Forfatter Emne: Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???  (Læst 3136 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Dato: 13. Maj 2010 kl: 16:17:17 »
Hi folks
Jeg falder over mine egne stumper i garagen ... og kom i tanker om man kan montere T3 LBX 2,0 system doppeltkarburatorer på min AD1600 i min cabriolet?

Jeg skal nok skifte manifolde?

Fitter resten af CU systemet, er der en chance at det kører rundt i en normal AD1600?

Eller skal jeg hellere kigge efter PIC34 fra Riechert eller TDE???

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #1 Dato: 13. Maj 2010 kl: 18:08:21 »
den er fysisk noget større en den på AD'en, tror ikke sammenkoblingsrør til vaccum (tomangsystemet) og spjældstangen passer på din, der sidder din generator og oliepåfyldning.

Hva ville du opnå med øvelsen..

(hva' med noget sprøjt)

Hinze

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #2 Dato: 13. Maj 2010 kl: 19:02:14 »
Jeg har monteret en hjemmelavet ny renoveret AD1600 motor i min cabriolet (USA model). Motoren drejer fint, har fine reserver i de første 2 gear, har dog et "hul" i 4gear mellem 45 og 75 kmh. Okay, den skal ikke køres på de nederste omdrejninger, dog synes jeg, at den mangler lidt "reserve". Dertil skal siges, at jeg har et AJ (model USA) udstydningssystem, dette indebærer, at jeg ikke har forvarmningen på manifoldet fra udstødningen op til venstre og til højre indsug som den normale manifold på AD/AS, der sidder ellers en fin PICT34 på nu med original 1600 luftfilterkasse. Jeg går ud fra, at der er lidt karburator"is"nedslag (Vergaservereisung) pga, manglende hede ... derfor tænker jeg på doppeltkarburatorer for at slå problemet ned ...

Her på billedet kan man meget fint erkende, at varmerøret fra udstødningen til manifoldet mangler op til karburatoren. AJ (USA) har en indsprøjtning (Jetronik), dog synes jeg ikke om dette system - for meget benzin og for mange fejl ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #3 Dato: 13. Maj 2010 kl: 19:20:37 »
Sådan ser resultatet ud, nysynet som veteranbil i mandags og nu med tysk veteranbilnummerplade (H til sidst).

Den driller lidt med manglende acceleration i 4gear , derfor tanken om at montere typ4 karburatorer ... lidt startproblem med det, ellers bare perfekt.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #4 Dato: 13. Maj 2010 kl: 19:59:49 »
jeg undrer mig meget over dine erfaringer med indsprøjtning, det ville da være den perfekte løsning i din situation.

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #5 Dato: 13. Maj 2010 kl: 20:08:36 »
Indsprøjtningssystemet fra AJ modellen har ikke noget reservedelsmaked i Tyskland, AJ modellen er kun blevet eksporteret til USA. Reimporterede biler har ikke noget reservedelsmarked, sådan var det for mig dengang i 1998, da den gamle AJ gik itu. AJ demonteres mest her i Tyskland. Min AJ brugte 12-13 liter på 1oo km - nu sluger den 8-9 liter.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #6 Dato: 13. Maj 2010 kl: 20:35:09 »
hmmm, så tror jeg du skulle få to stk 34'er, dem må der være mange af på stumpe markederne, og den er enkel. Den skal jo så dyses ned til "dobbeltmontering".

Fortæller du at sprøjtet går dårligere på literen end karburator?

Hinze

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #7 Dato: 13. Maj 2010 kl: 22:10:16 »
jep!

For mig er det vigtigst, at jeg til enhver tid kan rette op på en karburator - endda selvskårne pakninger fra en Tetrapak hhv. mælkebøtten hjælper og det kan klares på alle tankstationer - gælder ikke for AJ ... AJ systemet  har alt for mange fejlmuligheder ... det er et shitty syndrom - jeg er træt af det.

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline POLLE955

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.781
    • Vis profil
  • T3 model: 1982 vestfalia aaz diesel
  • By: 4700 Næstved
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #8 Dato: 13. Maj 2010 kl: 22:29:59 »
Hej jens , 1600 AD er kendt for at være lidt tøvende når man træder på den , har den selv i min bay , det er en god ide med noget dobbelt , men der er flere slags , der tror jeg du skal på vw nettet og kigge om der er noget tilsalg .
hilsen poul
Speed Kills - Drive A Bus And Live Forever!
Vestfalia camper aaz diesel 1982 , Audi A2 ,14 tdi,Skoda fabia 1,2 tsi 105 hk ,Skoda Octavia 1,2 tsi 105 hk .20680265
Næstved 4700

Offline Jens Flensborg

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 4.271
    • Vis profil
Typ4 CU doppeltkarburatorer fitter i en AD1600 LBX???
« Svar #9 Dato: 13. Maj 2010 kl: 22:38:45 »
Polle, er du på jagt efter et 1600 projekt? Snakkede vi ikke om det hos Kurt? Den gamle AD/AS1600 ligger nu som projekt i garagen, den kan/skal/vil nok oparbejdes engang. By the way ... jeg pakker den ellers væk de næste 10 år ... 'den skal deles igen og den skal have original krumtap ind igen. Den blev kørt med en anden krumtap fra 1998 til 2xxx ... originalkrumtappen ligger i en kasse på garageloftet og eksperimentet er vellykket, det er en lang historie der ender med fire japanere fra TOKYO volkswagen klub, der i 1998 lærte visdommen hos mig, da vi i Hessisch Oldendorf havde "Godzilla gimmicks" i en generator ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963