Stedet for os alle
Hjem
Forum
Hjælp
Søg
Kalender
Medlemmer
Vis medlemslisten
Søg efter brugere
Log ind
Registrér
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»
spørgsmål til motor/ombygning mm
Udskriv
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
Gå ned
Forfatter
Emne: spørgsmål til motor/ombygning mm (Læst 21011 gange)
0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.
Solow
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #60 Dato:
20. September 2010 kl: 12:18:27 »
Rasmus.. der er lige synet en bil med Subaru motor med 105 Kw på regattesten, det er så bare op til skat hvad der så skal ske, så det er ikke syn der er problemet.
Kan ikke lige huske hvad den var født som, men det kan jeg lige finde ud af ;-)
Logget
nels
Sr. Member
Indlæg: 346
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #61 Dato:
20. September 2010 kl: 12:22:09 »
Æhh små..?? troede de nye er større..
Send mig en PM med din emailadr, så kan jeg videresende den mail jeg har fået af VW..
Så kan du jo prøve og læse den..
Logget
Hilsen Nels.
T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200 1987
Kawasaki z 650 1978
Octavia (vinterbil)
ibber
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #62 Dato:
20. September 2010 kl: 12:51:58 »
mener også at når bilerne er identiske om det er en benziner eller en diesel, er der ikke noget i vejen for at få godkendelsen fra vw at ombygningen er lovlig , på ingen måde, men bliver man flået i afgift, kan det sgu være præcis lige så lovligt som det kan blive, men kan bare ikke se at afgiften skulle blive dyerer ¨når bilen var dyerer som den model man ombygger fra da den var sprit ny
Logget
WBX Manden
Hero Member
Indlæg: 1.746
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #63 Dato:
20. September 2010 kl: 13:20:09 »
Du skal også kun betale afgift, hvis du går over 20% reglen.
De nye bremser er noget der ligner 256 mm x 16mm og de gamle ca. 275 x 13 mm.
Logget
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter:
http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0
"Diesel er kun for playboys."
nels
Sr. Member
Indlæg: 346
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #64 Dato:
20. September 2010 kl: 13:34:01 »
Ok, så lærte jeg også det..
Men det er de nye bremser, så..
Tykkere, men mindre i diameter..
Og ja kun, hvis man forøger mere end de 20%..
SKAT er jo kendt for, at tage med begge hænder, mon ikke bare det er der den ligger..??
Logget
Hilsen Nels.
T3 Caravelle AAM 1,8i 1988 Solgt
Kawasaki Eliminator 1200 1987
Kawasaki z 650 1978
Octavia (vinterbil)
ibber
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #65 Dato:
20. September 2010 kl: 15:43:36 »
jeg kender 20% reglerne udmærket, men forsøger at finde et hul i lovgivningen, og den mener jeg en T3
er et primaeksempel på..
bilen har ingen konstructive forskelle om det er en diesel eller en 112hk benzin
og man bygger den jo om til reelt at være en billigerer model - derfor ingen afgift..
er der slet ikke nogen i dk der har prøvet det - den modsatte vej forstår jeg udmærket benzin til diesel, at der er en afgift på, fordi en diesel bil er dyerere , men det er jo ikke helt tilfældet den modsatte vej..
i forstår da godt hvor jeg vil henaf ?---- gør i ik ?
Logget
WBX Manden
Hero Member
Indlæg: 1.746
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #66 Dato:
20. September 2010 kl: 15:49:21 »
Citat fra: "ibber"
i forstår da godt hvor jeg vil henaf ?---- gør i ik ?
Jo, forstå godt.
Tror du er på vej i en blindgyde, med en smal gangsti for enden
Logget
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter:
http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0
"Diesel er kun for playboys."
ibber
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #67 Dato:
20. September 2010 kl: 15:51:27 »
ja men er der en åbning er den værd at bruge tid på - ikke kun for mig men for en hel del herinde... 134,4 lovlige benzin hk i en sløv oliebrænder ville da klæde de fleste herinde ;-)
især hvis det kun krævede en papirmæssig ændring i sagsomkostninger..
mange busser ville gå fra at være langsomme problembørn - til halvkvikke og halvmoderne transporterer..
Logget
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #68 Dato:
20. September 2010 kl: 19:38:25 »
Nu er der også andre ting end motorskifte der kan føre til tab af identitet, og ligegyldigt hvordan man drejer det så er tab af identitet(dejlig vagt begreb) = fuld betaling af ny afgift.
