Forfatter Emne: Lokumsnak (porta potti)  (Læst 5460 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Dato: 03. Juni 2010 kl: 18:53:29 »
Jeg fik købt en porta potti med den grå Westfalia klapkiste, hvor der er pude oven på. Den passer fint ind i Westfalia Reiseausstattung (Multivan LLE og Star).

Hvordan er det med kemien i sådan en dims? Skal man skifte hver weekend? nu er den renset efter sidste træf og den lugter af bedste citron ... fyldt med vand og begge kemikalier oppe og nede i bunden.

So what?

Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992
T3 JX 14èr Syncro Camper 1991
T3 JX 14èr Syncro Doka 4doors 1990
1303 bobbel cabriolet 1978
1200 bobbel eksport CKD 1963

Offline brian

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #1 Dato: 03. Juni 2010 kl: 19:51:03 »
Citat fra: "Jens Flensborg"
Jeg fik købt en porta potti med den grå Westfalia klapkiste, hvor der er pude oven på. Den passer fint ind i Westfalia Reiseausstattung (Multivan LLE og Star).

So what?

porta potti er helt yt i en T3.

Bo Warming viser vejen,  søg selv på google, søgeord:
bo warming skide glas

F.eks:
http://www.hilpers.dk/543114-at-ga-fra-en-film/4
"Marmelade og agurkeglas er lugttætte - glemmer man det halvfuldt med lort
eller pis, og metalskruelåget er husket, så no problem.
Men hvis det ikke er en af årets tre varmeste måneder og man har
affaldskontainer i udkanten af sin have, så kan kødbakke, gårsdagens avis
eller hvad ligger øverst i affaldsposen bruges idet man straks bærer det ud
i kontaineren.
Enhver chance for meningsfuld tur i haven, sætter kolorit på en pensionists
liv
Det , der er so-last-year, er turen til træk og slip, som alle har gjort
tusind gange før.

Vedr biograf er glas med tæt låg altid godt at have med - eller hvis du
havner i Guantanamo. Da jeg var i Vestre for at have hjulpet barnløse pr
rugemor-formidling var der natpotte stående i en speciel muret niche, som
ingen fanger benyttede, for der var sport i at ulejlige fangevogter og blive
fulgt til toilettet.
Glas med låg kan glemmes i lommen uden problemer. Why not?"

Eller muligvis endnu mere informativt:

http://groups.google.com/group/dk.politik/msg/d2bf787fa986a8df?pli=1

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #2 Dato: 03. Juni 2010 kl: 20:45:47 »
Nåda ...
Den blev anskaffet til datteren og den er alle tiders ;-)
Alt det der pigehalløj under rendestenen forsvinder i den blå kemi ...
De store tingester skydes gennem lokummet de andre steder på vejen hjem ...

Så nu er vi enige om at det kun gælder småtisserier ...
Det er her den holder løfterne om at være en genial løsning
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992

Offline per

• Full Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #3 Dato: 04. Juni 2010 kl: 08:41:48 »
En Porta Potti är väldigt bra när det stormar och regnar ute på natten.  Min fru ställde kravet på en sådan när vi skaffade den första bussen. Jag har använt två olika medel.  Det senaste är i tablettform och skall vara miljövänligt. Det läggs i uppsamlingstanken. Jag brukar tömma den när jag kommer hem efter en tur. Tidigare använde jag  vätskor som heter något med Aqua-Kem och det var en grön i avfallet och en röd i spoltanken. Det fungerade väldigt bra och ibland glömde jag att tömma ett par veckor utan några problem. Vi använder toaletten att kissa i på natten.
Det finns dessutom toalettpapper som löses upp lättare än vanligt. Det är dyrare men gör det mycket lättare att tömma.

När jag använde vätskorna fick jag idén att göra rent behållaren med Klorin, ett ganska starkt klorerat rengöringsmedel. Eftersom jag inte sköljt noggrant inann var det en del av kemikalierna kvar i tanken. Efter ett par minuter kom en vit rök ur hålen i tanken, så Aqua-Kem  reagerar med klor. Det slutade efter noggran urspolning av tanken.
Per

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #4 Dato: 04. Juni 2010 kl: 09:19:29 »
Citat fra: "per"
Efter ett par minuter kom en vit rök ur hålen i tanken

Ha, hvis der kommer røg ud af toaen, står det "skidt" til  :wink:

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #5 Dato: 04. Juni 2010 kl: 14:49:01 »
Jeg har købt den originale kemi på ebay. Blå flaske til bunden og lyserød flaske til tanken. Man hælder ca 150 ml i bunden og 100 ml i tanken og så kommer der 3 liter vand til i bunden og tanken bliver fyldt op. Papiret løser sig i vandet. Det hele har en udmærket funktion. Mit spørgsmål var bare, hvornår man senest skifter ud ... efter 1 uge eller 3 uger ... samme system fungerer jo i campingvogne, hvor ofte skifter man der i de varme dage? Jeg mangler rutinen, havde aldrig brugt sådan en dims før ...
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992

