Forfatter Emne: max 100 på motorvejen  (Læst 1858 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bos1

• Hero Member
    • Vis profil
max 100 på motorvejen
« Dato: 29. Juli 2010 kl: 10:33:58 »
nu har de da helt tabt sutten  :roll:

ikke at det kommer til at ramme så hårdt herinde  :lol:  :lol:

http://nyhederne.tv2.dk/article/32523702/?rss

fra artiklen

En maksimal hastighed på 100 km/t på Europas motorveje er nødvendig mindske CO2-udslippet fra biler og lastbiler. Lavere hastighed skaber nemlig længere rejsetid og tilskynder derfor til at bruge bilen mindre, lyder konklusionen i ny EU-rapport, ifølge Ingeniøren.

Europæiske politikere har erklæret, at drivhusgasudslippet fra transport skal reduceres kraftigt, og det mål kan kun nås med lavere fartgrænser, fastslår rapporten. Forfatterne peger bl.a. på, at mængden af lastbiler på vejene vil falde, fordi vejtransport bliver lang­som, mere besværlig og dermed dyrere.

De fleste andre tiltag, der vil gøre livet lettere for bilisterne, så som bedre ruteplanlægning, bedre veje, etc. kan give mere transport, fordi det gør det hurtigere og lettere at komme frem på vejene, skriver forfatterne.

Ved at sænke hastighedsgrænserne regner rapportens forfattere med at kunne sænke CO2-udslippet væsentligt.

"I dag er biler mest effektive ved hastigheder omkring 80 km/t, så hvis man sænker fartgrænsen på motorvejene til 100 km/t fra 120 eller 130 km/t, kan man reducere drivhusgasudslippet med 7-15 procent," skriver forfatterne i en underrapport.
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

PARKHAVE

• Gæst
max 100 på motorvejen
« Svar #1 Dato: 29. Juli 2010 kl: 13:47:44 »
Det er da så helt hen i vejret man tror det er løgn. Nu er jeg tilfældigvis en af dem der bliver ramt her.
Min nuværende bil går absolut dokumenteret længst på literen ved 105 km/t MED campingvogn på - altså.
På en bimmer sætter højgearet nemlig først ind ved 96-99 km/t og falder yderligere 200 omdr. ved 104 km/t med belastning.

Lalrende økoflippere hele bundtet.
Nuff said.

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
max 100 på motorvejen
« Svar #2 Dato: 29. Juli 2010 kl: 19:08:26 »
Er det De Grønne der er forfattere til den gang ævl ? TÅBELIGT!