Forfatter Emne: I håb om tilgivelse...  (Læst 117924 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #225 Dato: 10. September 2010 kl: 23:58:24 »
Min reference til at det ikke er en 827'er er min onkel. Han ved sådan noget i hovedet, og jeg har ikke hørt ham sige noget vrøvl endnu. Det er næsten ikke til at undvære sådan en rar gammel fyr, når man bygger om. Hvis du aldrig har haft en onkel, så må vi jo se, om vi kan klone min...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #226 Dato: 11. September 2010 kl: 00:51:12 »
Vi har faktisk før forsøgt en kloning, uheldigvis var han ikke levedygtig
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #227 Dato: 11. September 2010 kl: 00:52:37 »
ellers har jeg en der er levedygtig og så er han endda helt med på de nyeste noder
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #228 Dato: 11. September 2010 kl: 01:04:04 »
Hvis du har en yngre onkel end jeg, så kunne jeg sørme også godt tænke mig at møde ham.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #229 Dato: 11. September 2010 kl: 01:33:52 »
hvis jeg husker det kan jeg tage ham med på tur imorgen
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #230 Dato: 11. September 2010 kl: 08:50:43 »
Min onkel er flyttet ind og ud et par gange. Der er altid vrøvl med ham når det gælder indflytningen. Hans fortid er lidt uklar, men han har vist tilbragt en stor del af sin barndom og ungdom i Tyskland, og derfor kan han nogen gange være lidt svær at forstå. Når han flytter ind, vil han altid ha' sit eget sted at ligge. Ligge, eller drive, som han kalder det, men det lyder som "dreve", og så stammer han lidt så det bliver til D-drev eller sådan noget...

Nå, men så prøver jeg selvfølgelig, for husfredens skyld at indrette en plads som han kan kalde sin egen. Nogen gange er han først sur, men så lige pludselig uden nogen forklaring, stiller han sig tilfreds, og så er alt fordragelighed.

Man vælger jo ikke selv sin familie, vel?
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #231 Dato: 11. September 2010 kl: 10:01:22 »
Er Onkel ikke 72 i 2009

Kurt
Kurt - 25115788

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #232 Dato: 12. September 2010 kl: 00:10:12 »
min onkel er bare 70 og 820 dage, så skulle mene han stadig er med på de sidste nye informationer.

Men jo der er nogle der hellere vil have ham på 72, han er bare ikke altid så nem at få de sidste nye informationer til. Jeg har haft ham på besøg og var ikke voldsomt imponeret, så så længe jeg kan holde mig gode venner med min gamle onkel beholder jeg ham.  8)
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #233 Dato: 12. September 2010 kl: 19:29:06 »
Her er der billeder af lidt udstødningslækkerier:
http://www.members.shaw.ca/bilbo/pollard.html
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #234 Dato: 12. September 2010 kl: 19:50:22 »
Fine billeder, omend det jo er fra en motor med dobbeltløbet forrør. - ABS har jo bare et enkelt afgangsrør.
 På udstødningspunktet er jeg lidt sat af. Mit problem er, at jeg ikke forstår problemet, men jeg er også helt uerfaren, så der er meget at lære endnu.
Umiddelbart forestiller jeg mig, at jeg monterer en helt almindelig JX-potte med et helt almindeligt JX-forrør. Så sætter jeg den helt almindelige støtte fra motorblok til forrør fra JX på. Så sidder udstødningen helt som det hele plejer at være. Tilbage er så at tilvirke et overgangsstykke fra manifolden til forrøret. Til dette arbejde bruger jeg flangen fra forrøret på Golfen samt en flange fra et gammelt JX-forrør. Så mangler jeg bare et rørstykke, som svejses derimellem, og i dette overgangsstykke sætter jeg også lambda-sonden. Får jeg trang til katalysator, så sættes den ind på det lange lige stykke på JX-forrøret - nøjagtig som den sidder på JX'ere med kat.
Hvilke tankefejl er der i dette, og hvilke uforudsete forhindringer, vil jeg opdage?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #235 Dato: 12. September 2010 kl: 19:53:14 »
Citat fra: "Jarl"
Fine billeder, omend det jo er fra en motor med dobbeltløbet forrør. - ABS har jo bare et enkelt afgangsrør.
 På udstødningspunktet er jeg lidt sat af. Mit problem er, at jeg ikke forstår problemet, men jeg er også helt uerfaren, så der er meget at lære endnu.
Umiddelbart forestiller jeg mig, at jeg monterer en helt almindelig JX-potte med et helt almindeligt JX-forrør. Så sætter jeg den helt almindelige støtte fra motorblok til forrør fra JX på. Så sidder udstødningen helt som det hele plejer at være. Tilbage er så at tilvirke et overgangsstykke fra manifolden til forrøret. Til dette arbejde bruger jeg flangen fra forrøret på Golfen samt en flange fra et gammelt JX-forrør. Så mangler jeg bare et rørstykke, som svejses derimellem, og i dette overgangsstykke sætter jeg også lambda-sonden. Får jeg trang til katalysator, så sættes den ind på det lange lige stykke på JX-forrøret - nøjagtig som den sidder på JX'ere med kat.
Hvilke tankefejl er der i dette, og hvilke uforudsete forhindringer, vil jeg opdage?


Og så vil du bruge udstødningsmanifolden fra en cs'er?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #236 Dato: 12. September 2010 kl: 19:56:46 »
Jarl, det lyder meget fornuftigt. Og hvis du udelader kat'en, tror jeg ikke du får problemer med at lydpotten flækker.

Udfordring ved kat, et at der sker stor thermisk udvidelse, samt at katten vejer en del, så indgangen i lydpotten er meget udsat for rystelser og tryk.

Der er noget mere åndedræt der skal væk i en 1.8 med 6000 omdrejninger end i en JX 1.6 ved 3500 omdrejninger. Men JX røret er vel rigeligt tykt - det vil være værre med en CS udstødning tror jeg.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #237 Dato: 12. September 2010 kl: 20:01:04 »
Det med rystelserne og udvidelsen kan vel klares med følgende:

http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Motor/Udstodningssystem/Fleksibelt-samleror/
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #238 Dato: 12. September 2010 kl: 20:33:52 »
Jeg bruger manifold fra ABS - derfor skal jeg lave et overgangsstykke.

Hvad angår rystelser og termik, så er det vel ikke værre end en turboladet AAZ'er - 1,9 med ekstremt luftoverskud og rystelser, der kan få en Ford 5000 til at blegne...

Nå - planen er i hvert fald som sklitseret; så må vi se, hvad virkeligheden har af kommentarer til det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
I håb om tilgivelse...
« Svar #239 Dato: 12. September 2010 kl: 20:53:12 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg bruger manifold fra ABS - derfor skal jeg lave et overgangsstykke.

Hvad angår rystelser og termik, så er det vel ikke værre end en turboladet AAZ'er - 1,9 med ekstremt luftoverskud og rystelser, der kan få en Ford 5000 til at blegne...

Nå - planen er i hvert fald som sklitseret; så må vi se, hvad virkeligheden har af kommentarer til det.


Kommer den ikke i konflikt med motorophænget?
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)