Forfatter Emne: Import afgift ...  (Læst 3540 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Fritz

• Gæst
Import afgift ...
« Dato: 18. August 2010 kl: 13:30:26 »
Findes det emne her ...så link lige til det hvis det er "af nyere dato"

Ellers andre der har tips ...."skats side er umulig at få i vinkel" men dem kommer man jo ikke uden om ...

Hvad er fiffet til at få beregnet "ågerprisen for brugt import bil"

Dit bud ?

[skriv nu ikke gå ind på skats hjemmeside..jeg har også andet i livet at bruge min tid på ...:)) ]

Det jeg kikker på er en T3 pick up ! [lidt af hvert ] fra Europa ..nok Sverige pt.

Offline Jarl

• Hero Member
    • Vis profil
Import afgift ...
« Svar #1 Dato: 18. August 2010 kl: 13:47:06 »
Løst skud fra hoften uden nogen garanti:

Gule plader : under 5000 kr

Hvide plader: 10.000 - 20.000 kr
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Fritz

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #2 Dato: 18. August 2010 kl: 14:49:42 »
Mener bare at der skulle være en database hvor man kan se hvad biler sælges for ....
Så var det jeg tænkte at der måske her på T3 nettet var nogen der var "up to date" med overmagtens graven i lommer krav til diesel udstødning osv ....famne surt at have brag en t3 hjem i kufferten også skal man blankes af på krav til teknik osv...:)

wbx4ever

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #3 Dato: 18. August 2010 kl: 16:44:20 »
Jeg har snakket med en hulens masse mennesker inde hos skat da jeg selv overvejer at købe en dyt i Tyskland. De var alle MEGET uklare i deres udmeldinger men til sidst lykkedes det mig at få en pris der hed ca. 27.000kr for et velholdt eksemplar på hvide plader som havde ca 200.000km på tælleren. Det de lagde vægt på var 1) bilens stand 2)KM på tælleren 3)årgang samt om bilen havde noget udstyr (og vi ved jo at størstedelen af T3´ere er spækkede med fuldautomatisk klima, parkeringssensorer og diverse luksusudstyr). held og lykke med importen. smid en linje om hvordan det er gået :-). Alt i alt så bliver det billigste at finde en gammel smadrekasse uden elruder som har gået 750.000km  :D
Jacob

Crapz

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #4 Dato: 18. August 2010 kl: 16:54:09 »
okay kilometerstand hmm den er jo variable ;)  tænker hvis man får den til DK er det ved bare at stille den til 784234 km ?

Fritz

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #5 Dato: 18. August 2010 kl: 17:03:37 »
Jeg prøver at dyrke det lidt :

Opskriften skulle efter "bogen" være at tilsvarende brugt bil i DK ligger man sig op af i skat og deraf beregner procentsatsen

Jeg prøver at bruge en kontakt der har været ansat som kontorchef der ved lidt om skats "blanketter" osv .... for jeg syntes der er mange udenlandske "flotte vedlholdte biler" hvorfor dylen skal vi ha et så forkvalket system at når 10 spørger på import afgift så får man 10 forskellige svar ...ja de forlanger næsten man står med bilen i hånden så de kan blanke en af ...

EU og deres frie bevægelighed ..herre til hest :) nogle regler man møder i DK

Herr_Jensen

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #6 Dato: 18. August 2010 kl: 17:23:14 »
Jeg gav 23.000,- for en 16" benz Caravelle fra 91. Den havde gået 32.000 km, og jeg fik den på hvide plader.

Ved ikke om du kan bruge det som et pejle mærke.

carat245

• Gæst
Import afgift ...
« Svar #7 Dato: 18. August 2010 kl: 19:07:46 »
jeg gav 8000 (efter anke) for to år siden for en carat, hvori der kun var to sæder med til syn

hans

Offline Borre

• Sr. Member
    • Vis profil
Import afgift ...
« Svar #8 Dato: 18. August 2010 kl: 20:35:16 »
Der findes jo faktisk en side på Skats hjemmeside, hvor man kan sidde og snage i , hvad andre har måttet "bløde".

Det er ikke sådan lige til at finde men!!!

Man tager:
Skats hjemmeside
-Virksomhed
-Motor og nummerplader
-Ind og udførsel af motorkøretøjer
-Når du køber og indfører brugte personbiler og motorcykler fra udlandet
-Du vil klage over værdiansættelsen
-Import af brugte personbiler og motorcykler - sådan er proceduren
-Mest besøgte sider
-48 Konkrete værdiansættelser
-værdifastsættelser
-Værdiansættelse af brugte motorkøretøjer
-Værdifastsættelser

Og så kommer man endelig ind i det hellige. Bemærk, at vores modeller er en T24 eller T25 herinde.

Mange timers snagen herinde.

Man skal bare være opmærksom på, at de forskellige biler kan være værdiansat af forskellige grunde og ikke  kun af import.
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline Casper Slow

• Hero Member
    • Vis profil
Import afgift ...
« Svar #9 Dato: 18. August 2010 kl: 21:53:47 »
Det er faktisk ikke mange der er over 15.000kr... dem der er er også nogle der ikke har kørt mange km...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.