Forfatter Emne: lidt forskellige spørgsmål  (Læst 767 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
lidt forskellige spørgsmål
« Dato: 01. August 2010 kl: 10:02:19 »
Ja jeg har lidt forskellige spørgsmål. Jeg købte jo en dejlig LLE med en 1,6 td motor. Nu har jeg så været på ferie i den til Frankrig med famillien, og hold dog op hvor den kørte fedt. Sådan skulle jeg have købt for længe siden. Det er en fin lille maskine som kørte super godt. 11,7 km pr liter diesel. Det syntes jeg er okay....

Men nu til mine spørgsmål:

1. Den skulle have haft et olieforbrug ifølge sælger, men kan se at den er lidt stænket til på bagklappen. Og at der ligger lidt olie under hende. Er der nogen der har erfaringer med dette. Det skulle være en JX motor. (har endnu ikke ligget under hende for at se efter hvor det kommer fra)

2. Jeg manglede lidt trækkraft i den. Men kun engang imellem. Ville det hjælpe med en 1,9 td? Jeg vil sætte et andet kron spidshjul i for at lave alle gearene længere, og tror desværre at den lille 1,6 tder måske kommer til at mangle lidt overarm.....

3. Jeg tænkte på om man kunne lave motoren så den kunne køre på halv diesel og halv vegetabilsk olie. Er der nogen som har erfaringer med dette og hvilken motor som er egnet til dette?

Det kommer nok lidt flere spørgsmål, så jeg håber på lidt overbærenhed for en nybegynder.

Hilsen Peter
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
lidt forskellige spørgsmål
« Svar #1 Dato: 01. August 2010 kl: 10:53:22 »
1. en del af alt olie der drypper neden ud ender på bagklappen.
Det er også muligt at det er utæthed i turboen, evt. fordi turboen har ødelagt motoren så der er kommet for højt tryk i bundkaret.

2. Større motor giver nok lidt mere effekt.
Ændring i gearkasse er ikke for nybegyndrer tror jeg :-)

3. Din motor kan vist køre på den blanding uden ændringer, men om det er kan betale sig at døje med ved jeg ikke.

Offline peterwings

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 243
    • Vis profil
lidt forskellige spørgsmål
« Svar #2 Dato: 01. August 2010 kl: 13:16:32 »
Jeg har en kammerat som laver gearkasser på et gearkasseværksted, så det med gearkassen er ikke noget problem  :wink: . Andre som kan hjælpe er meget velkommene?
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970