Forfatter Emne: Læk på en dyse - nu super service :)  (Læst 2363 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Læk på en dyse - nu super service :)
« Dato: 02. November 2006 kl: 22:29:44 »
Start med at skifte slangerne. Køb slange med indv. Ø på 3,2 mm - de tætner godt på studserne.

Dur det ikke, så af med dysen og spænd den sammen. Jeg ved godt at momentet for sammenspænding af de to dysehalvdele opgives til 70-75 nm. 9 ud af 10 utætte dyser er utætte i den samling, så du giver den bare lidt ekstra, så skal det nok tætne. Husk ny flammeskive.

De små studser til lækolien kan du ikke rigtig gøre noget ved, men de er også som regel uproblematiske.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline TONY

• Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
« Svar #1 Dato: 05. November 2006 kl: 23:44:33 »
Når nu vi er ved dyserne, såeee.... DOKAen "prutter" lidt når den står i tomgang, når den får 2-300 omdr. mere så ryster motoren så den er ved at hoppe ud af ophængene, når den så får lidt mere gas, går den jævn. Der er ingen synlige utætheder, men når den er i rysteområdet og jeg løsner et dyserør, så går den kortvarigt jævnt indtil trykket bliver for lavt (ca 2-3 sekunder) når jeg spænder røret igen går den igen jævnt i 2-3 sekunder ....  :?
Det er ligemeget hvilket rør jeg løsner, der sker det samme ved alle 4. Er det simpelthen en udskiftning af dyser, eller findes der en anden forklaring.  :?:
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Djursland

• Gæst
« Svar #2 Dato: 17. November 2006 kl: 18:37:28 »
hej and

dyse holderen består af i grove træk af 3 dele i det vi snakker om her..

1: en top

2: en bund

3: dysespis

1 og 2 er skruet sammen og dysespisen sidder i 2=bunden fig 13 på den tegning du henviser til og 1 = toppen fig 6 holder dysespisen på plads  

så du skal bare ha en ny top hvor returslange stusen sidder fast og så pil hele dysen op op skift toppen og tjek tryk til de 175 bar i en dyse prøvestand og i med den igen

og husk  PINLIG RENHED når man arb med diesel systemet

Mvh Djurs :lol: