Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
Erfaringer med SB moter
Udskriv
Sider:
1
[
2
]
Gå ned
Forfatter
Emne: Erfaringer med SB moter (Læst 7455 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #15 Dato:
08. August 2010 kl: 20:09:32 »
Okay tak. Det er da en okay øknomi af benzin i sådan en syntes jeg. Jeg vil nu prøve at tune på lidt diesel. Måske skulle det være en AAZer man skulle prøve med....
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
opelhaj
Hero Member
Indlæg: 1.563
Erfaringer med SB moter
«
Svar #16 Dato:
08. August 2010 kl: 20:23:03 »
den dag jeg kører t3 med diesel kværn er den dag Elvis P vender tilbage.... :0) fra den første dag vw lavede busser havde de boxermotorer og ikk den der uduelige golfkværn i :0)
Logget
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt. 1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #17 Dato:
08. August 2010 kl: 20:40:25 »
Elvis lever da. Viste du ikke det
. Nej ville nu også have en WBX i, men jeg køre rigtig meget så der er nok lidt mere øknomi i en diesel, desværre.
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #18 Dato:
09. August 2010 kl: 16:12:18 »
Der skulle vel ikke være en diesel expert som kunne skrive et par linier om hvilke stumper som jeg skal bruge til en ca 100 HK diesel motor.
På forhånd tak.
Peter
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
Jarl
Hero Member
Indlæg: 5.234
Erfaringer med SB moter
«
Svar #19 Dato:
09. August 2010 kl: 16:36:49 »
Hvis du lægger en AAZ i, så skal du bruge følgende:
En 6 mm ring-gaffelnøgle og en 13 mm ring-gaffelnøgle til at dreje på mængdeskruen. Så skal du bruge en 3 mm umbracho og en 10 mm ring-gaffelnøgle til at skrue op for turbotrykket. Så er der let 100 hk.
Hvis det skal holde mere end en uge, så skal du bruge en ekstern oliekøler og en intercooler.
Men økonomisk tror jeg ikke på, at det holder med en AAZ. Du kan høre lidt af mine erfaringer her:
Jeg er dieselmand om en hals - jeg elsker lyden, temperamentet og gangkulturen, og jeg har kørt diesel siden 1986 heraf mere end 20 år i T3. Gennem de seneste 6 år har jeg brugt kr. 23.000 på nye motorer (udelukkende råmaterialer) - og det er ikke fordi jeg er imbecil og ikke ved, hvordan man omgås motorer. T3 TD motorer har en række fornøjelige særheder: de smider takthjulet af krumtappen, de får revner i topstykker hver søndag, de sparker en ben ud af siden, hvis timingen er gal, så serviceomkostningerne på sådan en er astronomiske, hvis du sammenligner med en almindelig benzinmotor. Læg hertil, at du kan være så heldig at få en vægtafgift på kr. 11.240 om året og en AAZ går ikke en dag over 10 km/l, så begynder regnestykket af tippe.
Bevares - man kan sagtens lægge en sugediesel i og have en rigtig fin og holdbar motor endda med en god økonomi, men så er vi milevidt fra de ønskede 100 hk. Skal man have 100 hk i en T3, så hedder det efter min mening 2E eller alternativt TDI - sidstnævnte kræver så, som nævnt af Michael, en kostbar gearkassetilpasning. Mit ærlige råd, hvis det skal være billigt, holdbart og overskueligt hedder 2E. Så er der masser af power, passende motorstumper fås i spandevis på ethvert loppemarked og oven i hatten er du velkommen i miljøzonerne.
Logget
Bedste hilsner
Jarl
-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk
Tager udenom - og nyder det!
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #20 Dato:
10. August 2010 kl: 06:19:47 »
Tak Jarl.
Hvilken bil kommer en 2E fra, og hvor stor er sådan en motor? Jeg har set at man også kan få en 1,7 TD motorkode KY. Hvad levere sådan en enlig, og er det en god motor? Beklager de mange spørgsmål, men det her er helt nyt for mig
Hilsen Peter
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Erfaringer med SB moter
«
Svar #21 Dato:
10. August 2010 kl: 08:18:27 »
2E er benzin fra f.eks Golf 3 1995, Vento, Passat osv.
Jeg kører selv med en 1.8 ABS fra 1995 Golf 3. Fin og god stabil motor, masser af moment og kraft. Men jeg ville gerne op på 2E og få det ekstra kraftoverskud.
Europa blev taget med marchhastighed på 125 km/t uden varmeproblemer, og fuld oppakning (700 kg inkl personer) og 2 store tagbokse på taget samt cykelstativ bagpå.
Mont Ventoux blev der kørt (ikke kravlet, kørt) op over med fuld oppakning uden problemer.
Forbrug, 8 km/l over 6850 km, og der blev IKKE kørt økonomikørsel på noget tidspunkt.
Jo,turen ned til Liege, første ben, gik bilen 9,5, der forsøgte jeg at holde den på højst 120 km/t.
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
jensjakob
Hero Member
Indlæg: 10.416
Erfaringer med SB moter
«
Svar #22 Dato:
10. August 2010 kl: 08:20:12 »
OG lidt mere god læsning om 2E i T3, herunder at Marmero har fået TÜV godkendt en 2E ombygning :-)
http://www.google.dk/search?q=T3+2E+golf+t%C3%BCv&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLJ&redir_esc=&ei=YO9gTI2tE9GaOLGSnb0K
http://www.birkmamero.de/Umbau%202E.htm
OG en god liste over 2E projekt-sider:
http://www.trauntaler.de/T3/Motorumbau/linkliste_motorumbau.html
Samt POLLE995 herinde har også en 2E i sin bus, giv ham et ping :-)
Logget
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA: 1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus. 2014 -
Tlf 28260167
"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #23 Dato:
10. August 2010 kl: 16:58:11 »
Okay. men nu er det jo helst diesel jeg vil have.... Så input til lidt diesel tuning er meget velkommende.
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
WBX Manden
Hero Member
Indlæg: 1.746
Erfaringer med SB moter
«
Svar #24 Dato:
10. August 2010 kl: 21:39:51 »
Hvis du absolut vil brænde nallerne med en tunet diesel, så bør du nok kigge på Öettinger's JX tuningskit.
De får knap 95 hk ud af en JX.
Logget
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter:
http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0
"Diesel er kun for playboys."
jankjerbye
Hero Member
Indlæg: 2.356
T3 model: Caravelle CL R4i 1986
By: 8990
Erfaringer med SB moter
«
Svar #25 Dato:
10. August 2010 kl: 23:56:30 »
http://www.syncro-bernd-jaeger.de/ENGLISH/TDI-Umbau/body_tdi-umbau.html
Logget
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012
TONY
Hero Member
Indlæg: 2.868
T3 model: Yamaha FZ6
By: 8765 Klovborg
Erfaringer med SB moter
«
Svar #26 Dato:
11. August 2010 kl: 17:37:32 »
Det er nok det tætteste man kan komme på det ønskede....
De 100-110 hk er hjemme, og det er nemt (fordi Bernd-jaeger laver det)... :wink: ... så er det bare lige spørgsmålet om prisen passer.
Tony
Logget
Mobil 30111518
KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
Erfaringer med SB moter
«
Svar #27 Dato:
11. August 2010 kl: 21:35:35 »
Ja men den er lige peberet nok lige nu. Ellers skulle det være en WBXer hvis det skulle være benzin. Men kun hvis det skulle være
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
Udskriv
Sider:
1
[
2
]
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
Diesel Fora
»
Erfaringer med SB moter