Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
WBX/LBX Fora
»
Hjælp - den drypper benzin
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå ned
Forfatter
Emne: Hjælp - den drypper benzin (Læst 5817 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Herr_Jensen
Gæst
«
Dato:
19. August 2010 kl: 18:13:50 »
Hey alle,
Benzinen pisser ud af en dims som sidder lige ved tanken. Jeg har taget et billede af dem...
Hvad er det, egentlig? Benzin pumpen? Skifter man den hele, eller er det bare skallen den sidder i? jeg har lidt svært ved at finde ud af hvor benzinen kommer ud. Tror desværre ikke det kommer fra slangen... Det lader også til den er skvattet ned fra sin holder, og jeg kan ikke finde ud af hvordan den virker. Der er 2 gummi dutter den sidder på, men det er som om der mangler noget. Nogen som har en tegning/sprængskitse af sådan en?
Kan den skiftes i perlegrus?
Mange tak
PS: Billedet er desværre lidt uskarpt...
Logget
Aran
Hero Member
«
Svar #1 Dato:
19. August 2010 kl: 18:23:10 »
Hvis der går ledninger til den, er det med rimelig sikkerhed din elektriske benzinpumpe, og utætheder i benzinsystemet = overhængende brandfare.
Hvis det "kun" er slanger ind / ud, er det antageligt et filter (Det er lidt svært at bedømme ud fra billedet ) men under alle omstændigheder bør du gøre noget alvorligt ved det. Uoriginale pumper kan f.eks. købes i Biltema og sikkert også T. Hansen, mens filtre kan anskaffes på den første den bedste tankstation med bare lidt andet end mælk på hylderne.
Logget
Hinze
Administrator
Hero Member
T3 model: ingen for tiden
By: 2670 Greve
«
Svar #2 Dato:
19. August 2010 kl: 18:32:34 »
på billedet er benzinpumpen. den sidder med det store spændebånd på dine gummedutter (så ikke hele karossen brummer i takt med pumpen når den køre). Der sidder et stort tryk filter lige efter pumpen; efter pumpen bruges ikke de små fedtede filtre. Pumpen skiftes hel; kan skilles ad, men IKKE samles igen. NY på. Den kan sagtens skiftes i rendestenen, men du skal være hurtig, mens der løber benzin hvis ikke du klemmer den tykke slange fra tanken.
Hinze
Logget
biff
Gæst
«
Svar #3 Dato:
19. August 2010 kl: 19:12:57 »
Sæt klemmer på, både før og efter pumpen og dekomprimer benzinsystemet inden du skifter pumpen. Det er meget let og hurtigt overstået eneste problem er selve ophænget som godt kan være rustet så meget fast at det knækker når du skal have pumpen af. Pumpen er den samme på alle WBXindsprøjtningsmotorer, så vidt jeg husker.
Rasmus
Logget
Herr_Jensen
Gæst
«
Svar #4 Dato:
19. August 2010 kl: 19:22:06 »
Jeg er stadig så ny at lugten af benzin gør mig overordenlig urolig...
Hvor køber jeg en ny pumpe? Mekonomen?
Jeg kan stadig ikke gennemskue selve ophænget. De der gummi dutter der... og et spændebånd? Sådan et kan jeg slet ikke se, så det må være røget af.
Som det fremgår på billedet, har jeg sat en hjemme bikset klemme på slangen (en papegøje tang og lidt gaffa). Så er det vel bare ligesom at skifte benzin filter, ikke?
Tak : )
Logget
biff
Gæst
«
Svar #5 Dato:
19. August 2010 kl: 19:28:31 »
jo jo stort set ligesom at skifte filter. Ny pumpen jan fåes hos howdi og sikkert masser af andre steder, ved ikke med mekonomen. Der sidder to møtrikker på ophænget ind imod midten af bilen, de skal bare af, så er pumpem løs. Den sidder som Hinze skriver i et gummiophæng for at dæmpe vibrationer når den kører. Men som sagt vær forsigtig for de knækker gerne.
Rasmus
Logget
Herr_Jensen
Gæst
«
Svar #6 Dato:
19. August 2010 kl: 19:58:14 »
@biff
Jeg har pillet de 2 møtrikker af, men pumpen hang og dinglede før jeg tog dem af. Altså, pumpen hang kun i slangerne, og møtrikkerne var spændt.
Måske har jeg tabt noget af ophænget?
Logget
Mølle
Gæst
«
Svar #7 Dato:
19. August 2010 kl: 20:21:43 »
Du kan komme ned og kigge hos mig hvordan det hænger.... Jeg har to biler i indkørslen med den type pumpe, og den ene skal slagtes, så mon ikke du kan nuppe ophængene fra den....
Hilsen Mølle
Logget
biff
Gæst
«
Svar #8 Dato:
19. August 2010 kl: 21:23:43 »
Der går et gevind gennem gummiophænget, hvis den hang og dinglede er det sandsynligt de er knækket. Tag ned til Mølle, så kan du sikkert både få ophæng og pumpe. Er du i øvrigt sikker på det er pumpen der er gået og ikke kun slangen? Hvis du kan høre en summen når du drejer nøglen uden at tørne motoren virker pumpen. Og tjek også stelforbindelsen på pumpen. Det er typisk bare en lille ledning, så der skal ikke så meget til.
Rasmus
Logget
Herr_Jensen
Gæst
«
Svar #9 Dato:
20. August 2010 kl: 09:52:51 »
Pumpen summer som den plejer, og jeg kan sagtens køre i bilen (= motoren kører lige så fantastisk som den plejer).
Jeg synes at have mærket på begge slanger, og der er ikke vådt. Det er ligesom det pibler ud fra det beslag som sidder på midten af pumpen.
Jeg køber en ny pumpe, slanger og spændebånd i dag, men det løser jo selvfølgelig ikke mit problem med beslaget.
Logget
Aran
Hero Member
«
Svar #10 Dato:
20. August 2010 kl: 18:12:16 »
Jamen det er da garanteret universalophæng. Så`n en gummidims med lidt gevind limet på begge sider, dem burde du kunne finde selv hos T.Svansen. Et bud: 5 mm gevind
?
Logget
Herr_Jensen
Gæst
«
Svar #11 Dato:
20. August 2010 kl: 18:44:44 »
@Aran
Ah! Det giver meget godt mening det du siger. Det må være gevindet som er røget af. Jeg har kigget i Bentley'en, og der ser det ud som om noget af det som burde hænge sammen, er røget fra hinanden. Jeg må lige prøve at kigge efter en ny dims...
Hvad mon sådan en hedder?
Jeg har prøvet at tage lidt billeder af hvordan det ser ud.
Logget
biff
Gæst
«
Svar #12 Dato:
20. August 2010 kl: 18:54:11 »
Imellem de to bøjler på billedet skal der sidde en gummidims (jeg aner ikke hvad den hedder) og som Aran siger er den møtrik du har fundet limet fast i enderne. Så du mangler bare de to antivibrationsgummidutter.
Rasmus
Logget
biff
Gæst
«
Svar #13 Dato:
20. August 2010 kl: 19:09:03 »
sådan en
rasmus[/url]
Logget
Herr_Jensen
Gæst
«
Svar #14 Dato:
20. August 2010 kl: 19:23:44 »
Ah, Sejt! Jeg købte 2 forskellige, så vil jeg håbe en af dem fungerer.
Indtil da står den på gaffa og strips...
Foresten! Jeg købte 6mm slanger, og det er alt for småt. Skal man helt op i 10mm?
Logget
Udskriv
Sider: [
1
]
2
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
T3 Fora..
»
WBX/LBX Fora