Offline per

• Full Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #6 Dato: 06. Juni 2010 kl: 08:01:22 »
Jag har varit ute med min buss när det var 30 grader varmt. Inne i bussen var det betydligt varmare. Och det var inga problem med lukt eller så från toletten. Det var den minsta modellen och jag tömde när den var full, vilket var efter ca en vecka. Det är bara att testa.  Ta med vätskorna i bussen så kan du stanna vid en vägtoalett och tömma om du tycker att det luktar.
Per

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #7 Dato: 06. Juni 2010 kl: 10:35:03 »
Når man læser håndbogen på den blå kemi nederst til bunden, så lyder det farligt ... ingen kontakt med huden,især ikke med øjnene ... vand skal omgående til når der sker kontakt ...

Det er ikke ufarligt med sådan en tror jeg ... ungerne må ikke røre ved flaskerne ...

Den lugter ellers frisk af citron.
Jens
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992

Vwcamperlove

• Gæst
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #8 Dato: 06. Juni 2010 kl: 10:45:29 »
Citat fra: "Jens Flensborg"
Jeg har købt den originale kemi på ebay. Blå flaske til bunden og lyserød flaske til tanken. Man hælder ca 150 ml i bunden og 100 ml i tanken og så kommer der 3 liter vand til i bunden og tanken bliver fyldt op. Papiret løser sig i vandet. Det hele har en udmærket funktion. Mit spørgsmål var bare, hvornår man senest skifter ud ... efter 1 uge eller 3 uger ... samme system fungerer jo i campingvogne, hvor ofte skifter man der i de varme dage? Jeg mangler rutinen, havde aldrig brugt sådan en dims før ...
Jens

Hej Jens.

Tilykke med dit nye toilet, Porta Potti.

Da vi var på vores tur igennem Europa sidste sommer, var jeg nødsaget til også at få monteret et toilet i Rødhætte, da Lillemor var højgravid og derfor skulle tisse flere gange om natten.

Nu skal det siges, at det er den eneste erfaring jeg har med Porta Potti, men jeg tømtedet én gang ud i de 4 uger vi var afsted. Det var ikke fordi det var fyldt eller brugt helt færdigt, men mere fordi jeg syntes det måtte være på tide. Kunne se at der var masser af kapacitet tilbage efter 2 ugers nattebrug (1-2 gange om natten).

Det var til stor glæde, at vi havde det med, selvom vi måtte undvære noget opbevaring. Noget af det vi frygtede, var at det eventuelt skulle begynde at lugte, men det gjorde det på intet tidspunkt. Som info skal jeg sige, at vi havde både 30 og 40 graders varme i det italienske, samt at det kun blev brugt til at tisse på.

Jeg håber at ovenstående, kan gøre dig mere tryk, til at have det med på jeres ture igennem sommerlandet.

Kan vi lokke et billed ud af sæde/kasse til dit toilet, da jeg savnerlidt inspiration til en nye kasse/sæde.

God fornøjelse,

Offline Jens Flensborg

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #9 Dato: 06. Juni 2010 kl: 11:29:18 »
Priserne for de her Westfalia kasser er enormt stigende (mit indtryk). Det svarer til en siddeplads i reserve, dog kun til korte ture.
Støt T3 Klubben Danmark
---
T3 JX 14er LLE1308 1992

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #10 Dato: 07. Juni 2010 kl: 05:55:44 »
En feltspade til 50kr gør et rigtig godt stykke arbejde og så slipper man for enhver bekymring om lugt m.m.
Og når man er færdig, så er man færdig :)

Ellers er den obligatoriske spand altid god hvis man putter en pose i. Derefter binder man en knude og smider det hele i nærmeste skraldespand. Sikrer sig at posen er tæt :)

Det er en rigtig pose lort til ingen penge, og man får desuden en rigtig lortespand med i købet :)
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Kkrogsgaard

• Gæst
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #11 Dato: 07. Juni 2010 kl: 06:19:16 »
Ja, en feltspade må betegnes som den økologiske korrekte måde ;-)

Offline Mary

• Hero Member
    • Vis profil
Lokumsnak (porta potti)
« Svar #12 Dato: 07. Juni 2010 kl: 06:45:13 »
Ja, det mener vi også. Men nu har vi lige fået noget andet at vide...
Sagen er at her i ørkenen i Arizona og Utah (nærmere betegnet Grand Canyon og alle de andre flotte slugter i knaldrød sandsten), her regner det så sjældent at en gang nedgravet lort er meget svært at nedbryde og kommer bare frem igen ved en senere lejlighed.

Så alle skal pisse i floden, så det fortyndes (og vandet kan herefter drikkes  :roll:

Ja, og er man på raftingtur (som ofte tager 1 til 3 uger), så skal man opbevare alt sit lort i medbragt vandtætte lortespand og alt sit opvaskevand i samme opbevaring og fragte det med ud :roll:

Så vores lille feltspade er faktisk ilde set  :?
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk