Forfatter Emne: Hjælp til golf 2 TD!  (Læst 928 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

namtab

  • Gæst
Hjælp til golf 2 TD!
« Dato: 26. Maj 2010 kl: 22:15:42 »
Godaften T3-folk!
Jeg ved godt det ikke er en T3, men trods alt er det en VW!
Igår morgens ville den ikke starte, den sagde bare klik, og så kom der en mærkelig brumme/rasle lyd fra forvarmer relæet. Jeg fik så liv i den ved at pille plus polen af og på et par gange. Det samme skete da jeg skulle hjem fra arbejde, og jeg holdte ind forbi høyer og købt et nyt, men det er åbenbart ikke det, for den gør det samme igen!! Er der en af jer der har en anelse om hvad det kan være?
Mvh. Loui..

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Hjælp til golf 2 TD!
« Svar #1 Dato: 26. Maj 2010 kl: 23:00:33 »
Er det når du drejer nøglen til startposition det giver et klik ? Er du 100 på, at lydene ikke kommer fra selvstarteren ?

doka

  • Gæst
Hjælp til golf 2 TD!
« Svar #2 Dato: 26. Maj 2010 kl: 23:12:59 »
Hvis der er en klikkelyd er det som Aran skriver sikkert din starter der er problemet.
Ofte kan den nødfixes med et slag af et hammerskaft men dette holder dog ikke i længden.

Hvis klikkelyden ikke kommer fra starteren skal du først tjekke om der kommer 12v på kl.50 = den lille tynde ledning på starteren.

Gør der det skal du tjekke forbindelserne på starteren samt stelforbindelsen
på gearkassen.Tjek også at din batteripoler er spændt

Hvis disse er iorden skal starteres laves eller udskiftes.

Ps. Dit forvarmerrelæ skal selvfølgelig virke men det har ikke betydning for om din
starter kører rundt eller ej.

Offline Fut

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 95
    • Vis profil
Hjælp til golf 2 TD!
« Svar #3 Dato: 27. Maj 2010 kl: 10:35:58 »
Det er måske også relevant at undersøge om kontakterne i din tændingslås er slidt. De var ikke særligt slidstærke på golf 1.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Hjælp til golf 2 TD!
« Svar #4 Dato: 27. Maj 2010 kl: 10:57:57 »
Fut: Godt du er frisk oven på turen, tak for handlen og knæk og bræk med renoveringen.
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962