0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.
Fine billeder, omend det jo er fra en motor med dobbeltløbet forrør. - ABS har jo bare et enkelt afgangsrør. På udstødningspunktet er jeg lidt sat af. Mit problem er, at jeg ikke forstår problemet, men jeg er også helt uerfaren, så der er meget at lære endnu.Umiddelbart forestiller jeg mig, at jeg monterer en helt almindelig JX-potte med et helt almindeligt JX-forrør. Så sætter jeg den helt almindelige støtte fra motorblok til forrør fra JX på. Så sidder udstødningen helt som det hele plejer at være. Tilbage er så at tilvirke et overgangsstykke fra manifolden til forrøret. Til dette arbejde bruger jeg flangen fra forrøret på Golfen samt en flange fra et gammelt JX-forrør. Så mangler jeg bare et rørstykke, som svejses derimellem, og i dette overgangsstykke sætter jeg også lambda-sonden. Får jeg trang til katalysator, så sættes den ind på det lange lige stykke på JX-forrøret - nøjagtig som den sidder på JX'ere med kat.Hvilke tankefejl er der i dette, og hvilke uforudsete forhindringer, vil jeg opdage?
Jeg bruger manifold fra ABS - derfor skal jeg lave et overgangsstykke.Hvad angår rystelser og termik, så er det vel ikke værre end en turboladet AAZ'er - 1,9 med ekstremt luftoverskud og rystelser, der kan få en Ford 5000 til at blegne...Nå - planen er i hvert fald som sklitseret; så må vi se, hvad virkeligheden har af kommentarer til det.