Hej Alle
Nu har jeg søgt og søgt og kan ikke rigtigt finde noget sammenfattet. Jarlpaulsen.dk er der nærmeste vi kommer men der er en del anderledes på denne pumpe. Jeg håber i vil hjælpe med at fastlægge funktionerne ved de forskellige ting på pumpen.
Grunden til at det er oprettet her og ikke på golf2.dk (pumpen er fra en SB motor fra en golf) er at jeg har erfaret i herinde er Skide skarpe til diesel!
Jeg retter lidt herunder som der kommer lidt svar,..

Jeg har prøvet at lægge ud og i retter mig endelig hvis jeg er galt på den:
1: Regulatorarm / Speederarm - Justerer mændgen at diesel og hermed omdrejningstallet.
2: Fuldgasskrue - Justerer max omdrejningstallet.
3: LDA dåsen - Bliver påvirket af trykket i indsugningsmanifolden skabt af turboen og trykket giver en ekstra mængde diesel i takt med at Ladetrykket stiger ekspotentielt. Hvordan justeres denne?
4: Tomgangsskrue - Grundlæggende tomgangsanlæg.
5: Tomgangsskrue på pumper med tomgangshævning ved koldstart.
6: Afgrænser det det maximale udsving af 5)
7: Afgrænser det det maximale udsving af 5)
8: Koldstarterkablet der trækker i armen ved koldstarteren – Forstiller indsprøjtningstidspunktet ca. 0,20 mm - aftager til ingenting op mod 2000 rpm.
9: Magnetstopventil – styrer hvornår pumpen skal give diesel eller ej (tænd/sluk knap)
10: Mængdeskruen – Justerer Mængden af diesel der bliver leveret til dyserne. Ind giver mere Brændstof og ud giver mindre. Drej 1/16 – ¼ af gangen. Den er MEGET følsom. Masterfader på alle reguleringer. Juster til røggrænsen - sort røg giver ingen power, men derimod hetz mod gamle dieselbiler.
11: Returslangen – Returnere diesel fra dyserne, og tilbage til tanken. Dieselpumpen cirkulerer mellem 20 og 60 liter i timer - altså langt mere end den bruger. Den overskydende olie (lækolien) samles op fra pumpe og dyser og returneres.
12: Trykslange fra indsugningsmanifolden til LDA dåsen - her "informeres" om trykket i indsugningsmanifolden, så LDA-dåsen kan regulere ekstraindsprøjtningen i forhold til luftmængden.
Og så mangler vi en anden meget vigtig del: Symmetrisk overfor dieselfremløbet sidder trykreguleringsventilen, der styrer den indre tryk i pumpen. Årsagen til at den er vigtig er, at pumpen forstiller sit indsprøjtningstidspunkt i forhold til det indre tryk. Lavt omdr.-tal=lavt tryk=sen indsprøjtning. Mange omdr=højt tryk=tidlig indsprøjtning. Når man trækker koldstarteren, så "tvinger" man pumpen til at forstille sig maximalt i tidlig retning. Denne maximale forstilling nåes naturligt (pga trykstigningen) ved 1800-2000 omdr. - herover er koldstarteren altså uvirksom.