Hej Sand,
Velkommen til T3nettet. Du er landet rette sted :-)
Det vigtigste på en T3 er at kigge efter rust de grimme steder:
* Bagerst tværvange, på de skrå stykker i hver side ved siden af forreste gearkassefæste. Her har vangen det med at tære inde mellem ombuk, og det er trælst at lave.
* Ved donkrafttæsterne for og bag
* I toppen af bagerste fjedertårn - der kan denhyggetære sig væk uden at man lægger mærke til det
* Bagerste svingarme
* Forreste skråvanger ud til fronten
* Under måtten ved førerpladsen, under speederen
* Rudekanter - især forrudekanten
* Under ladet på en Doka
Så skal ophæng foran og bagi også gerne være gode og ikke alt for møre i gummiet.
Tjek også at hjulophæng foran ikke er tæret igennem, f.eks ved de lodrette stabilisatorarme.
Motorerne på T3 er til at skifte ud - især hvis man har prøvet det før. Er det første gang man skifter en motor tager det lidt længere, mende er nogenlunde enkle at skrue på.
Mht koblingen, i tjekkede at væskestand i bremsevædskebeholderen ikke sank for langt ned?
Mht slavecylinder, kanden godt være lidt hysterisk med at trykarmen i slaven er lang nok, og at beslag til slavecyilnder alle er godt spændt, så slavecylinder ikke bare rokker sig når mantræer på koblingspedalen.
Mht motor og røg - hvilken farve var røgen? Hvid, grå, blå eller sort?
Og - hvorhenne står bilen, måske du kan lokke en T3Netter med ud og se på den, det ville være en rigtig god start påT3-glæderne.
Velkommen til
Jens Jakob