hej t3allierede.
Så går jeg endelig en positiv weekend i møde, for langt om længe har t3eren fået et nyt hjerte, - en ombyttermotor nyrenoveret blok boret op til 1700 med ekstra kølekanaler og en sprit ny top.
den fik en ny kobling når nu den alligevel var ude og tilbage er der så kun at montere den nye vandpumpe, oliekøler fra tyskland og lidt diverse slanger...
mine overvejelser drejer sig om hvordan jeg skal køre denne spritnye motor til på de første 1000km. raps eller diesel. :roll: jeg synes selv at det virker mest sikkert at indstille pumpe orginalt og køre de første 1000km på diesel, og hvis ingen problemer så skifte olie og efterspænde Nm på toppen og opjustere pumpetrykket til raps.. - når dyssernes åbningstryk er 165 bar, skal pumpens Fürderbeginn op på 1.00 eller hva' :roll: og hvor meget skal der skrues på mængdeskruen. Jeg tænkte at mængdeskruen burde måske skrues lidt op med det samme pga dyssernes højere åbningstryk?
det korte af det lange: er det ikke mest sikkert at holde sig til originalindstillingerne og køre den til på diesel, og så derefter omjustere pumpen en gang til for at den passer til rapsdrift?
anyway, jeg er superglad for min motorinvestering...-så kan den endnu et par hundrede tusid igen..!jubii
mange hilsner og god weekend
pawel