Forfatter Emne: nogen gode ideer?????  (Læst 1142 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Dato: 20. Juli 2010 kl: 07:21:59 »
har købt nyt batteri til min t3 da det andet var udkørt og ikke ville lade strøm ordenligt på. satte det ny batteri i og drejede nøglen, starteren løb ganske fin rundt, men den hoppede ikke igang:( ( moteren er en type 4 2,0 benzin luftkølet) så gav jeg den en snaps af benzin ned i kaburatorene, så hoppede den igang, men stod ret ujævn i tomgangen og skulle holdes igang med gassen for ikke at gå ud, den gik ud 3 gange og nu kan jeg ikke få den til at hoppe igang mere, hverken ved hjælp af snaps eller deiselstart..?? det virker som om den ik får benzin, men er ikke sikker.. hvad gør jeg, den skal starte da jeg har bestilt tid på værkstedet i denne uge til den, så den kan komme på vejen igen :) i need it so bad :)

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
nogen gode ideer?????
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2010 kl: 08:25:58 »
Benzinfilter? Hvis den har været kørt tør eller stået stille længe?
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #2 Dato: 20. Juli 2010 kl: 11:13:23 »
skal der et nyt på eller kan man rense det gamle eller?? hvad koster et nyt evt.?

Knas

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #3 Dato: 20. Juli 2010 kl: 12:17:00 »
Jeg havde lidt samme problem sidste år. Det var benzinpumpen der var blevet dårlig. Du kan tjekke den ved tage den af og skiftevis suge og puste ind i benzinstudsen. Når du gør det skal der være en flap der kører op og ned. Hvis den du ikke kan mærke noget er det ikke godt. Man kan tydeligt mærke det. Den er ikke så dyr. Ved kit og buggy i Århus kan man købe den til et par hundreder.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
nogen gode ideer?????
« Svar #4 Dato: 20. Juli 2010 kl: 12:43:27 »
Hvor længe køre den på snapsen, normalt kan den lige holde 10-15 sekunder. Hvis den kan holde sig startet længere, trækker den benzin fra svømmerhusene. Klikker solenoiderne når du sætter tænding til; et svagt klik kan høres fra førestolen, ellers må der en hjælper til, mens du har næsen i motorrummet.

Hvordan kørte den sidst den var på gaden og hvor længe er det siden; har den haft "lidt bøvl" på det sidste eller er det lige opstået?

Hinze

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
nogen gode ideer?????
« Svar #5 Dato: 20. Juli 2010 kl: 15:13:40 »
benzinslangen af pumpen og i en kop og tørn og se om pumpen gir noget :0) ellers byg den om til diesel så ved du ALTID hva der er galt hahaha :0) prøv og få en hjælper ud mens du kigger på motoren, det er nemmest
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #6 Dato: 20. Juli 2010 kl: 15:18:11 »
jamen da den fik en snaps kørte den faktisk i omkring 1min eller 2 hver gang den startede, og jeg kunne også godt starte den 4 gange efter den snaps bare ved at dreje nøglen og uden snaps. den gik lidt ujævn og skulle holdes igang, men pludselig gik den ud og kunne ikke startes igen, hverken med snaps eller helt nyt batteri :) jeg må være ærlig og sige jeg ik aner hvad solenoiderne er og hvor de sidder :) jeg er gartner og aner ik det ville om mekanik :) sidst den var på gaden og kørte som en drøm var oktober 2009, den har stået i opvarmet hal siden og er kun blevet startet et par gange grundet batteriet var helt dødt og der skulle lader på hver gang, det eneste bøvl jeg havde med den da den var på vejen, var at den godt kunne skabe sig med at starte engang imellem (som om starteren var gået) men det var den ikke, den køre fint rundt nu, så tror bare det har været for lidt strøm. men det skulle være fixet nu da jeg har smidt 1250kr for sådan et fritids-batteri med 84a i som cellerne skulle sidde højere i og bedre kunne tåle at blive tappet og ladet på, det skulle være udviklet til autocampere..

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #7 Dato: 20. Juli 2010 kl: 15:20:43 »
opelhej..hahah, den blir aldrig en diesel:) den skal jo have den nostaltiske lyd :) og det må man sige den har.. man bytter jo ik en type 4  , 2,0 benzin, luftkølet ud med en dieselbanker:) desuden er det småt med penge ;) vi gravere er jo ikke så højtlønnet :p

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
nogen gode ideer?????
« Svar #8 Dato: 20. Juli 2010 kl: 20:44:48 »
Spekulerer på, om der er opstået en fejl i tændingen ? Måske et tændingsmodul, der har kendt bedre dage ? Ellers burde den da, - om ikke andet, slå en sk.. så rustskallerne bliver slået af udstødningen ?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
nogen gode ideer?????
« Svar #9 Dato: 20. Juli 2010 kl: 20:48:40 »
Nå - man skal da ellers være helt godt ved muffen for at have råd til at fodre en boxer. Prøv at tjekke nåleventilen ved svømmeren og ellers er en afmontering, adskillelse og trykluftkur tit godt for en tilslammet karburator.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
nogen gode ideer?????
« Svar #10 Dato: 20. Juli 2010 kl: 23:04:13 »
nu ved jeg ikke hvor længe benzin kan holde sig men prøv at hæld det gamle ud og på med noget frisk og måske lidt karburatorsprit hvis der er kommer lidt kondens i benzinen
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #11 Dato: 20. Juli 2010 kl: 23:04:43 »
hehe jarl, ja den sluger en del, især ved bykørsel.. men forsøger også kun at tage den til de lange strækninger :) tager rulleskøjterne næsten overalt lige for tiden., go kondi og ganske gratis :) men må indrømme at jeg har det med at blive hurtig dovn når der er gang i ormen, så mon ik jeg også blver det den her gang ! :)

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #12 Dato: 20. Juli 2010 kl: 23:08:37 »
og til opdatering, har jeg nu fået et autorisered værksted til at skifte forbremser ( ny skiver, ny kaliber plus klodser) stille ventiler og tjekke det benzin pjat for at starte den. jeg skal af med ca 6000kr incl moms for det hele. så har jeg bedt om 4 nye tændrør og det venter jeg svar på med pris.. de forventer jeg kan hente den på fredag helt køreklar. og forsikringsbevis kommer imorgen, så hvis vw guderne vil det, så køre jeg muligvis allerde fredag aften!  det er en sats :)

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
nogen gode ideer?????
« Svar #13 Dato: 21. Juli 2010 kl: 09:07:39 »
Citat fra: "neuchs"
det er en sats :)


Værkstedet har vel de fornødne kundskaber, siden de kaster sig ud i jobbet; så det bliver vel en lækker T3 du får tilbage.

Hinze

neuchs

  • Gæst
nogen gode ideer?????
« Svar #14 Dato: 21. Juli 2010 kl: 19:53:15 »
ja det håber jeg :)