Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Syncro Fora
»
Varmekasser
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Varmekasser (Læst 2777 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Lars Thorndahl
Gæst
Varmekasser
«
Dato:
16. Juli 2010 kl: 00:16:10 »
har lige haft vidunderet på autoriseret værksted og fået lavet bremser og skiftet manifolden, som var revnet... de ville også gerne skifte mine varmekasser, men blev nødt til at sige stop, da min pengepung ikke kunne være med mere, de mente at de var ved at være lidt rustne og trængte til udskiftning.... Så kommer det store spørgsmål fra mig, om det har nogen betydning og om det var uklogt af mig at sige fra og ikke få dem skiftet???
bor i århus og trænger virkelig til en mekaniker der ikke er ude på at tage røven på en....
ja; regningen lød så på 11000 kr, føj føj skam jer SMC biler....
Logget
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Varmekasser
«
Svar #1 Dato:
16. Juli 2010 kl: 00:29:00 »
Hej Lars
Det er da også en regning som er til at tage og føle på.
Går ud fra at det var indsugningsmanifolden som var revnet? Gætter på en pebret reservedels-pris.
Mht varmekasser, så er de at regne som en sliddel- Og de er dyre, grimt dyre. Kan bedst betale sig at finde dem brugt i god stand.
Allerbedst kan det betale sig at droppe dem, og istedet montere et benzinfyr som dette:
http://vw-tristar.web.surftown.se/eberinstal.htm
(Kan fåes på gode dage for 500 kr her på T3nettet).
Håber du får en god sommer i bilen, nylavede bremser er en fryd.
Mht rustne varmekasser, undlad at bruge blæserne med varm luft, det kan medføre at der kommer udstødningsgas ind i din bil, hvis varmekasser er gennemtærede.
Hvis varmekasser "bare" er rustne, så skal du ikke bekymre dig.
Kan du tage nogle billeder af varmekasserne og lægge ind her i tråden, så er det nemme at fjern-rådgive :-)
Gode hilsner
Jens Jakob
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
Lars Thorndahl
Gæst
Varmekasser
«
Svar #2 Dato:
16. Juli 2010 kl: 00:38:58 »
korrekt, det var indsugningsmanifolden der var revnet, ja den var ikke helt billigt, men regner ikke med at den skal skiftes igen de næste par år eller 4:-)... skal nok tage nogle billeder og lige få lagt dem ind:-)... ja forhåbentlig, mine gear er også meget løse, men kan da stadig finde dem, men det bliver ikke lige i denne omgang de bliver justeret og specielt ikke ved smc, som ville have 5000 for at lave dem.....! nyde sommeren skal jeg, kører på den årlige tur til Biaritz i sydfranking og nyder livet i camperen:-)....
Logget
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Varmekasser
«
Svar #3 Dato:
16. Juli 2010 kl: 00:45:17 »
Hej Lars,
Jeg havde også meget løse gear på den gule bus. Jeg skiftede nylonbøsningen for enden af den lange vandrette geararm. Nylonbøsningen kostede 45 kr hos VW og tog 20 min at skifte.
Prøv at se om du har slør i dne hos dig, og skift den, det er ret nemt.
Den ser sådan ud:
http://www.kaefer-co.de/index.php?view=details&path=0.191.233.238.&size=large&id=3009
Gode hilsner
Jens Jakob
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
Lars Thorndahl
Gæst
Varmekasser
«
Svar #4 Dato:
16. Juli 2010 kl: 00:48:08 »
jeg siger tak for hjælpen og prøver at skifte nylonbøsningen og håber det løser problemet:-)
tusind tak for hjælpen:-)!!!!
Logget
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Varmekasser
«
Svar #5 Dato:
16. Juli 2010 kl: 07:46:07 »
Hej Lars
Super :-) VW burde have bøsningen dag til dag.
Selvom deres værkstedspriser er pebrede, er der mange almindelige smÅ reservedele som de er ok med.
Den nye manifold, går motoren bedre med den?
Gode hilsner
Jens Jakob
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
Hinze
Administrator
Hero Member
Indlæg: 5.498
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
Varmekasser
«
Svar #6 Dato:
16. Juli 2010 kl: 07:48:48 »
varmekasser til en cu motor koster ca 2500,- per side, så skal der måske også en bag potte til en 1500,-. Arbejdsløn kan man kun gætte på, men det tager vel 4-6 timer, afhængig af pauselængde. Hvis de er rustne udenpå betyder det ikke noget, MEN som JJ nævner, skal der ikke udstødningsgasser ind i kabinen. Derfor er det også meget vigtigt at pakningen der løber rundt "omkring" motorblikket mod karrossen er hel og tæt, så blæseren suger "frisk" luft til dit velbehag i kabinen.
En anbefaling vil være, ikke at køre din T3 til et autoriseret værksted, det lyder sikkert forkert i manges øre, men vores lækre biler er så gamle, at der simpelthen ikke er den fornødne viden og sikkert også lyst på værkstedet.
Hinze
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Syncro Fora
»
Varmekasser