Hej Paul.
Dejligt at høre om endnu en vellykket tur med T3'eren...
De røde lamper i instrumentbordet er advarselslamper - og lyser som regel, når noget er galt (eller hvis en føler er blevet træt). Det lyder som noget, der skal tages alvorligt, så jeg ville nok overveje, at lade bilen stå indtil årsagen er fundet. Øget oliemængde kan tyde på brændstoffortynding pga slidte stempelringe eller alternativt en færdig toppakning, der lader kølevæsken finde vej til olien den vej. Jeg er ikke så skrap i benzinmotorerne, men det er der helt sikkert andre på sitet, der er. Er der mayonaise i ekspansionebeholderen er der helt sikkert en forbindelse mellem olie- og vandsystemerne i motoren, som ikke skal være der.
Med hensyn til de våde fødder, er det forruderammen, der er tæret igennem. Det starter under forrudens gummiliste, hvor sand og skidt pakker sig igennem tiden og slider lakken af, hvorefter rusten vælter frem. Man kan se det, hvis gummilistens anlæg mod pladen er ujævn - så er der fest hos de røde orme indenunder. Det er et velkendt problem på vores biler og der er kun én vej: Ud med forruden og genopbygning af ruderammen med frisk metal. Der er masser af tråde omkring dette - brug søgefunktionen og bliv klogere. Det er ikke unormalt, at toppen af instrumentbordet simpelthen ruster hele vejen under forruden som følge af denne utæthed. Kik samtidigt alle dine rudelister efter for "småbuler" - er de der, så er der også god grund til at hive ruderne ud og få bremset rustangrebet. Husk at reperationerne skal afsluttes med lak - en grundmaling er ikke nok, da vandet trænger igennem den.
God sommer... ;-)