Forfatter Emne: omdrejninger  (Læst 1781 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

frantzen

  • Gæst
omdrejninger
« Dato: 07. Juli 2010 kl: 22:20:53 »
har lidt problemer med at min 1,6 td ikke falder ned i omdrejninger igen, imellem gearskift, de falder først igen når man lægger næste gear ind, og man trækker dem ned med gear kassen.
Ér der nogen der har prøvet det?

Mølle

  • Gæst
omdrejninger
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2010 kl: 22:21:58 »
Har du skruet op for mængdeskruen på pumpen.???

frantzen

  • Gæst
omdrejninger
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2010 kl: 22:31:33 »
nej det har jeg ikke, jeg har lige købt den, så ved ikke hvad tidligre ejer har rodet med,men den ryger ikke

Offline 4X4

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 371
    • Vis profil
omdrejninger
« Svar #3 Dato: 08. Juli 2010 kl: 07:30:52 »
Står den høj i tomgang?
Mvh Peter

Der er 10 slags folk, dem der forstår binær og dem der ikke gør.

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
omdrejninger
« Svar #4 Dato: 08. Juli 2010 kl: 08:52:57 »
kan være en for løs tandrem. Tjek den med det samme
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

frantzen

  • Gæst
omdrejninger
« Svar #5 Dato: 08. Juli 2010 kl: 22:19:37 »
den går ikke højt i tomgang, ved i hvad den vacuum dåse der sidder sammen med pumpen gør? jeg har prøvet at trække i armen når den går i tomgang, det gor ingen forskel, tænker på om den kunne være i stykker

Mølle

  • Gæst
omdrejninger
« Svar #6 Dato: 09. Juli 2010 kl: 16:15:52 »
Citat fra: "frantzen"
den går ikke højt i tomgang, ved i hvad den vacuum dåse der sidder sammen med pumpen gør? jeg har prøvet at trække i armen når den går i tomgang, det gor ingen forskel, tænker på om den kunne være i stykker


<det er faktisk en overtryksdåse, som aktiverer armen, når motoren belastes så turboen begyder at lade. når armen belastes giver pumpen op til 10% mere brændstof. Den kan ikke have noget med dine høje omdrejninger at gøre.

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.699
    • Vis profil
omdrejninger
« Svar #7 Dato: 09. Juli 2010 kl: 17:16:11 »
Det er ret almindelig at wiren inde i "speeder"-kablet kommer til at gå stramt,
så fjederen på pumpen ikke kan trække det helt tilbage.
Det var værd at undersøge.

frantzen

  • Gæst
omdrejninger
« Svar #8 Dato: 09. Juli 2010 kl: 23:16:42 »
super prøver at gå den igemmen