Forfatter Emne: spørgsmål til motor/ombygning mm  (Læst 21019 gange)

0 Medlemmer og 6 Gæster læser dette emne.

Solow

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #75 Dato: 23. September 2010 kl: 10:43:16 »
Ja der læser jeg det anderledes...

stk.1:
Reparerede og genopbyggede køretøjer, hvoraf der tidligere er betalt registreringsafgift, og som er beskadiget som følge af tæring, slitage o.l., og hvor reparation udføres løbende som almindelig vedligeholdelse, er fritaget for afgift.
Det siger sig selv at man ikke skal betale for at vedligeholde

stk2:
Fritagelsen er betinget af følgende:
- Køretøjet skal efter genopbygningen svare til det i registreringsattesten omhandlede køretøj. Der må således ikke ske ændringer med hensyn til køretøjets fabrikat, model, type og årgang.

- Udskiftning af køretøjets motor, eventuelt til en motor med anden drivkraft, må ikke indebære en effektforøgelse på over 20 pct. i forhold til køretøjets originale motoreffekt.
Her er det så jeg læser at ved skift til motor med anden drivkraft (WBX, Subaru, R4) er man stadig fritaget hvis man holder sig under de 20 %

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #76 Dato: 23. September 2010 kl: 13:10:17 »
Der er jeg jo næsten enig, R4 diesel -> R4 benzin eller subaru er ok, wbx->subaru også ok.

Der hvor jeg er i tvivl er at fritagelsen er betinget af at køretøjet ikke skifter til en anden type. Skal det læses således at skiftes der fra R4 diesel -> wbx, så skifter modellen til en anden type af samme model = ny afgift ? eller hvordan skal "type" læses?
Mvh. Casper

Solow

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #77 Dato: 23. September 2010 kl: 13:59:14 »
Der tror jeg mere de tænker specifikt i betegnelsen "type" som i deres terminologi er "Personbil, varebil, ladbil osv."

ibber

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #78 Dato: 23. September 2010 kl: 16:17:32 »
såfremt den type der bliver skiftet til er en lign, som den type der bliver skiftet fra , og den type der bliver skiftet til er en billigerer variant end den der er skiftet fra - har jeg svært ved at se hvorfor der skal betales så meget som en eneste krone, men det er gisninger, lad os se hva peter får ud af dem

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #79 Dato: 23. September 2010 kl: 16:18:58 »
Citat fra: "Solow"
Der tror jeg mere de tænker specifikt i betegnelsen "type" som i deres terminologi er "Personbil, varebil, ladbil osv."

Enig. Det hedder jo type 245, 247 O.S.V.

Motoren er irrelevant, bortset fra de 20% som er en "møgkælling" gåde/sag.

Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #80 Dato: 08. November 2010 kl: 20:40:18 »
Og hvad blev enden så på diskussionen ??
Nogen der har hørt fra Peter om resultatet, eller arbejder told/skvat ekstra langsomt ??

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #81 Dato: 08. November 2010 kl: 20:55:42 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Og hvad blev enden så på diskussionen ??
Nogen der har hørt fra Peter om resultatet, eller arbejder told/skvat ekstra langsomt ??


Peter har ikke sin LLE længere, så det blev vist uaktuelt......
Har hørt ude i byen at Steini kører rundt i den nu, stadig på diesel... :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

PARKHAVE

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #82 Dato: 08. November 2010 kl: 21:51:41 »
ok tony, der har jo lige været et stykke tid jeg ikke fulgte så meget med, så der er sikkert en del der er glippet ;-)

Kkrogsgaard

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #83 Dato: 08. November 2010 kl: 21:57:03 »
Er det Steini, der har købt den mørkeblå LLE?

woodboxx

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #84 Dato: 14. November 2010 kl: 19:53:03 »
Nogen som har hørt nærmere omkring afgift.. jeg tror bare at jeg vil gå i gang. Så må vi jo se hvad de siger til det. Det er nik billigere end at skifte til en t5 transporter under alle omstændigheder...
I øvrigt... hvad nu hvis man skifter til en 1.6 benzin med 75 hk.. og derefter skamtuner den... må man det??
Blokken kan meget let blive til en 1.8 med en anden krumtap, og fødesystemer er der nok af. Bla. megasquirt med spjældhuse... uuuuha.
Det kunne blive et sjovt projekt. 150-60 hk er da ikke urealistisk.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #85 Dato: 14. November 2010 kl: 20:48:34 »
Citat fra: "woodboxx"
Nogen som har hørt nærmere omkring afgift.. jeg tror bare at jeg vil gå i gang. Så må vi jo se hvad de siger til det. Det er nik billigere end at skifte til en t5 transporter under alle omstændigheder...
I øvrigt... hvad nu hvis man skifter til en 1.6 benzin med 75 hk.. og derefter skamtuner den... må man det??
Blokken kan meget let blive til en 1.8 med en anden krumtap, og fødesystemer er der nok af. Bla. megasquirt med spjældhuse... uuuuha.
Det kunne blive et sjovt projekt. 150-60 hk er da ikke urealistisk.


Som grundregel, så regn med følgende :
Uanset hvad du gør, så udløser det en ny afgiftsbetaling hvis du tuner mere end 20 %. Er du så "heldig" at blive stoppet og slæbt i synshallen
 bliver bøden vist på ca samme beløb som den nye afgift, så det er billigst at skamtune og betale den nye afgift først.....

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #86 Dato: 14. November 2010 kl: 21:09:00 »
Nu ved  jeg faktisk ikke hvordan forsikringsselskaberne ser på autobrancen, MEN jeg ved at det for knallertejere forholder sig således, at forsikringsselskabet forsikrer en lovlig knallert og intet andet. Sker der et uheld som må tilskrives knallertføreren og han kører på en tunet knallert (som min. 80% af alle mandlige knallertkørere under 30år gør) gælder forsikringen ikke og knallertkøreren kan blive dømt til at betale ulykkens omkostninger selv. Herunder: materiel skade, tabt arbejdsfortjeneste, svie og smerte, samt erstatning for eventuel méngrad! Det er ikke unormalt at de samlede omkostninger for selv små uheld løber op i 100.000kr klassen.
Der er ikke noget nyt i dette, sådan har det været i mange år. Det nye består i at forsikringsselskaberne er begyndt at ansætte folk til at efterforske knallertuheld. For et par uger siden blev en nu 22årig mand dømt til at betale en samlet regning på 1,2 mio kr for en ulykke han var skyld i som 16årig (hans ven som sad bagpå er 37% invalid og har fået erstatning herefter.)
Jeg turde ikke tune en bil uden at snakke med forsikringsselskabet.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

woodboxx

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #87 Dato: 14. November 2010 kl: 22:25:45 »
Det har i ret i.. ja.. man kan nok lige så godt gå hele vejen og se at få betalt den afgift.
Forsikringen vil nok ikke stige væsentligt.. og hvad kan afgiften være... ?? nogen bud.

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #88 Dato: 14. November 2010 kl: 22:42:08 »
Hvis du regner med 12-15000,- bliver du ikke helt chockeret når regningen kommer.  :wink:

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

woodboxx

  • Gæst
spørgsmål til motor/ombygning mm
« Svar #89 Dato: 14. November 2010 kl: 22:46:02 »
Så tror jeg bare at jeg finder en motor som kommer så tæt på de 84 hk som muligt... 12-15 k er lige i overkanten.
Jeg vil prøve at forhøre mig ved skat.
Hvilken r4 motor kommer nærmest de 84 hk??