Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 207040 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Mølle

• Gæst
I håb om tilgivelse...
« Svar #180 Dato: 03. September 2010 kl: 20:56:09 »
Nu er belastningen på sølen jo ikke så stor på en benz-er, så hvis du skal HK optimere, så tag dog bare oliepumpe-light udgaven.

Jeg er ikke sikker på at jeg havde gjort andet end at samle igen efter at have tjekket ringgabet med det resultat. De penge kunne være blevet brugt på noget bling-bling....

Men som sædvanligt.... totalt kompromis-løst lavet.....  Læreren har talt....  :wink:

Offline WBX Manden

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #181 Dato: 03. September 2010 kl: 21:15:00 »
Jarl... Synes du ikke det er en lige lovlig kæk signatur du har der ?
Tænk om nu ABS'ern ikke performer som ventet og du bliver tvunget tilbage til diesel ?

Jeg er ikke sikker på at dieselfolket er lige så venlige og åbensindet som os på benzinholdet
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline Hinze

• Administrator
  • Hero Member
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
I håb om tilgivelse...
« Svar #182 Dato: 03. September 2010 kl: 22:24:57 »
Citat fra: "Jarl"
Hvilken oliepumpe har I på? Hvad tænker I?

Husk lige at akslen ikke er samme længde.

Mon ikke det er nok med std benzin pumpe/tænder og låg/snabel fra diesel.

Hinze

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #183 Dato: 03. September 2010 kl: 22:46:08 »
Super Hinze. Det var jeg ikke klar over, men så er det jo afgjort.

@Mølle: Ja - klart overflødigt, men havde jeg ikke lukket op, så havde der helt sikkert været noget galt dernede - om ikke andet i min fantasi, og når jeg nu er helt blød i knæene over for Kolbenschmidt lejer og ringe, så er det helt fint for mig at smide den plovmand derned. Desuden ved jeg nu, at alle bolte er spændt i moment - intet fusk, ingen tvivl - det er alle pengene værd.

@Rasmus: Jo, kæk - bestemt. Egentlig er det en reference til en gammel racistisk joke, som tit har ramt mig i nakken: Alle kender den - den er ikke sjov, og egentlig er den modbydelig, men den indeholder lidt livsvisdom: Negerfar får oplyst, at svømmer man over på den anden side af floden, vil han blive hvid. Han snakker med konen og børnene, og de beslutter, at han skal gøre forsøget først - så kan han hjælpe dem over bagefter. Han kæmper sig gennem den kraftige strøm og klarer det med nød og næppe - og ganske som lovet er han nu blevet hvid. Konen og børnene hopper i og prøver at svømme over. Desværre bliver de revet med af strømmen og er på kanten til at drukne. De skriger på hjælp, men da en anden mand spørger faren, om han ikke skal hjælpe sin kone, svarer han: "Årh, nej - det er jo kun en neger". Modbydelig og racistisk, men med en sand morale: Lige så snart man er videre til det næste, så er man klar til at håne det man elskede allermest for et øjeblik siden. Derfor var adoptionen af din signatur egentlig et selvironisk klask med en vognstang til mig selv om ikke at glemme mine rødder.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #184 Dato: 03. September 2010 kl: 23:05:37 »
Hæ hæ, og er der to ting i denne onde verden, som jeg ikke ka` fordrage, så er det negre og racister!

:lol:  :lol:  :lol:

Offline opelhaj

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #185 Dato: 04. September 2010 kl: 09:10:11 »
jeg tror BESTEMT ikke du glemmer HVOR du kom fra :0) hahahahahahaha
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #186 Dato: 04. September 2010 kl: 13:50:39 »
Nu med svinghjul, kobling, oliepumpe (30 mm), bundkar og bundkarspakning med integreret skvulpeplade, så der ikke kommer for kamp mellem oliestanden og krumtappen i højresving. Nu står den så på topstykke...
Bedste hilsner

Jarl

Offline Alp

• Hero Member
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
I håb om tilgivelse...
« Svar #187 Dato: 04. September 2010 kl: 13:58:57 »
Citat fra: "Jarl"
Nu med svinghjul, kobling, oliepumpe (30 mm), bundkar og bundkarspakning med integreret skvulpeplade, så der ikke kommer for kamp mellem oliestanden og krumtappen i højresving. Nu står den så på topstykke...

Har du et vare nummer på den "bundkarspakning med integreret skvulpeplade", Jarl ?
Jeg regner med det er den samme i JX/AAZ...

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #189 Dato: 04. September 2010 kl: 14:08:10 »
Psst - pilotleje.... Glem det ikke.

Hvad med ventilerne, skal de ud og slibes, eller?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #190 Dato: 04. September 2010 kl: 14:15:08 »
Pilotlejet er på plads og smurt. Koblingen er centreret efter det. Men tak for erindringen - det ville være surt at glemme.

Jeg har lige løseligt vrikket med ventilerne - det ser ikke ud til at jeg behøver at skifte styr - jeg har et slør på 0,5 på udst.-ventilerne og stort set ikke målbart på inds. Tolerancerne er 1,3 mm på udst. og 1,0 på inds. Men ventilkapperne/ paraplyerne/musekondomerne (kært barn har mange navne...) bliver skiftede, for de er notorisk dårlige (helt glashårde) på ældre VW-topstykker. Masser af Audi 80, Passat og Golf kører rundt med et halvhøjt olieforbrug, selvom motoren er fuldstændig frisk - det skyldes typisk ventilkapperne. Desuden ryger der selvf. nye manifoldpakninger på, og så har jeg lige scoret en original Glazer multilayer-steel-toppakning til erstatning for den gammeldags pap, der sad på.... - trykladning here we come ;-)
Bedste hilsner

Jarl

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #191 Dato: 04. September 2010 kl: 14:20:24 »
Det lyder dejligt Jarl. Nu du har toppen af, kan du svare på om det er en friløber?

Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #192 Dato: 04. September 2010 kl: 16:22:50 »
Jeg har målt på friløbet. Der er friløb, hvis man ikke medregner ventilsvømmeriet og samtidig har ståltoppakning i, men det er i størrelsesordenen 4-5/10 mm, så i drift med mange omdr. vil ventilerne svømme så meget, at der kan blive kontakt. Imidlertid er det jo så kraftløs kontakt (der er ikke en knast, der klemmer direkte), og derfor anser jeg det for overvejende sandsynligt, at den vil overleve uden mén.

Som forventet var ventilkapperne glashårde og sprøde som ristet toastbrød. Ventilstyrene er forbilledlige - faktisk som nye.
Bedste hilsner

Jarl

Offline jensjakob

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #193 Dato: 04. September 2010 kl: 17:22:39 »
0,5 mm, ikk møj. Hvad er tykkelse på stålpakning vs pappakning?

Men godt at vide at i teorien er tandremsskift ikke en dyd, men waitandsee..... (host!!!!  7 9 13)

Trykladning skrev du?

Tlf 28260167

Offline Aran

• Hero Member
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #194 Dato: 04. September 2010 kl: 18:53:49 »
Det er såmænd ikke kun vw der kører rundt med olietyve / paraplyer der er som lavet i flintesten. Mon ikke det hører til de generelle dårligdomme hos samtlige fabrikater ? Og specielt motorer der har stået stille i en periode synes, at størkne fuldstændigt.
Det er sagt før: Det er sgu klasse det der, Jarl. At tage en velfungerende maskine, splitte den ad og stoppe nye stumper i. Respekt herfra.