Forfatter Emne: så du røgen  (Læst 2661 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
så du røgen
« Dato: 02. Juni 2010 kl: 22:20:31 »
var idag ude og køre med autotrailer (let læs) og pludselig begyndte den at ryge helt vildt man kunne slet ikke se vejen bagved slukkede med lynets hast motoren og ind til siden troede der var gået ild i den
ud af bilen og om bagved men ingen røg startede bilen igen men ingen røg først da jeg gassede op røg den helt vildt men uden nogen form for mislyde
så stod jeg der midt i ingenting uden mulighed for at få hjælp  så jeg tænkte det må briste eller bære og begyndte at køre hjem lidt efter holdt den op med at ryge så jeg kørte ud og hentede børn og hvad der ellers lige skulle klares helt uden den røg men men lige inden jeg nåede hjem begyndte den igen  
efter at have stået et stykke tid startede jeg den igen uden videre røgudvikling
det skal lige siges at den hele tiden har røget lidt når den lige bliver startet om morgene og den er helt kold men der lugter den også godt af benz og det er kun lige i øjeblik
men da det skete røglagde den hele vejen og var en gråsort farve og lugtede af brændt olie men den går stadig klokkerent uden mislyde  
så hvad er vi ude i nogen forslag
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

ibber

  • Gæst
så du røgen
« Svar #1 Dato: 02. Juni 2010 kl: 22:51:53 »
check oliestanden og kølervædske, se hvor meget den har brugt , har den brugt alt for meget, tag en kompressionstest på den ,er den iorden , fyld olie og vand på og prøv igen , der er noget helt galt , nok en toppakning alt efter den præcise farve på den røg du beskriver.

hvid røg = vand = renover
blå røg = motorolie/diesel = renover
sort røg = blandingsforhold = juster
brun røg = brand = løb og lad være med at kig tilbage før der er helt stille
rød røg = gi den idiot et par på hovedet, der har smidt et nødblus ind i din bil

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
så du røgen
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2010 kl: 11:45:45 »
der er hverken brun eller rød røg  :lol:  :lol:  :lol:

har idag været ude og køre ved normal kørsel er der intet at se når man kører
men da jeg pressede den 120+ km/t begyndte den at ryge blåsort røg og lugtede af brændt olie
sååå der er nok ingen vej uden om en anden motor når pengene tillader det og så må jeg jo bare behandle den pænt end til da  :cry:  :cry:
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
så du røgen
« Svar #3 Dato: 03. Juni 2010 kl: 18:48:34 »
Det vil ialtfald sige, at den suger olie ind i mindst en af cylindrene, når den bliver hårdt belastet. Det kan så komme via slidt(e) skrabering(e), eller ind via ventilerne. Har du prøvet, at skrue tændrørene ud sådan umiddelbart efter, at den har lagt røgslør ? Ud fra hvor mange der er dækket af et sort lag, kan du hurtigt finde ud af, hvor mange cylindre, der "leger med røgslør".
Adskillelse og renovering, eller en brugt maskine ? Prøv ialtfald at sikre dig, at en brugt motor har noget dokumentation og også gerne noget garantiordning.

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
så du røgen
« Svar #4 Dato: 03. Juni 2010 kl: 21:09:18 »
takker for inputtene

jeg tror også den er slidt op for nu er den også begyndt at dryppe lidt olie

med hensyn til at købe en anden motor med garanti bliver nok lidt svært i de prisklasser jeg er i   :lol:
og nu skal jeg lige finde ud af om der skal en anden boxer i eller om jeg skal forsætte med min R4 ideer så den skal lige holde lidt endnu :D
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
så du røgen
« Svar #5 Dato: 03. Juni 2010 kl: 21:35:41 »
Citat fra: "bos1"
takker for inputtene

jeg tror også den er slidt op for nu er den også begyndt at dryppe lidt olie

med hensyn til at købe en anden motor med garanti bliver nok lidt svært i de prisklasser jeg er i   :lol:
og nu skal jeg lige finde ud af om der skal en anden boxer i eller om jeg skal forsætte med min R4 ideer så den skal lige holde lidt endnu :D


Jeg har da R4 (kode PB, 112 hk) liggende, næsten klar til montering.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
så du røgen
« Svar #6 Dato: 03. Juni 2010 kl: 21:51:29 »
R4 styrer :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
så du røgen
« Svar #7 Dato: 03. Juni 2010 kl: 22:57:12 »
i lokker gør i ja i gør  :D  :D

(pm sendt hinze)
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966