften siger gaslugt, længere nede skriver du lugten af forbrændt gas !
Hvis det lugter af gas så ud med skabet og kobl det til en løs gasflaske og test med lækspray.
Lugten af forbrændt gas findes i realiteten ikke, da forbrænding af gas giver vand. Mon ikke det er gammel spindelvæv og støv der lugter når det bliver varmt efter en lang vinter, det oplever vi hvert år når sæsonen starter.
Jeg har forøvrigt monteret et par PC-ventilatorer på bagsiden for at skabe luft-
cirkulation, hvilket betyder at skabets ydelse hæves gevaldigt når det er meget varmt.

Bjarne
Nu uden T3

marinus

• Gæst
« Svar #2 Dato: 26. April 2010 kl: 09:41:25 »
Hej Igen

Nej Gaslugt er det ikke - forkert overskrift... Det er som en lugtende fugtig luft der opstiger fra bag køleskabet når det er varmt. Det er det luft som jeg tænker skulle have været ud gennem siden af bussen. Hvor præcist har du monteret ventilatorerne? Har set flere beskrivelser af det på nettet, men har ikke fundet noget konkret. Har du hørt at man skal lukke for gassen når man går fra gas til batteri/strøm? Ellers påstås det at den kører videre på to kilder med ophedning til følge. Det kan også være det der er sket, og som giver lugten.

På forhånd Tak

Offline Gammelpot

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: 26. April 2010 kl: 10:15:31 »
Hej Marius.

Her lige et link til en tråd om emnet:

http://www.brick-yard.co.uk/forum/fridge-quiet-pc-fan-mod-thread_topic40751.html

På et af de billeder der er vist er der monteret 2 blæsere, det er den måde jeg har løst det på.
Hvis omskifterne virker skal der ikke slukkes for gassen ved skift til elforsyning, men du kan jo tjekke om den afbryder hvis du tager skabet ud.
Jeg finder lige et diagram som kommer på senere.

Bjarne
Nu uden T3

Offline Gammelpot

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: 26. April 2010 kl: 10:25:20 »
Hej igen

Så fandt jeg hvad jeg søgte

Her er en beskrievelse på tysk om indbygning af ventilatorer, ligesom der er et diagram over skabets elforbindelser.

http://www.t3-infos.de/t3-infos_f.html#kuehlschr

Bjarne
Nu uden T3

marinus

• Gæst
« Svar #5 Dato: 26. April 2010 kl: 19:25:43 »
Tusind tak
Jeg har haft skabet ude - og blæst det rent bagved i køleribberne. Tror lugten kom fra støvet på de varme ribber. Da så jeg at der faktisk var monteret en ventilator med termostat! lidt pilleri ved kablerne og nu virker det! Heldigt -
vh marinus

Offline Gammelpot

• Full Member
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: 26. April 2010 kl: 19:33:10 »
Hej Marius

Du bør skifte den standardmonterede blæser den er ikke meget værd, så køb 2 PC- blæsere (koster mindre end 25,00 pr. stk og så lad den styre af en kontakt.'Termostaten skal have ekstrem varme før den trigger.
Og så lige en sidste ting når nu skabet er ude, bla. belært af Tony's tråd om sit nye scoop, så fjern alt hvad der ligger af isolationsmateriale, det skaber voldsomme rustproblemer og jeg tror de er større i en camper da varmen fra skabet under visse omstændigheder er med til at danne kondens på metaldelene.

Bjarne
Nu uden T3

marinus

• Gæst
« Svar #7 Dato: 26. April 2010 kl: 20:39:14 »
Det gør jeg straks!