Forfatter Emne: Motor til vores caravella  (Læst 2249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Motor til vores caravella
« Dato: 07. August 2010 kl: 15:59:40 »
Tandremmen står stille på nye vogn og den er den nedreste remhjul der er gået løs...

Den er født med 1.6TD

Så der er måske dømt ny motor til vognen...

Bil er en gammel taxi/militær... så den har gået ca 520.000km...

hvad har jeg af muligheder og hvad er til at finde...

Jeg vel gerne ha en diesels i igen da jeg skal bruge bilen til at trække autotrailer.. så jeg skal ha noget moment...

Jeg tænkt på at få en eller 1.6 TD og montere vandkølet intercoler med temp kontrol så motoren har en maks indsugning 40grader...

Power wap om udstødning og udstød/ indsugning mannifold...

Hvad siger i til det.... vil den være en holdbar løsning....
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Kkrogsgaard

  • Gæst
Motor til vores caravella
« Svar #1 Dato: 07. August 2010 kl: 16:08:40 »
1,9 sugediesel 1Y og intet andet.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Motor til vores caravella
« Svar #2 Dato: 07. August 2010 kl: 17:07:22 »
Jeg vil helst ha med turbo.....
Så turbo det bliver....

AAZ... Hvad ligger de i...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Motor til vores caravella
« Svar #3 Dato: 07. August 2010 kl: 21:57:53 »
hvad med en 2.4 5 cyl... har den for meget moment til at min 3H gearkasse kan klare det....
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Motor til vores caravella
« Svar #4 Dato: 07. August 2010 kl: 22:10:01 »
Citat fra: "manta cc"
hvad med en 2.4 5 cyl... har den for meget moment til at min 3H gearkasse kan klare det....


Gearkassen kan sikkert godt klare det, men løsningen vil nok koste dig 3 gange så meget både tid og penge, som hvis du vælger AAZ.
JX med intercooler er også god, men kun 40 grader varm indsugningsluft i en turbomotor tror jeg ikke du kan opnå.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Motor til vores caravella
« Svar #5 Dato: 07. August 2010 kl: 23:25:50 »
der er kun 2 valg, som opfylder dine krav:

-AAZ mindst med oliekøler, helst også intercooler
-1,9 TDI (1Z), kræver Intercooler i venstre D-stolpe, batteri og
luftfilter flyttet m.m.

alt andet er -meget- extra arbejde, gearkassen bør renoveres med
 4,14 diffentiale uanset hvilken motor man monterer.

alternativt kan man montere ein 2,0 Benzin 2E/ADY/AGG med 115HK,
 det ligger på samme niveau som TDI-konvertering, men en 3H eller
 AAP Gearkasse er fint.

mvh, michael
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Motor til vores caravella
« Svar #6 Dato: 08. August 2010 kl: 08:24:38 »
Jeg ved at hårdt pumpet Nissan turbo/ toyota MR2 med vandkølet intercoler kan komme ned op 30 grader ved en ude temp på 20grader...

Det kræver bare en stor ekstre oliekøler foran til den vandkølet intercoler....

Jeg kan godt se at de fleste af 2.4 der er til salg koster 4.000kr..
Vil gerne snart ha en T3 på plader.