Forfatter Emne: update og tankmålerspørgsmål  (Læst 1238 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
update og tankmålerspørgsmål
« Dato: 19. November 2006 kl: 15:50:53 »
Først lidt opdatering:
Den hvide kassevogn med aaz'en er gået i hi for vinteren. Der skal bankes rust, monteres olekøler og ellers bare tilses for en tre-fire forskellige klonk og bump lyde. Så blev den blå kasse ellers gravet frem fra lageret. Desværre havde den kun én drivaksel foran. Da tiden var knap, og jeg står uden dagligvogn, blev vi enige om at demontere den, så jeg nu har en syncro uden 4wd :cry: Surt at skulle gå vinteren i møde uden, MEN for hulen den kører godt. Jeg har allerede lavet masser af u-vendinger, bare fordi det nu er muligt. OK 1,6D er sgu et skridt ned i forhold til AAZ'en, til gengæld sidder man så ikke som på nåle.
Dokaen er blevet langtidsprojekt så jeg har overvejet at ændre mit brugernavn, Jønnekassevogn klinger bare ikke så godt.

Nu til sagen. Jeg var til syn i fredags, i betragtning af at vognen kostede 1500 og det eneste vi har smidt efter den er en brugt koblingshovedcylinder (100 kr) og pærer til 300kr (død over shell :evil: )
, gik det ok, men jeg skal forbi igen.

Rustent bremserør (havde jeg overset)
Katastrofrblink uvirksom (manden var utvivlsomt beruset, det virker ok)
Stelnummer ulæseligt (må kunne krattes frem igen)
diesel lækage fra tank (jeg idiot havde lige fyldt den HELT op)

Nå, diesel lækagen stammer fra en pilrådden studs på tanken hvor dieselreturen går i. Studsen sidder i en flance,... tankmålerflance?
Nu er spørgsmålet så kan den flance skiftes uden at skulle have hele tanken af (læs og gearbox og hele svineriet (det er jo en syncro))
Har nogen erfaring og hvad hedder flangen?(en rund filur)
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
update og tankmålerspørgsmål
« Svar #1 Dato: 19. November 2006 kl: 16:44:21 »
Er det den hvor tankmåleren sidder i du snakker om??

(http://www.t3nettet.dk/download.php?id=320)

Hvis det er den, så ja, så skulle den sagtens kunne skiftes uden at demontere tanken...Kom dog aldrig selv så vidt, men ud fra hvad jeg kan se kan den sagtens komme ud forbi fjedre osv. inde i skærmkassen :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
update og tankmålerspørgsmål
« Svar #2 Dato: 19. November 2006 kl: 17:37:40 »
Citér
Er det den hvor tankmåleren sidder i du snakker om??


Lige præcis!

Og ja, min vurdering er også at det kan gå, men jeg kunne godt tænke mig at høre det fra en der havde gjort det (been there, done that, bought the T-shirt -agtigt)

Men nu er vi da to der mener at det er muligt så jeg må jo bare prøve.
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
update og tankmålerspørgsmål
« Svar #3 Dato: 19. November 2006 kl: 17:44:01 »
Jeg har da en ekstra liggende...Sort lakeret ;) Med rustbeskyttende grunding, den blev klargjort til min egen, men det viste sig blot at det var mig der var for utålmodig under tankningen, så tankmåleren fejlede intet og blev ikke skiftet...

Så hvis du skal bruge en så sig til, skal bare have hvad jeg selv gav for den...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
update og tankmålerspørgsmål
« Svar #4 Dato: 19. November 2006 kl: 20:19:20 »
jeg vil da godt melde mig på holdet der tror at det kan lade sig gøre uden at demontere tanken, og gearkassen.

PS.
Tankbånd og gearkassen er ikke det fedeste at få ned og op pigen, jeg har brugt 26 timer sammen med Jan her i weekende på at skifte hans gearkasse, og netop brugt tid på de _satans_ tankbånd
Mvh. Casper