(jeg er helt inde i at de penge der gives ud et sted i samfundet skal kommet et sted fra osv osv, og jeg er ikke ude på at starte en politisk diskution)
Du skal huske på at reglerne ikke er logiske, fornuftige eller har noget med "retfærdighed" at gøre. Det handler om at du som billist skal flås, så systemet er vel godt udformet hvis det er målet.
Jeg er rimelig overbevist om at du kan bruge massive mængder tid på at rode rundt i noget der ender med "betal forfra igen!"
Vil du undgå "genbetaling" så er den eneste lovlige ved at ekporteren din bus til en du stoler på i udlandet, få afgiften retur, og så senere importere den igen med den nye motor.
Lige en side note til den subaru motor på 105KW, er der nogen der kalder grænsen for hvad der kan godkendes i et t3 karosseri uden at lave konstrutive ændringer på bremser osv.
Logget
Mvh. Casper
ibber
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #69 Dato:
20. September 2010 kl: 20:11:59 »
mest konkrete svar indtil nu - men skal jeg eksporterer min bluestar importerer jeg sgu nok noget mere driftsikkert i stedet for , en T1 feks hehe - nej forstår pointen , og tak
Logget
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #70 Dato:
21. September 2010 kl: 06:15:20 »
Pyha der sker sku noget på en dag. Var slet ikke på herinde igår.... Nels du må gerne sende det du har på peterwings@yahoo.dk da det kunne være interesant læsning. Jeg vil skrive til told og skat her en af dagene og se hvad de siger. Jeg vil konvatere til benzin og så må det koste lidt. Ellers kan det være at jeg vil sælge min LLE og købe en på benzin istedet for. Men nu må jeg lige se hvad told og skat siger. Jeg vil gerne læse det dokument som Nels har.
Hilsen Peter
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #71 Dato:
22. September 2010 kl: 05:28:39 »
Hej Nels.
Tak for mailen. Nu er det bare afsted til synshallen og så lige en forespørgelse til told og skat.
hilsen Peter
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
ibber
Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #72 Dato:
22. September 2010 kl: 10:33:07 »
husk lige og gi svaret viderer peter , bliver interressant hva de har og sige
Logget
peterwings
Full Member
Indlæg: 243
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #73 Dato:
22. September 2010 kl: 14:29:55 »
I´ll do...
Logget
Low rider busser styre
peterwings@yahoo.dk
Tlf: 31717970
casper
Hero Member
Indlæg: 1.505
spørgsmål til motor/ombygning mm
«
Svar #74 Dato:
23. September 2010 kl: 10:06:09 »
Jeg synes det er en dårlig ide at bombarderer skat med spørgsmål om det ene om det andet omkring ændringer at de her "ældre" køretøjer. I værste fald, så risikeres der at området for særlig opmærksomhed og at reglerne derfor ændres.
I den nyeste punktafgiftvejlejning fra Skat, version 2010-2, står der anført i §7a stk.1 og 2, under motorkøretøjer/registreringsafgift.
stk.1:
Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage o.l., og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.
stk2:
Fritagelsen er betinget af følgende:
- Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.
- Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt.
- Genopbygningen af køretøjet skal være udført ved anvendelse af reservedele, herunder skarringsdele, af en art og beskaffenhed, som normalt forefindes på og forhandles fra automobilforhandlernes og -værkstedernes lagre af nye reservedele, eventuelt med tilsvarende brugte reservedele. Der må ikke anvendes nyt reservedelskarrosseri, chassis eller stel. Der må heller ikke fra andet køretøj anvendes karrosseri, chassis, stel eller større dele af disse komponenter end de nævnte reservedele.
Jeg læses det således(andre er måske uenige):
Hvis R4 diselmaskinen i en bus er defekt som følge af slidtage, så kan den udskiftes med en R4 benzin motor med indtil 20% mere motoreffekt, og dette kan gøre uden at der skal betales ny registreringsafgift.
Skiftes der til højere effekt end 20%, eller til en anden type T3 fx. en WBX motor, eller skiftes der motor for at få mere effekt - og ikke fordi den gamle motor er slidt op, så skal der betales ny registreringsafgift.
Logget
Mvh. Casper
Udskriv
Sider:
1
...
3
4
[
5
]
6
7
Gå Op
T3nettet og T3Klub Danmark forum
»
Off topic
»
Generelt
»
spørgsmål til motor/ombygning mm